Aviseringar
Rensa alla

Vår gemensamma matlagningsdagbok!


Ämnesstartare

Här kan man skriva om vad man lagat för mat idag, inspirera andra och inspireras!

ÄNDRAT 2011-09-28 13:16

ÄNDRAT 2011-09-28 13:16
Tänk på att det här inte är en "vad har du ätit idag"-tråd! Här ska du skriva vad du lagat för mat. Du får gärna skicka med ett recept på det du lagat, skriva hur det blev eller posta en bild!


   
Citera
Ämnesstartare

Image
Stekte lite lök, hällde i potatis, morötter och palsternacka. Hällde på krossade tomater så att de täckte blandningen och hällde över vatten samt slängde i en hönsbuljongtärning. Slängde i en halv grönsaksbuljongtärning och slängde i salt, vitpeppar, paprikapulver och vitlök.

PS känner mig pro för att jag använt palsternacka för första gången i min matlagning.


   
SvaraCitera

Idag har jag lagat aprikos kräm.
Jag tog ut krämpaket ur kylen och klämde ut ca 2dl i en mugg.
Sen åt jag.


   
SvaraCitera

snabbnudlar stark smak på knäckebröd


   
SvaraCitera

idag har jag kokat brysselkål. känner mig duktig för jag svalde brysselkål och tyckte inte att det var något äckligt med den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

idag har jag kokat brysselkål. känner mig duktig för jag svalde brysselkål och tyckte inte att det var något äckligt med den.

äter brysselkål varje jul[love]
åt du bara brysselkål?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

äter brysselkål varje jul[love]
åt du bara brysselkål?

nä jag stekte potatis och kött till


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

nä jag stekte potatis och kött till

aha, nice!


   
SvaraCitera

Åt lite brieost. Kokade två ägg.

Insåg nyss att det kanske var lite äsig så gick till ICA och köpte billig griskött (från Sverige dock). Stekte en bit av detta, hade på salt, peppar, spiskummin, lökpulver. Gjorde persiljesmör och la på. Åt upp det.

Tror ej att um gillar mina matvanor [crazy]

Dold text: obs är ej äsig, men hade noll matlust idag pga: ont i livmodern


   
SvaraCitera

Äter aldrig frysmat, men har varit jättebakis hela dagen. Gick och köpte en fryst kebabpizza till slut.

Stekte en laxfile och åt med ris också.


   
SvaraCitera

Hehe, kommer nog inte hänga här så mycket. Gillar att laga mat men är så otroligt lat när det kommer till det, så gör alltid det så enkelt som möjligt för mig. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pendu:

Hehe, kommer nog inte hänga här så mycket. Gillar att laga mat men är så otroligt lat när det kommer till det, så gör alltid det så enkelt som möjligt för mig.

det är ok, man får laga enkel mat också! [smile]


   
SvaraCitera

Vad skiljer den här tråden från vad har du ätit idag-tråden? Att man bara skriver det man lagat själv och utelämnar ev färdigmat/restaurangmat typ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Vad skiljer den här tråden från vad har du ätit idag-tråden? Att man bara skriver det man lagat själv och utelämnar ev färdigmat/restaurangmat typ?

i "vad har du ätit idag" skriver man ju enbart vad man ätit, vilket kan vara typ ett äpple. tänkte att man här kunde lägga in bilder, skriva recept etc


   
SvaraCitera

Lagade tomat- lins- och svampsoppa igår.
Kryddade MASSOR med ALLT.
Gott.
Åt nudlar till det idag.


   
SvaraCitera