Aviseringar
Rensa alla

Vår gemensamma relationsdagbok

latest comments older comments

Ämnesstartare

Nystart.       

Citera
Ämnesstartare

antrax:

Där goda och glada ostar möts

Haha åh, finast slogan. [love]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Rapportera tillbaka med händelseförloppet!

lovar innerligt![wink]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Kära relationsdagbok.

Känner paranoia. Är ej ovanligt iofs, men extra mycket idag. Känner saknad och oro. Usch.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Kära relationsdagbok.

Mår piss. Bråkat med vän, big time.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Kära relationsdagbok
Jag har börjar prata sådär mycket med mig själv i huvudet igen(som JD ungefär, fast med ännu sämre humor). Det har varit rätt tyst i några månader.
Detta är både positivt och negativt.
+jag är aldrig ensam *korvsmiley*
-jag tänker för mycket och glömmer bort verkligheten

SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Mår piss. Bråkat med vän, big time.

[sad]
Tror du det kan lösas evur?

SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Tror du det kan lösas evur?

Jag vet inte. Vän har förändrats radikalt, i min mening till det sämre, jag är kanske lite för bakåtsträvande och vill att det ska vara som förut. Samt, vän dricker alldeles för mycket, vilket gör att jag inte vill dricka med vän för vill inte bidra till missbruket, vilket gör att vän inte vill umgås med mig för att vän bara tycker saker är roliga alkoholpåverkat.

Vill ej förlora vän.

SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Vän har förändrats radikalt, i min mening till det sämre, jag är kanske lite för bakåtsträvande och vill att det ska vara som förut.

Fast man kan ju inte "tåla" för mycket förändring. Då kanske det inte är värt att vara vänner längre.

KingGurka:

Samt, vän dricker alldeles för mycket, vilket gör att jag inte vill dricka med vän för vill inte bidra till missbruket, vilket gör att vän inte vill umgås med mig för att vän bara tycker saker är roliga alkoholpåverkat.

D:
Förstår vän att denne dricker för mycket eller är det en massa förnekelse inblandat?
Fler borde ju reagera på det till slut.

KingGurka:

Vill ej förlora vän.

[sad]

SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Förstår vän att denne dricker för mycket eller är det en massa förnekelse inblandat?

Jag vet inte. Vän växlar mellan "jag är bara ung och vill ha roligt" och "jaja, jag dricker för mycket, sån är jag!".

antrax:

Fler borde ju reagera på det till slut.

Vän umgås nästan bara med folk som också dricker ohälsosamt mycket. Jag kanske är överkänslig, då både jag och vän har alkoholism i släkten och jag därför är extra paranoid, men vän super flera gånger i veckan vilket jag tycker är oroväckande, och känner att vän skjuter undan mig till förmån för alkohol, och inte vill hitta på något som inte involverar alkohol.

SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

"jaja, jag dricker för mycket, sån är jag!".

Det låter ju... bra.[shake]
Klassisk bortförklaring (eller vad det är för något).

KingGurka:

men vän super flera gånger i veckan vilket jag tycker är oroväckande, och känner att vän skjuter undan mig till förmån för alkohol, och inte vill hitta på något som inte involverar alkohol.

Med tanke på detta så tycker jag inte du verkar vara alltför paranoid. Hade också blivit väldigt orolig.
Kan du på något sätt påminna vännen om hur ni brukade ha det innan denne började dricka så mycket?
Personen tänker säkert inte på förändringen, eller så blundar den stenhårtför verkligheten.
Det låter läskigt att hen väljer bort saker för att få dricka.
Vad känner du att du kan göra? Fortsätta finnas där eller säga ifrån?(antar att du redan sagt ifrån till viss del)
Det verkar vara ett svårt val, men i slutändan är det ju personen med problemet som måste rädda sig själv.

SvaraCitera

Jonnybravo91:

Känner att min relation till um har försämrats sen jag blev mod. Från att ha uppmuntrats över min dryghet till att kritiseras för den.

tkr du är lagom dryg sen du blev mod!

ont har ej bra relation med min mage. den är oklad
har dock mkt bra relation med hunden och en av katterna.

hunden vågar sova i min säng nu fast hon vet att jag ligger där och är vaken. ska strax gå ut med henne!

SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

oklad

Blivande_japan:

ova

bebi

SvaraCitera

KingGurka:

vän super flera gånger i veckan vilket jag tycker är oroväckande, och känner att vän skjuter undan mig till förmån för alkohol, och inte vill hitta på något som inte involverar alkohol.

att din vän super flera ggr i veckan behöver inte vara värsta grejen, det kan vara en övergående period bara. gjorde detsamma hela hösten, nu blir det oftast högst en gång i veckan för mig, om ens det. att din vän inte vill hitta på saker som inte involverar alkohol är dock inget bra tecken...

SvaraCitera

isola:

bebi

[sad]

isola:

ova

Blivande_japan:

sova

[no-no]

SvaraCitera
latest comments older comments