Aviseringar
Rensa alla

Var går gränsen till vad ni ser som pedofili?


Ämnesstartare

När man är sexuellt attraherad av prepubertala barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker du ska sluta sitta och titta på barn. Även om du gör det helt utan sexuella preferenser är det ändå ett sjukt beteende som garanterat inte uppskattas av barn, föräldrar och personal. Visa lite respekt. Dessutom finns det pedofiler i samhället som ungefär skulle göra samma sak. Folk kommer kunna misstänka dig, föräldrar och personal kommer kunna bli oroliga. Hela grejen att du finner någon slags inre ro av att titta på dagisbarn känns också ganska sjukt. Även om du absolut inte är pedofil måste du ha någon slags psykisk störning. Det där känns verkligen inte normalt. Sök hjälp.

Lycka till. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Jag tror kanske (utan att veta något om din situation i övrigt) att du kanske skulle tjäna ganska asmycket på att leva ditt nuvarande liv i ställe för att i något slags eskapism glo på små barn och drömma sig tillbaka till någon dagisidyll.

Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Jag tror kanske (utan att veta något om din situation i övrigt) att du kanske skulle tjäna ganska asmycket på att leva ditt nuvarande liv i ställe för att i något slags eskapism glo på små barn och drömma sig tillbaka till någon dagisidyll.

Tjena Dazed, bra skrivet!


   
SvaraCitera

Om jag skulle hämta min kusin på dagis och en kille/man sitter utanför med kikare så skulle jag ringt polisen , från utsidan ser det ut som en pedofil för liksom vi andra kan inte läsa din hjärna när vi ser dig sitta med en kikare kollandes på barnen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såradtjej:
Om jag skulle hämta min kusin på dagis och en kille/man sitter utanför med kikare så skulle jag ringt polisen , från utsidan ser det ut som en pedofil för liksom vi andra kan inte läsa din hjärna när vi ser dig sitta med en kikare kollandes på barnen 

Precis!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såradtjej:
Om jag skulle hämta min kusin på dagis och en kille/man sitter utanför med kikare så skulle jag ringt polisen , från utsidan ser det ut som en pedofil för liksom vi andra kan inte läsa din hjärna när vi ser dig sitta med en kikare kollandes på barnen 

Om det var en tjej/kvinna då? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Jag tror kanske (utan att veta något om din situation i övrigt) att du kanske skulle tjäna ganska asmycket på att leva ditt nuvarande liv i ställe för att i något slags eskapism glo på små barn och drömma sig tillbaka till någon dagisidyll.

Okej. Det lär bli svårt, blir på så himla gott humör av det här.

isola:
"barnskådare" Gråter

Ja, jag tycker nog ungefär likadant om barn som fågelskådare tycker om fåglar. Inte vill de ha sex med fåglarna liksom?

gammalumare:
att tända på barn är pedofili?? om du tycker de kan vara sexiga

Men så tycker jag givetvis inte. Jag tycker att barn är fina likt fågelskådare tycker att fåglar är fina kan man säga!

Knekten: sjukt beteende

Jag förstår mig verkligen inte på hur det skulle vara ett "sjukt beteende". Att se på lekande barn är bland det bästa som finns i livet, med det sagt hade jag olyckligtvis inte klarat av ett arbete inom barnomsorg. Jag tycker om att se glada ungar, sådana som är ledsna har jag mycket svårt för. Det jag säger är självfallet inte att jag skulle vara anledningen till att de blir ledsna, men hoppas du förstår.

Såradtjej:
Om jag skulle hämta min kusin på dagis och en kille/man sitter utanför med kikare så skulle jag ringt polisen , från utsidan ser det ut som en pedofil för liksom vi andra kan inte läsa din hjärna när vi ser dig sitta med en kikare kollandes på barnen 

Anledningen till att jag på sistone har införskaffat mig en kikare är ju eftersom att jag befinner mig så långt ifrån förskolan så att ingen där skall få syn på mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vid 18... cm 

giphy.gif


   
SvaraCitera

Min spontana tanke med tanke på vad som hänt senaste tiden med snubben i Högsby - skippa kikaren!!!  

Det ser i allra högsta grad jävligt suspekt ut att sitta och kolla på småbarn utanför ett dagis i kikare. Att du däremot gillar barn är väl för övrigt helt normalt. Vi har ju alla varit små. Vissa gillar att leka med jämnåriga och vissa gillar att leka med barn. Nu tycks du ju enbart vilja sitta och glutta på dom och det kan ju verka lite märkligt - för omgivningen. Blink

Men har du inga sexuella fantasier utan bara gillar barn rent allmänt så är det väl inget fel i det? Själv gillar jag också barn men går betydligt mer rakt fram dvs umgås ofta med mina släktingars och kompisars barn. Föräldrarna känner ju väldigt lätt av att barnen trivs i min samvaro. Glad

Btw, hur gammal är du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha biker: Men har du inga sexuella fantasier utan bara gillar barn rent allmänt så är det väl inget fel i det?

Nej, jag ser verkligen inte hur detta skulle vara ett problem med tanke på att jag  håller distans, håller mig utanför synhåll. 

Yamaha biker: Själv gillar jag också barn men går betydligt mer rakt fram dvs umgås ofta med mina släktingars och kompisars barn.

Trevligt! Jag har dessvärre inga skäktingar eller vänner med små barn för tillfället, så den fördelen har jag inte. Trevligt att höra att barnen trivs med dig också!

Yamaha biker: Btw, hur gammal är du?

Jag går inte ut med exakt ålder, men kan säga att jag är mellan 20-25.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lasagne:

Okej. Det lär bli svårt, blir på så himla gott humör av det här.

Ja, jag tycker nog ungefär likadant om barn som fågelskådare tycker om fåglar. Inte vill de ha sex med fåglarna liksom?

Men så tycker jag givetvis inte. Jag tycker att barn är fina likt fågelskådare tycker att fåglar är fina kan man säga!

Jag förstår mig verkligen inte på hur det skulle vara ett "sjukt beteende". Att se på lekande barn är bland det bästa som finns i livet, med det sagt hade jag olyckligtvis inte klarat av ett arbete inom barnomsorg. Jag tycker om att se glada ungar, sådana som är ledsna har jag mycket svårt för. Det jag säger är självfallet inte att jag skulle vara anledningen till att de blir ledsna, men hoppas du förstår.

Anledningen till att jag på sistone har införskaffat mig en kikare är ju eftersom att jag befinner mig så långt ifrån förskolan så att ingen där skall få syn på mig.

Det är inte samma sak som med fåglar, nä. Barn är människor med rätt till integritet och kan inte flaxa iväg när det blir för jobbigt. Sök hjälp för detta, för barnens skull.
Du kommer snart att bli upptäckt och då blir det nog ej kul.


   
SvaraCitera

dazed:
De må kanske inte vara pedofili i och med att du inte sexualiserar barnen men alltså släng kikarjäveln.

indeed 


   
SvaraCitera

Lasagne: Nej, jag ser verkligen inte hur detta skulle vara ett problem med tanke på att jag håller distans, håller mig utanför synhåll.

Enda problemet är väl just kikaren. Fågelskådning och kikare hör ihop men att sitta och flukta på barn i kikare så som jag tidigare skrev kan uppfattas som lite... hmm... suspekt.

Lasagne: Trevligt! Jag har dessvärre inga skäktingar eller vänner med små barn för tillfället, så den fördelen har jag inte. Trevligt att höra att barnen trivs med dig också!

Känner du ingen som har barn i den åldern du själv gillar? Inte ens några grannar?

Vad jag gillar med barn är just kommunikationen. Har lite svårt för spädbarn upp till 1 år. Även mellan 2 - 4 år kan vara lite svårt. Men iom att jag kan föra ett samtal med dom dvs allt ifrån 4 år och uppåt tilltalar mig väldigt mycket.

Känner tom barn jag umgås med väldigt ofta som (iever med sina ensamma mammor) som kallar mig för pappa och det blir ju också lite konstig feeling. Mycket glad

Lasagne: Jag går inte ut med exakt ålder, men kan säga att jag är mellan 20-25.

Då är vi ungefär i samma åldersgrupp - du och jag.


   
SvaraCitera

det som oroar mig mest i sammanhanget är varför du är fundersam kring pedofilifrågan... när du samtidigt verkligen menar att du inte är det?

dessutom är det en sak att tycka om att kika in på förskolans lekpark när man går förbi och få nostalgikänslor när man är på väg hem, och en helt annan jävla sak att införskaffa en kikare för att kunna sitta där och glo varje dag? varför vill du glo så intensivt, är ju frågan?

även om det inte rör sig om pedofili så rör det sig om udda beteende (det skulle jag tycka även om det inte var barn du satt och kollade på). skaffa en hobby och försök fylla din vardag med givande aktiviteter. snälla?


   
SvaraCitera