Aviseringar
Rensa alla

var disney antisemit?


Ämnesstartare

finns indicider osv som antyder det. var han det?


   
Citera
Ämnesstartare

Ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahahahahah


   
SvaraCitera
Exner

Nej! Han var dock emot jude-dominansen inom amerikansk (film)media, vilket bland demsamma inte var populärt.

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Han var dock emot jude-dominansen inom amerikansk (film)media

låter ju som antisemitism[rolleyes]


   
SvaraCitera
Exner

lacostekrokodilen:

låter ju som antisemitism[rolleyes][/

Antisemitism bör rimligen vara en typ av rasism, riktad mot araber och judar; så vida han inte hade något särskilt emot judar, som inte höll på med filmproduktion, kan rimligtvis inte ha varit antisemit.

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Antisemitism bör rimligen vara en typ av rasism, riktad mot araber och judar; så vida han inte hade något särskilt emot judar, som inte höll på med filmproduktion, kan rimligtvis inte ha varit antisemit.

e ju som att säga: jag har inget emot judar, jag hatar bara dom som är judar o bor i sverige?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahaha [bigsmile]


   
SvaraCitera
Exner

lacostekrokodilen:

e ju som att säga: jag har inget emot judar, jag hatar bara dom som är judar o bor i sverige?

Han var själv filmproducent och hade ett affärsintresse av, andra konglomerat inom verksamhetsområdet inte skulle växa sig starka. Frågan är, om han hade motsatt sig någon annans grupp liknande ställning. Svårt att säga, men begreppet antisemitism blir väldigt urvattnat, om det ska användas så som Family Guy brukar visa.

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Han var själv filmproducent och hade ett affärsintresse av, andra konglomerat inom verksamhetsområdet inte skulle växa sig starka. Frågan är, om han hade motsatt sig någon annans grupp liknande ställning. Svårt att säga

fast judar håller ju ihop imo. lixom, om du varit i sthlm: vilka driver nästan alla pantbanker? judar. enligt min mening är pantbanker ocker men iaf. don håller sig gärna inom judarna.

jag motsätter mig detta och har inga problem med att kallas antisemit, precis som jag är anti islam och anti kristendom o anti all religion


   
SvaraCitera
Exner

lacostekrokodilen:

fast judar håller ju ihop imo. lixom, om du varit i sthlm: vilka driver nästan alla pantbanker? judar. enligt min mening är pantbanker ocker men iaf. don håller sig gärna inom judarna.

Inte besökt pantbanker i Stockholm, måste erkännas.

lacostekrokodilen:

jag motsätter mig detta och har inga problem med att kallas antisemit, precis som jag är anti islam och anti kristendom o anti all religion

Det gör dig heder - det är dock inte riktigt ett argument för något, egentligen. 🙂

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Inte besökt pantbanker i Stockholm, måste erkännas.

pantbanker o auktioner[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Precis det klippet jag tänkte på när jag såg trådtiteln 😀


   
SvaraCitera