Aviseringar
Rensa alla

Var finns cookies i internet explorer?


Ämnesstartare

Vart ser man vilka cookies man har lagrade i datorn om man använder internet explorer?

Jag har provat gå in på verktyg, internetalternativ och tryckt på inställningar under webbhistorik. Då kan man se några cookies men endast de som uppkommit i samband med att jag andvänt msn/hotmail. Jag vet att det måste finnas fler cookies på datorn.

Någon som vet var jag hittar dessa? 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

en till fråga, när man hittat cookies på datorn. Hur ser man vilken hemsida de kommer ifrån?


   
SvaraCitera

tweegy:

en till fråga, när man hittat cookies på datorn. Hur ser man vilken hemsida de kommer ifrån?

Varför undrar du? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Verktyg - internetalternativ - inställningar under filer å kakor eller vad det står. Visa filer.... Namnet på webplatsen står med i filnamnet...

Använd firefox, mycket simplare system


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaag_91_:

Verktyg - internetalternativ - inställningar under filer å kakor eller vad det står. Visa filer.... Namnet på webplatsen står med i filnamnet...

Använd firefox, mycket simplare system

men alla visas inte där. om jag t.ex. varit inne här på ungdomar eller aftonblader som ju lämnar cookies efter sig så visas inte dom där. bara typ hotmail och msn sidor...?

notfallingapart:

Varför undrar du?

För att jag vill ta bort cookies från vissa hemsidor men inte från alla...


   
SvaraCitera

tweegy:

Var finns cookies i internet explorer?

i kakburken [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tweegy:

men alla visas inte där. om jag t.ex. varit inne här på ungdomar eller aftonblader som ju lämnar cookies efter sig så visas inte dom där. bara typ hotmail och msn sidor...?

Jag ser alla där, sortera efter namn? alla kakor börjar med cookie:


   
SvaraCitera

tweegy:

För att jag vill ta bort cookies från vissa hemsidor men inte från alla...

aha om du vill surfa anonymt så använd Google Chrome http://www.google.com/chrome/intl/sv/features.html?hl=sv&brand=CHMB&utm_campaign...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaag_91_:

Jag ser alla där, sortera efter namn? alla kakor börjar med cookie:

jag har testat det, jag ser inte alla där :S skumt..

notfallingapart:

aha om du vill surfa anonymt så använd Google Chrome

jag vill få bort där jag redan surfat 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tweegy:

jag har testat det, jag ser inte alla där :S skumt..

you're fucked


   
SvaraCitera

tweegy:

jag vill få bort där jag redan surfat 😉

stå för vad du gjort? [blush] eller tabort allt är de någon som håller koll på vad du surfar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tweegy:

jaag_91_: Jag ser alla där, sortera efter namn? alla kakor börjar med cookie:

jag har testat det, jag ser inte alla där :S skumt..

Om jag tar bort allting, och sedan surfar in på aftonbladet och ungdomar sen går tillbaka dit och tittar så är det helt tomt. Om jag sen loggar in på msn och trycker in mig på min hotmail och sen går dit igen och kollar så finns där massa cookies från hotmail.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tweegy:

jaag_91_: Jag ser alla där, sortera efter namn? alla kakor börjar med cookie:

jag har testat det, jag ser inte alla där :S skumt..

Om jag tar bort allting, och sedan surfar in på aftonbladet och ungdomar sen går tillbaka dit och tittar så är det helt tomt. Om jag sen loggar in på msn och trycker in mig på min hotmail och sen går dit igen och kollar så finns där massa cookies från hotmail.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men nu har jag kollat på andra datorn. Där ser man alla cookies när man går in på internet alternativ och det där.. men inte på min dator. måste vara någon inställning? men vilken då..?


   
SvaraCitera

använd IE8 och "in private" så sparas inga cookies alls.


   
SvaraCitera