Aviseringar
Rensa alla

Vår film- och seriedagbok


Pwoper Fish:
Har plöjt en massa Suits senaste veckorna. Fortsätter det såhär är jag snart klar med säsongerna som finns på Netflix. Säsong 8 och 9 blir när det blir.

Har även kollat på en kinesisk serie på YouTube. Inte för att jag kan kinesiska, men det är intressant ändå, och jag tänker att om jag någonsin ska lära mig något så är det bästa att höra och se.

Du måste dela med vad den heter. Wu gasoni!!! Säger dem 1000 gånger och pekar på dig.


   
SvaraCitera

SkeletonGirl:

Du måste dela med vad den heter. Wu gasoni!!! Säger dem 1000 gånger och pekar på dig.

Love is the source of joy är tydligen den engelska titeln! Party

3E0CC4CF-7947-461A-A52D-0766B133577D.png


   
SvaraCitera

Pwoper Fish:

Love is the source of joy är tydligen den engelska titeln! Party

3E0CC4CF-7947-461A-A52D-0766B133577D.png

Bästa var att den kom från mydramalist men sämsta att jag inte gillar en annan serie som han var med i dock verkade han bara vara huvudperson i en. Handlingen är min favorit men inga av rollerna. För mycket kvinnor, det måste vara en second Lead male eller ett second couple. Oväntat att en kille tittar på mina serier. Vi måste se samtidigt.


   
SvaraCitera

Såg Joker, ska se om den i veckan. Obehaglig, djup och nyttig ur ett samhällsperspektiv - vem kunde ana att DC kunde skapa filmer i stil med Taxi Driver? Joaquin är perfekt i rollen och önskar han får erkännande för denna enastående roll. Hjärta


   
SvaraCitera
theooz

tittade på chungking express igår


   
SvaraCitera
Smilen

Jag tittar på Annabelle.


   
SvaraCitera


Gank your heart.

introlåten är så modeeeern. Finns det ingen på radion som låter precis som den? Men jag gillar tjejen. Så standard att det ska vara ett halsband med i varenda serie, antagligen hennes mors. Jag hoppas hon tappar det igen och försvinner och killarna måste leta efter henne.

Serien kommer säkert dö ut men ger den en chans, har gått igenom alla kinesiska alternativ nu på mydramalist och väntar fortf på några subs. Efter den här blir det Japan.


   
SvaraCitera
theooz

Såg The Prestige den va sjukt bra


   
SvaraCitera

theooz:
Såg The Prestige den va sjukt bra

Går det att uttala 


   
SvaraCitera
theooz

SkeletonGirl:

Går det att uttala 

de prestidj


   
SvaraCitera

Tittat på The Spy serien, gillade den, saknar bara hur det gick i slutet, men det är baserat på en sann berättelse och då kan det ju inte alltid sluta med en bal på slottet.
Rekommenderar iallafall verkligen alla att se den, den finns på Netflix om ni nu har det.

Edit: Tycker förövrigt att det är coolt hur de lagt på ett filter på hela filmen som gör videon genomgående urtvättad / minska mättnad i bild, känns lite mer tidsenligt, inte nödvändigtvis på det viset att vara realistiskt som det var där och då, men det känns mer som att den var filmad under den tiden då det är närmre det svart-vita hållet med vaga färger som jag har för mig att det var under 60-talets filmproduktion, vilket serien utspelas vid.
        Sedan så är det skönt att se på överlag det med, och man vänjer sig vid bilden efter någon minuts tittande om man nu tycker att det känns konstigt med så låg mättnad.


   
SvaraCitera

Kan lika väl utveckla, den är genomgående spännande men samtidigt på ett lugnt vis. Det är ingen Bruce Willis rulle där de störtar helikoptrar, skjuter med eldkastare och kastar sig ut ifrån skyskrapor alltsammans inklämt på sådär 100 minuter. Nej inte alls sådär, den är mer lugn och realistisk men ändå kontinuerligt spännande och dramatisk samtidigt som han blir satt i allt svårare sitsar, både när det kommer till privatlivet och det kniviga professionella.


   
SvaraCitera

Crysilis:
Tittat på The Spy serien, gillade den, saknar bara hur det gick i slutet, men det är baserat på en sann berättelse och då kan det ju inte alltid sluta med en bal på slottet.
Rekommenderar iallafall verkligen alla att se den, den finns på Netflix om ni nu har det.

Edit: Tycker förövrigt att det är coolt hur de lagt på ett filter på hela filmen som gör videon genomgående urtvättad / minska mättnad i bild, känns lite mer tidsenligt, inte nödvändigtvis på det viset att vara realistiskt som det var där och då, men det känns mer som att den var filmad under den tiden då det är närmre det svart-vita hållet med vaga färger som jag har för mig att det var under 60-talets filmproduktion, vilket serien utspelas vid.
        Sedan så är det skönt att se på överlag det med, och man vänjer sig vid bilden efter någon minuts tittande om man nu tycker att det känns konstigt med så låg mättnad.

Kan lika väl utveckla, den är genomgående spännande men samtidigt på ett lugnt vis. Det är ingen Bruce Willis rulle där de störtar helikoptrar, skjuter med eldkastare och kastar sig ut ifrån skyskrapor – alltsammans inklämt på sådär 100 minuter. Nej inte alls sådär, den är mer lugn och realistisk men ändå kontinuerligt spännande och dramatisk samtidigt som han blir satt i allt svårare sitsar, både när det kommer till privatlivet och det kniviga professionella.


   
SvaraCitera

Såg Southpark avsnittet Band in China. Sjukt bra satir, tyckte att Trey Parker och Matt Stone förlorat lite sin edge sedan 2016 men nu är de tillbaka i stil. Hjärta


   
SvaraCitera


kommer släppa denna och i's är typ samma. Väldigt mycket hentai/mature japanese drama ute nu för de som är intresserade. Längtar tills mina favoriter är färdiga och ser halvkassa. Åh jag vill se tomboy dramat först före alien dramat Gråter


   
SvaraCitera