Aviseringar
Rensa alla

Var går gränsen för ett skämt?


Ämnesstartare

Dags att testa gränsen på alla sköna människor som hänger på ungdomar.se. Som rubriken lyder, var går gränsen för ett skämt? För att sätta igång diskussionen så har jag två videoklipp som jag tycker är fruktansvärt roliga men som jag vet kan vara stötande eller att de helt enkelt inte är roliga för några (humorn varierar ju från person till person). Ni får gärna dela med er av era skämt/historier/parodier som ni kanske vet är lite stötande och så får vi andra forumanvändare tycka till om de är ok eller inte.

Så skulle jag kunna visa de här för vemsomhelst och komma undan med det?


   
Citera
Ämnesstartare

Hitler skämtar man inte om, mannen är en legend! Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker inte det var roligt på något sätt. Men väldigt välgjort. Och tycker inte de är stötande.

Det jag ogillar med mycket RAW-folk är argumentet "åhå du tycker inte det är kul för att vi skämtar om fula saker".
Men sanningen är att de flesta är så jävla usla och tråkiga! Enda sättet för det att få lite uppmärksamhet är att skämta om cancersjuka barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror gränsen går ungefär där jag försöker ge ett geografiskt svar på frågan

Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finner det inte provocerande, ej heller roligt, men jag förstår inte tyska.

df rqp: tror gränsen går ungefär där jag försöker ge ett geografiskt svar på frågan

Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har visserligen inte kollar igenom videorna, men jag brukar vara ganska känslig och inte föredra grova skämt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker inte att dom var särskild roliga men du får väl skratta åt det där om du vill antar jag. Det finns mången icke rumsrena skämt jag tyckt varit jävligt roliga, men då har dom också varit roliga. Den i dag klassiska alla flickornavideon med gamle Adolf kan jag uppskatta.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja vet en som jör rolig skämt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag anser dock att man ska få skämta om vad som helst, men att man så fint får ta konsekvensen av att folk kan ta illa upp. 


   
SvaraCitera

det kan skämtas om allt MEN alla kan inte skämta om allt. 


   
SvaraCitera

Tyckte klippen var lite roliga, drog lite på smilbanden åtminstone. Inte stötande. 

Tror nog man kan skämta om allt, dock kan man behöva fundera på sammanhanget. Vilka människor är man med osv, man kan inte skämta om allt inför alla. Det kan ju vara osmakligt och till och med sårande att skämta om våldtäkt inför någon som blivit utsatt liksom, eller skämta om nazism/rasism inför någon som drabbats.

Alla har olika smärttrösklar för vad som är okej och inte okej. Generellt skulle jag väl säga att de äldre generationerna är mer reserverade för vilka skämt som är okej och inte, det är åtminstone min erfarenhet.


   
SvaraCitera
Vision

Jag tyckte varken att videosarna var roliga eller speciellt stötande..

Det handlar väl snarare om hur man skämtar än om vad. Vad så att säga 'andemeningen' med skämtet är. Ett skämt om att vi har fördommar om t.ex. en jude känns mer tilltalande än ett skämt som går ut på att en jude skulle vara snål. Men ja, klart man kan skämta om allt om man har glimten i ögat och hjärtat på rätta stället. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad tycker Ni om "din mamma" skämt då? Jag vet många som har förlorat sin mamma och blivit väldigt sårade av sådana här skämt. Ska man inte kunna skämta om allt egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när d inte e roligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera