Aviseringar
Rensa alla

Var fanns vi innan vi svävade in i det befruktade ägget?


Ämnesstartare

.
VAR LEVDE VI NÅNSTANS?

Innan befruktnings-ögonblicket, då pappas sädescell och mammas äggcell sammanblandades...???

[cool]

Vi måste ju ha kommit nånstans ifrån, INNAN vi hamnade i det befruktade ägget, då vår nuvarande inkarnation, i vår nuvarande kropp, påbörjade!!!

Man POFFAR väl inte bara fram sådär från ingenstans...?!?

INGENTING kan komma från INGENSTANS!!!

http://en.wikipedia.org/wiki/Nothing_comes_from_nothing

Vi kan ju inte ha TROLLAT fram VÅR EGEN EXISTENS från tomma intet, för att hokuspokus hamna i ägget, med tanke på att vi inte ens hade någon möjlighet att trolla om vi inte existerade...

Snacka om sjukt vrickat och ologiskt!

Låter lite väl mycket likt Big Bang-kreationisternas flummerier kring universums uppkomst, att universum skulle ha TROLLAT fram sig själv från tomma intet och IQ-befriat sprängt sig själv i bitar likt en självmordsbombare.... [bigsmile][shake]

[y]

Eftersom all ENERGI är EVIG - energi kan inte skapas eller förintas - så måste ju även vi, Jaget/själen, som består av den medvetna levande andliga energin, vara det; VI ÄR EVIGA!!!

JAGET/SJÄLEN är ägaren, SUBJEKTET, den som ÄGER, medveten och den som upplever = ANDLIG energi, levande varelsen! Medvetandet genereras givetvis av den medvetna själen, det eviga Jaget!

KROPPEN är ägodelen, OBJEKT, det som ÄGS, omedveten och det som upplevs = MATERIELL energi, dött föremål!

Beroende på vårt individuella karmakonto, som bestämmer var vi återföds, reinkarnerar, så får vi alla den kropp och de föräldrar som vi förtjänar!

Vi fick hälften av våra kromosomer från sädescellen (spermien) och den andra hälften från äggcellen!

VI SJÄLVA DÖK UPP på scenen först när dessa celler hade sammanblandats!

[y]

SLUTSATS?

Just precis, VI MÅSTE ha LEVAT NÅGON ANNANSTANS, innan vi hamnade i vår nuvararande materiella kropp!

DET ENDA LOGISKA!

[y]

VAD TROR NI SJÄLVA, kära älskade vänner?

VAR LEVDE VI INNAN?

INNAN vi dök upp hos FARSAN och MORSAN...???
.


   
Citera

Dödsguden:

Vi trollade oss själva från tomma intet! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Någon annanstans givetvis! (Du röstade på detta alternativ)

Mr. Moon
Tell us about the sky

The sky is deep and dark and eternally high
Many people think that’s where you go when you die

Do you

Well I think you return to obscure
Or wherever you were
Before you were


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SilentScream:

Vi trollade oss själva från tomma intet!

Vad i Herrens Namn är det som får dig att tro på detta hokuspokus-alternativ? [shake]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Vad i Herrens Namn är det som får dig att tro på detta hokuspokus-alternativ? [shake]

Gud sade det till mig, litar på honom.


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Vi trollade oss själva från tomma intet! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Vi trollade oss själva från tomma intet! (Du röstade på detta alternativ)

Eftersom att jag inte tror på någon odödlig själ som vandrar från kropp till kropp, måste jag anse att vårt medvetande skapades på plats. Vårt medvetande är en del av vårt genetiska arv och egna erfarenheter och upplevelser. På det sättet formades det vi kallar jaget eller själen.


   
SvaraCitera

då var vi inte vid liv [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SilentScream:

Gud sade det till mig, litar på honom.

Men om du tror på Gud, så måste du ju tro på att vi själar är lika eviga som Han... [bigsmile]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

FARSAN och MORSAN

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Road Behind:

Vi trollade oss själva från tomma intet!

Ovetenskaplig hokuspokus-flum... [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malachi:

Eftersom att jag inte tror på någon odödlig själ som vandrar från kropp till kropp, måste jag anse att vårt medvetande skapades på plats.

Energi kan inte skapas! Energi är evigt!

Malachi:

Vårt medvetande är en del av vårt genetiska arv och egna erfarenheter och upplevelser.

Helt fel:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Medvetande

Malachi:

På det sättet formades det vi kallar jaget eller själen.

Det enda som formas är det fysiska och det psykiska!

Det andliga däremot är evigt bestående, därav att vårt medvetna upplevande Jag är evigt bestående, oavsett vilken kropp vi återföds till! [y]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Ovetenskaplig hokuspokus-flum...

Du är ovetenskapligt hokuspokus-flum.


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Men om du tror på Gud, så måste du ju tro på att vi själar är lika eviga som Han... [bigsmile]

Men nej lol jag är Gud. [tard]


   
SvaraCitera

[smile]


   
SvaraCitera