Aviseringar
Rensa alla

Vår gemensamma matlagningsdagbok!


Jag lagade fattiga riddare precis. Hjärta
Blev inte som jag hade tänkt mig, resultatet blev degigt men smaken satt perfekt! 
Hade först grova brödbaguetter men bytte mot vanliga toasts, helt färska vilket gjorde att det blev så degigt.
Jag rostade bröden, vispade ihop ett ägg och lite mjölk, doppade bröden i det och stekte därefter på stekpannan med mycket smör.
Blir väldigt snabbt bränt om man har för hög värme.
När bröden var stekta så är det bara och rulla dem i kanel och socker, eller i kardemumma.
Väldigt onyttigt får jag lov och säga, men ack så gott!
Var försiktig med stekpannan, då socker och kanel klibbar ihop sig.


   
SvaraCitera

DSC_0073.JPG

Jättefin


   
SvaraCitera
Cobrak

frågan är ju hur den ska få plats i flabben


   
SvaraCitera

Creole "chicken"
Snapchat-978690759.jpg


   
SvaraCitera
Cobrak

Inte Jung:
Creole "chicken"
Snapchat-978690759.jpg

nattmat på g?


   
SvaraCitera

Blev ett par riktigt stygga burgare asså

DSC_0095.JPG


   
SvaraCitera

kokade havregrynsgröt idag
blev helt ok


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda:
Blev ett par riktigt stygga burgare asså

DSC_0095.JPG

Ser gott ut. Så till och med jag kan prova smaka om man tar bort lite såser och salladsbladen. Mm och godaste hamburgebröden till! Är det nån barbeque sås där? Lägg till eller byt ut köttet mot en falukorvbit också så får du en "Marre Special!" Blink


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:
kokade havregrynsgröt idag
blev helt ok

Har du med sirap eller äppelmos till? Alltid ett svårt beslut och sen så hinner det kallna. Som om man ska välja mellan yoghurt och bananer eller glass och bananer till frukost.


   
SvaraCitera

SkeletonGirl:

Har du med sirap eller äppelmos till? Alltid ett svårt beslut och sen så hinner det kallna. Som om man ska välja mellan yoghurt och bananer eller glass och bananer till frukost.

Lite billigt tyskt vanillinsocker jag köpt för typ två veckor sen (tror det var 30 cent för 10 portionspåsar eller något sånt). Sen lyxade jag faktiskt till det med kakao och lite extra vanligt socker också, eftersom de tydligen bjöd på det på det här vandrarhemmet.
Gäller att leva billigt


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Lite billigt tyskt vanillinsocker jag köpt för typ två veckor sen (tror det var 30 cent för 10 portionspåsar eller något sånt). Sen lyxade jag faktiskt till det med kakao och lite extra vanligt socker också, eftersom de tydligen bjöd på det på det här vandrarhemmet.
Gäller att leva billigt

Tumme upp


   
SvaraCitera

jag lagar din bussy Icke!


   
SvaraCitera

Betalade person för att laga en pizza åt mig som inte var särskilt god 


   
SvaraCitera
theooz

Gjorde en carbonara nyss

snabbt enkelt och gott 

10/10 would recommend


   
SvaraCitera

Gör femrätters middag åt mig själv, lagomt

*Två små skivor ciabatta med rökt lax
*En kiwi
*Rice and peas med jerk "chicken"
*Ben & Jerrys
*Ostar och kex

hade kunnat lägga till en soppa och en liten sallad och gjort det sjurätters, men orka


   
SvaraCitera