Aviseringar
Rensa alla

Vår film- och seriedagbok


mynona
Ämnesstartare

Chibibbi:

Är det inte läskigt? Speciellt att se det på natten. Hur sover du sen? 🙁

Nej, jag blir i princip aldrig rädd av sådant, rädsla sparas till mina relationsbekymmer 😉 Den har humor, spänning, glamour och känsla, och den både engagerade och livade upp mig. Som historiker blev jag förstås förtjust i att se en filmatisering av den fasansvärda Delphine Lalaurie (googla bara så ser du vad för slags människa hon var) och tant Myrthles akademiska neurotivism fick mig att gapskratta, vilket är värdefullt


   
SvaraCitera

har ingen tv-serie för tillfället, men tittade på två filmer i går: crimes and misdemeanors samt pumping iron.

den försnämnda är en woody allen-film, och var fett bra, vilket var oväntat. har inte riktigt förstått charmen med allen tidigare, men gör det nu.

pumping iron är en 70-talsdokumentär om kroppsbyggare, men schwarzenegger. skoj att titta på alla kroppar konstiga vanor och underliga åskådningar, samt att se vilket arrogant rövhål schwarzenegger var som ung.


   
SvaraCitera

Har inte tålamod att se serier men har orkat titta på SAW 1 och igår 2, ska se 3 idag. Har varit imponerad av plot twistarna hittills.


   
SvaraCitera

Bra initiativ. Bra tråd.

Upplever tillfälligen en "hemlig agent film". Finns få genre jag gillar. Men har alltid varit starkt dragen till agentfilmer/spionfilmer. Handlar om en brittisk agent som reser till södra amerika där korruption och utnyttjande utav klasskillnader är vardag.


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Kolla, du har ju smak! Blink

DD är del av Marvels universum så det skulle jag ändå titta på förr eller senare 😉
Vikings var mer osäkert för mig men jag ångrar det inte!


   
SvaraCitera

Har inte så många just nu,

jijijji.jpg

Utöver de där typ criminal minds som jag aldrig ser vidare på av ngn anledning.. Är på säsong 3 typ


   
SvaraCitera

tumblr_n8cff7sqnm1qg78wpo1_500.gif

Såg hela barakamon o blev lite kär


   
SvaraCitera

Fkpaw:
tumblr_n8cff7sqnm1qg78wpo1_500.gif

Såg hela barakamon o blev lite kär

Vafför har hon ett rep som sticker ut därbak? Shockerad 

Har nog aldrig förstått anime..


   
SvaraCitera

S3ON:
Har inte så många just nu,

jijijji.jpg

Utöver de där typ criminal minds som jag aldrig ser vidare på av ngn anledning.. Är på säsong 3 typ

Har en liknande lista i "Anteckningar" fast med filmer, sparat-upp säkert 50 olika som jag någon gång skall ta mig tid för att kika-igenom. Mycket glad


   
SvaraCitera

Såg igenom senaste Arne Dahl-serien på SVT Play. Faktiskt ganska okej även om manuset haltar till och från så gillar jag casten. 


   
SvaraCitera

Xuzkie:

Vafför har hon ett rep som sticker ut därbak? Shockerad 

Har nog aldrig förstått anime..

Hon har ett rep som bälte med knut därbak 🙂

hmm xuzkie, kanske blandar ihop dig med någon, men trodde du var värsta anime fanet 😛


   
SvaraCitera

Såg Dracula Untold idag, tyckte den var rätt bra. Ser fram emot GoT strax.


   
SvaraCitera

Fkpaw:

Hon har ett rep som bälte med knut därbak 🙂

hmm xuzkie, kanske blandar ihop dig med någon, men trodde du var värsta anime fanet 😛

haha, du kanske syftar på Zerafina?


   
SvaraCitera

Xuzkie:

haha, du kanske syftar på Zerafina?

nee hon har jag koll på


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

Nachac: GoT

Ska du börja se på Game of Thrones? 


   
SvaraCitera