Aviseringar
Rensa alla

Var går gränsen till vad ni ser som pedofili?


Ämnesstartare

Yamaha biker:
Min spontana tanke med tanke på vad som hänt senaste tiden med snubben i Högsby - skippa kikaren!!!  

Det ser i allra högsta grad jävligt suspekt ut att sitta och kolla på småbarn utanför ett dagis i kikare. Att du däremot gillar barn är väl för övrigt helt normalt. Vi har ju alla varit små. Vissa gillar att leka med jämnåriga och vissa gillar att leka med barn. Nu tycks du ju enbart vilja sitta och glutta på dom och det kan ju verka lite märkligt - för omgivningen. Blink

Men har du inga sexuella fantasier utan bara gillar barn rent allmänt så är det väl inget fel i det? Själv gillar jag också barn men går betydligt mer rakt fram dvs umgås ofta med mina släktingars och kompisars barn. Föräldrarna känner ju väldigt lätt av att barnen trivs i min samvaro. Glad

Btw, hur gammal är du?

Att föredra småbarn som umgänge framför folk i sin egen ålder är ej normalt eller bra obs


   
SvaraCitera

isola: Att föredra småbarn som umgänge framför folk i sin egen ålder är ej normalt eller bra obs

Sett på antalet kompisar och den tid jag lägger ner på resp grupp så är nog vänner i min egna ålder 90% av mitt vakna liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha biker:

Sett på antalet kompisar och den tid jag lägger ner på resp grupp så är nog vänner i min egna ålder 90% av mitt vakna liv.

Att du övht ser småbarn som vänner är ju oroande bara det, tycker jag.


   
SvaraCitera

isola:

Att du övht ser småbarn som vänner är ju oroande bara det, tycker jag.

Vänner eller vänner??? Vad ska jag kalla mina släktingars och vänners barn mellan 4 - 12 år? Ovänner?

Jag kan trösta dig med att du inte behöver vara orolig.  Glatt skålande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha biker:

Vänner eller vänner??? Vad ska jag kalla mina släktingars och vänners barn mellan 5 - 12 år? Ovänner?

Jag kan trösta dig med att du inte behöver vara orolig.  Glatt skålande

Släktingar eller vänners barn, precis som alla andra säger. Man har inte femåriga polare när man är vuxen.


   
SvaraCitera

isola:

Släktingar eller vänners barn, precis som alla andra säger. Man har inte femåriga polare när man är vuxen.

Vem har snackat om polare?

Det finns alldeles för mycket barn idag som växer upp med en ensam mamma och jag kan tala om för dig att ett barn även behöver en manlig förebild.

Av ett 30-tal tjejer som jag känner som har barn så är det kanske drygt 20 som lever ensamma med sina barn.  Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det är inte samma sak som med fåglar, nä. Barn är människor med rätt till integritet och kan inte flaxa iväg när det blir för jobbigt. Sök hjälp för detta, för barnens skull.
Du kommer snart att bli upptäckt och då blir det nog ej kul.

Andra djur då. Antar att du tycker precis lika illa om människor som står och iaktar exempelvis rådsjur i skogarna? Har du sett TV-programmet "Ut i naturen"? Ska du inte klaga över att allt de göra där är fel med tanke på att rådsjuren inte kan flaxa iväg när det blir för jobbigt?  

Vad är det ens som skulle vara jobbigt för ungarna?? Jag sitter flera hundra meter därifrån på en vanlig parkbänk. Folk sitter väl på parkbänkar hela tiden?

Yamaha biker: Enda problemet är väl just kikaren. Fågelskådning och kikare hör ihop men att sitta och flukta på barn i kikare så som jag tidigare skrev kan uppfattas som lite... hmm... suspekt.

Kanske inte skrev det just i denna tråden, men gjorde klart för miss isola just precis att jag aldrig har använt mig utav en kikare än. Jag skrev att jag hade införskaffat mig en för framtida tillfällen dock.

Yamaha biker: Känner du ingen som har barn i den åldern du själv gillar? Inte ens några grannar?

Nej, ingen jag har sådär bra realtion till att de hade kunnat tänka sig mig som barnvakt åt dem.

Yamaha biker: Känner tom barn jag umgås med väldigt ofta som (iever med sina ensamma mammor) som kallar mig för pappa och det blir ju också lite konstig feeling. Mycket glad

Haha oj! Vet inte hur jag hade reagerat i en sådan situation riktigt. Men det hade definitivt känts mycket konstigt!

Yamaha biker: Då är vi ungefär i samma åldersgrupp - du och jag.

Trevligt!! Inte helt fel att se att man inte är en gammal gubbe jämfört med andra här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu: det som oroar mig mest i sammanhanget är varför du är fundersam kring pedofilifrågan... när du samtidigt verkligen menar att du inte är det?

Jag förstår inte vad du har fått det ifrån att jag skulle vara fundersam? Jag är jättesäker på att jag inte går igång på barn på något som helst sexuellt vis.

honolulu: dessutom är det en sak att tycka om att kika in på förskolans lekpark när man går förbi och få nostalgikänslor när man är på väg hem, och en helt annan jävla sak att införskaffa en kikare för att kunna sitta där och glo varje dag? varför vill du glo så intensivt, är ju frågan?

Jag har redan förklarat det där tror jag. Om man bara går förbi och slänger en hastig blick så hinner man ju knappt inta några känslor alls.

Jag vill verkligen känna av allt, till och med dofterna. Man minns ju diverse olika dofter och sådär från förr på dagis, jag vill återuppleva dem. Men jag skulle aldrig få för mig att gå sådär nära som krävs för det.

honolulu: även om det inte rör sig om pedofili så rör det sig om udda beteende (det skulle jag tycka även om det inte var barn du satt och kollade på). skaffa en hobby och försök fylla din vardag med givande aktiviteter. snälla?

Det här är min hobby och jag blir på väldigt bra humör av den. Så du tycker att fågelskådare är lika underliga alltså?


   
SvaraCitera
b1son

Lasagne: Det här är min hobby och jag blir på väldigt bra humör av den. Så du tycker att fågelskådare är lika underliga alltså?

fågelskådare e fett skumma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

böghög:

fågelskådare e fett skumma

Vad bra, för jag är ingen fågelskådare. 


   
SvaraCitera

Lasagne: Det här är min hobby och jag blir på väldigt bra humör av den. Så du tycker att fågelskådare är lika underliga alltså?

så du jämför ditt konstiga beteende med att gå på safari, zoo etc också eller? det är inte en produktiv eller utvecklande hobby, det är direkt obehagligt. hade du ansett att det är likadant om du skulle kolla på samma sätt på vuxna människor? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

så du jämför ditt konstiga beteende med att gå på safari, zoo etc också eller? det är inte en produktiv eller utvecklande hobby, det är direkt obehagligt. hade du ansett att det är likadant om du skulle kolla på samma sätt på vuxna människor? 

Ja, det är ju ungefär som att kolla på djur på Zoo. Fast där är det ingen som gnäller över att man stör djur direkt. Ja, det är väl ungefär samma sak som att kolla på vuxna människor som leker, med skillnaden att jag ej ser hur det skulle vara givande alls. Vuxna är tråkiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lasagne: Det här är min hobby och jag blir på väldigt bra humör av den.

Du ser inte att detta inte är riktigt okej? Du tänker sedan inte ens på barnen utan endast på dig själv och vad du känner. De har inte bett om att bli uttittade av människor med tveksamma agendor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uh måste lämna denna tråd pga blir i egenskap av förskolepersonal sjukt upprörd av detta och hoppas verkligen att du får den hjälp du behöver


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår inte hur mitt beteende är konstigt. Jag sitter precis som andra på en bänk långt ifrån förskolor, enda skillnaden är att jag kanske sneglar lite åt ett annat håll då och då, men inte så att någon märker. 


   
SvaraCitera