Aviseringar
Rensa alla

Var går gränsen till cannabismissbruk?


Ad_Hoc:

När du frågar andra om du är missbrukare

[y]


   
SvaraCitera

det är väl när det tar kontroll över ens liv.


   
SvaraCitera

När du undrar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När du tänker på CB ofta, livet kretsar kring CB, du röker ofta.
Då är det med största sannolikhet ett missbruk - då du behöver röka för att ha kul åt saker som vanligtvis var kul innan.

Dessutom är CB verkligen inte bra att röka under unga år, det är en drog som skall behandlas med respekt och skall användas av en färdigutvecklad hjärna. Typ runt 21 år, men det brukar vara olika (oftast längre tid)

Varför ha bråttom? Låt din rökande förebild bli Carl Sagan.. [wink] Började röka runt 35års åldern, man behöver givetvis inte vänta så länge men låt hjärnan växa klart åtmistone, annars blir du bara en tard tillslut. (och alla dina bäng-tankar blir tarded)


   
SvaraCitera

Arthur89:

det är en drog som skall behandlas med respekt och skall användas av en färdigutvecklad hjärna. Typ runt 21 år, men det brukar vara olika (oftast längre tid)

Jag tycker du ska sluta glida runt med det där argumentet för ens du har visat en lämplig källa som stöttar det. Jag har aldrig hört att cannabis kan skada en person beroende på åldern och hur färdiogutvecklad dennes hjärna är. Låter som skitsnack enligt mig.

Som sagt, källa!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Realisten:

för ens

Sweet svenska.

Realisten:

färdiogutvecklad

Is that even a word?

Realisten:

Som sagt, källa!

Inte originalkälla, men något du själv kunde hittat om du orkat skrapa på ytan av internet.

http://www.sciencedaily.com/releases/2008/10/081014111156.htm
http://www.sciencedaily.com/releases/2009/02/090202175105.htm

Det säger ju för fan sig självt att man inte ska ta psykadelika (påverkar psyket!!!) när hjärnan fortfarande är under utveckling, man sabbar 'det rätta spåret' som hjärnan skulle ha tagit. Detta har alla shamaner känt till sedan urminnes tider.

:

poorer performance on thinking tasks, including slower psychomotor speed and poorer complex attention, verbal memory and planning ability.

:

Medina says adolescence is a critical time of brain development and that the findings are yet another warning for adolescents who experiment with drug use.

:

"Our results suggest that early-onset substance use may alter the development of white matter circuits, especially those connections among the frontal, parietal and temporal regions of the brain," said Ashtari. "Abnormal white matter development could slow information transfer in the brain and affect cognitive functions."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att 0.7 thc minimum minus pi upphöjt till ålder gånger skostorlek delat på antal tår. Därifrån får man ut ett tal (y) som man sätter in i ekvationen x^3 - 2x -0+ 25. Får man ett tal mellan 25-75 är man gravt beroende. 75-XXX så är man go o glad men ej (kexklodad) beroende. 0-25 = att man inte har testat, Mycket dåligt må jag säga.


   
SvaraCitera

Arthur89:

Is that even a word?

Felstavningar borde en 7-åring förstå. Men det finns tydligen undantag märker jag. Du är 20 år... väx upp! Ska du klaga på folks språkkunnighet tills du dör eller?

Arthur89:

Det säger ju för fan sig självt att man inte ska ta psykadelika

Tycker det är fel att kalla cannabis psykadelika. Skulle säga att de flesta centralstimulantia preparat (t.ex. E, Meffe eller Koks) och hallucinogener är psykadelika.

Arthur89:

man sabbar 'det rätta spåret' som hjärnan skulle ha tagit. Detta har alla shamaner känt till sedan urminnes tider.

Sabbar det rätta spåret? Cannabis bränner inga hjärnceller eller saboterar någonting i personens hjärna. Och hur fan kommer shamaner in i det hela? Tycker inte att uråldriga "häxmästare" som inte kan någonting om modern medicin och leker omkring med diverse gudar och andar borde ha någonting att säga i denna debatt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Realisten:

Tycker det är fel att kalla cannabis psykadelika.

Menar Psykoaktiv

Realisten:

Cannabis bränner inga hjärnceller eller saboterar någonting i personens hjärna.

Jo. I större grad hos yngre personer. (och skadan är kvar) Hur pass nyfrälst och dum är du? Du fick text att läsa, hitta nu mer information om ämnet och läs kanske? Eller skaffa dig en umgängeskrets som röker och bedriv eget forskningsarbete. [crazy]

En lite äldre människa som röker får jävligt bright flummtankar vs en snorvalp som inte lyckas hänga med i en dokumentär på TV efter att ha rökt för länge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När du känner abs;D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skruwen:

Hur mycket cannabiss ska jag röka för att det ská kallas ett missbruk?

När du inser att du inte kan ha kul utan att röka, när du plötsligt får sömnsvårigheter om du inte tar dig en kopp innan sängs, när du fortsätter att röka trots att du inte kan förstå varför du gör det. när du fortsätter röka trots att du egentligen mår skit utav det etc.etc.etc.


   
SvaraCitera

Åtta:

Vanligtvis så kallas det för ett missbruk från första blosset.

Sen huruvida det är ett missbruk eller ej går att diskuteras.

Jag brukar Cannabis, inte missbrukar 🙂


   
SvaraCitera
Åtta

DontWhine:

Jag brukar Cannabis, inte missbrukar 🙂

Jaha? Jag känner ganska många som gör det. Vad är din poäng?


   
SvaraCitera

Att det går att ha kontroll över det.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera