Aviseringar
Rensa alla

Vår gemensamma chipsdagbok


Ämnesstartare

här pratar vi om vilka chips* vi ätit/äter/suktar efter; grovräfflade, oräfflade, tjocka, tunna, jättegoda, ganska goda osv i all oändlighet

*icke att förväxla med kikki danielssons och lasse holms mycket populära pop-/countrygrupp med samma namn

1305247685890.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

idag ska jag äta dessa:

tumblr_inline_nxciyuz84b1r0lsqw_500.jpg

de får fem av fem smulor eftersom de är bland de godaste chipsen jag någonsin ätit (och jag har ätit en hel del)


   
SvaraCitera

Det finns så få att välja på i Sverige/ICA/Konsum/Lidl... När jag var i Tyskland så har dom tusen olika sorters. Blir tyvärr lite äcklad av chips nuförtiden, men det kan vara gott ibland. Tycker det är synd att det inte kommer några nya goda så väldans ofta. Och om, så är det OLW eller Esterella, som är ganska så lika.

Dip-Chips var helt okej, men det var ett special? Dom finns inte längre, kanske bara var under sommaren. :/

18818119-xRfsg.png
Man skall självfallet ha en passande kall färsk dipblandning till.


   
SvaraCitera

estrella_holiday_chips_800px.jpg
dessa sitter jag å käkar, bra när dippen i affären är slutTumme upp


   
SvaraCitera

Finns aldrig några roliga smaker när jag är i affären


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

13782.jpg DESSA!!! Dom är sååå godaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärta


   
SvaraCitera

Har haft en öppnad påse i två veckor nu, Ranch-chips. Åt upp det lilla som var kvar för en stund sen

(Har inte varit hemma hela tiden, för den som nu tänker "du är ju inte mänsklig!")


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

ekivok ekvilibrist:
Har haft en öppnad påse i två veckor nu, Ranch-chips. Åt upp det lilla som var kvar för en stund sen

(Har inte varit hemma hela tiden, för den som nu tänker "du är ju inte mänsklig!")

Så fort jag köper en påse chips så börjar jag äta redan på tåget och det slutar med att jag inte har någonting kvar... x.x


   
SvaraCitera

Jag vill gilla chips med vinäger och grejer men det går inte. Vinäger passar mycket bättre tillsammans med tomater eller i grytor, helt enkelt...


   
SvaraCitera

sluk: Så fort jag köper en påse chips så börjar jag äta redan på tåget och det slutar med att jag inte har någonting kvar... x.x

Det går bara man har slevdiskiplin!!


   
SvaraCitera

terrormat: de får fem av fem smulor eftersom de är bland de godaste chipsen jag någonsin ätit (och jag har ätit en hel del)

Testa:
white-1001PXD.1353157001.SNB75C7E.obj.0.
Om du inte gjort det, smakar ungefär likadant fast tydligare smak, finns på typ ÖoB/dollarstore och diverse arabaffärer ibland


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crysilis:
Det finns så få att välja på i Sverige/ICA/Konsum/Lidl... När jag var i Tyskland så har dom tusen olika sorters. Blir tyvärr lite äcklad av chips nuförtiden, men det kan vara gott ibland. Tycker det är synd att det inte kommer några nya goda så väldans ofta. Och om, så är det OLW eller Esterella, som är ganska så lika.

Dip-Chips var helt okej, men det var ett special? Dom finns inte längre, kanske bara var under sommaren. :/

18818119-xRfsg.png
Man skall självfallet ha en passande kall färsk dipblandning till.

Smakade aldrig de här. Är de inte som vanliga lättsaltade?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:

Testa:
white-1001PXD.1353157001.SNB75C7E.obj.0.
Om du inte gjort det, smakar ungefär likadant fast tydligare smak, finns på typ ÖoB/dollarstore och diverse arabaffärer ibland

Tack för tipset!

Ska smaka chipset

Äej fy, vilket dåligt rim. Nu loggar jag ut


   
SvaraCitera

Köpte chips


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda:
Köpte chips

Vilken sort?


   
SvaraCitera