Aviseringar
Rensa alla

Vår gemensamma huskurtråd


Ämnesstartare

Letade efter en tråd med huskurer men jag såg att en sådan ej fanns. Rätt bra att ha en egentligen, finns massor fördelar med huskurer. Tror ni redan vet om detta, men att plåga sitt hår eller hy med ca en miljon skönhetsprodukter kan göra mer skada än nytta. Många som hänger här är ju studenter/pluggar/osv så att hitta alternativ som är bättre, nyttigare och billigare är rätt nice. Nu vill jag inte ha "häll vodka över fittan efter du vaxat den XD" utan spamma tråden med dem bästa huskurer ni kan. Ciaoooo
-
Kokosolja Måste vara den bästa skönhetsprodukten jag vet om. Jag kan inte gå en dag utan att använda den. Superduperbra att använda efter man rakat/vaxat sig då huden blir fett len. Jag önskar ni kunde typ smeka (lol) mina ben nu, dom är så otroligt lena och luktar så in i helvetes gott att det inte är sant. 36kr för en 225ml är så jävla värt det.
Man kan använda kokosoljan som glidmedel också under sexy-time. 
Eftersom kokosoljan innehåller vårdande, antidoxierande och naturliga ingredienser så har mitt hår blivit enormt starkt efter. Innan kukade jag ur på håret med massor av shampoo, sprayer, oljor så jag fick ett enormt slitet hår. Har nu använt kokosoljan ca 5-6 gånger och kan redan nu se skillnad. Helt sick. Har inte lika många slitna hårstrån och kokosolja i samband med hårbottenstimulation har fått mitt hår växa. Många som använder kokosolja på daglig basis har inte behövt klippa sitt hår förutom ca 1-2 gånger per år, och det är faktiskt sant. Låter som om jag blivit sponsrad men detta är till 100% sant. Även ögonfransarna har växt. 

Hur: Smörjer in håret med kokosolja ca 2-3 timmar innan jag ska duscha. Jag smörjer verkligen in det, man ska nästan få det droppa. Om du har fettigt hår så undvik få in den på hårbottnet. Sätt håret i en knut/fläta och låt det verka. Shampoonera bort det. Efter jag duschat brukar jag sätta arganolja på längerna/topparna men det behövs inte, vissa använder ca en halv ärtas storlek kokosolja till när det fortfarande är fuktigt. Man kan också använda kokosoljan som hårinpackning. 

För ögonfransarna: smörj in dom efter du avlägsnat smink eller innan du ska sova. 

Kokosolja funkar toppen också om man fått blemmor/finnar/mörka ringar/röda partier. T.ex efter du noppar ögonbrynen så kan du minska svullnad med ....oljan. 

Hade gärna redovisat mer om denna fantastiska produkt men jag måste städa innan fettosläkten kommer. Ber er att läsa på lite om koksoljan, oljan är också en viktig komponent om man vill uppnå viktminskning eller för att förhindra sjukdomar osv.  

Har jag uttryckt mig klumpigt/ej varit tydlig så fråga men d1 tror jag att ni fattar. Yalla spamma nu


   
Citera
Ämnesstartare

Hur länge har du kukosoljan i??

Tips; tandkräm på finnar tills det torkar ur. Ärrfritt!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
Hur länge har du kukosoljan i??

Tips; tandkräm på finnar tills det torkar ur. Ärrfritt!!!

Ca 2 timmar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använde någon arabisk olja för mina ögonfransar.  Har inte använt mascara på 3 år sen dess. De blev inte fler, men synligare och tjockare.

Är ni intresserade kan ni googla pga kmr inte ihåg namnet. Peace ♧


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För minskad slitage på håret: ha håret i en knut eller fläta så mycket som möjligt. _Ej hästsvans_ utan de två ovanstående alternativen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lipscrub: olivolja + socker eller fuktad tandbordste.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol kmr spamma denna tråden? 

Man kan avlägsna smink med olivolja också, ta det lugnt med mängden. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tvätta ansiktet med bara vatten elr handtvål, min hud har blivit tusen ggr bättre sedan jag började med det

smörj in fittan med olja d är bra för den

älska dig sj och din nästa 


   
SvaraCitera
höna

Inhandlade kokosolja, men sen glömde jag bort! Står i kylen å väntar på majjjj. Ska gegga på ögonfransarna.


   
SvaraCitera
höna

Kommer inte på nån egen, buhu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:
Inhandlade kokosolja, men sen glömde jag bort! Står i kylen å väntar på majjjj. Ska gegga på ögonfransarna.

Ha helst oljan i rumstemperatur kompis, annars blir oljan jättehård och fett svår att gegga med. Kul!!


   
SvaraCitera
höna

sicce:

Ha helst oljan i rumstemperatur kompis, annars blir oljan jättehård och fett svår att gegga med. Kul!!

Gillar när den är hård. Detdär lät snuskigt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kokosolja är också världens bästa ansiktskräm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

Gillar när den är hård. Detdär lät snuskigt. 

aha Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan smörja fittan/kuken om man har svamp


   
SvaraCitera