Take it away, Ögon!
ugh
önskar jag hade sagt direkt "how is it patronizing to say that someone did a good job?"
jag fick jobbet
vill bara ha mitt antagningsbesked
Ännu en dag på 10 timmars arbetsdag utan rast, 8e dagen på rad nu fifan
Exner: Om du tolkar frågorna som lätt raggningsbeteende, så blir de mer begripliga.
men usch. 🙁 livet blir så tråkigt när allting är en social lek.
durga:
men usch. 🙁 livet blir så tråkigt när allting är en social lek.
om han är rak med vad han menar blir det väl mindre av en lek? straight forward conversation
OnT:
Har bestämt mig för att läsa kurserna konsekutivt. Dvs 1-5 direkt efter varandra, för effektivitetens skull. Visst kan man fokusera på att läsa in grundläggande behörighet först, men det vore endast aktuellt om jag trodde att jag skulle lägga av innan jag blir klar. Så är icke fallet, utan jag lär behöva/vilja bli klar med detta innan jag går vidare till högre studier. Av den anledningen, tänker jag läsa kurserna i block istället. Då har man allt fräscht och tillgängligt i huvudet, vilket jag tror är en stor fördel - speciellt i ett ämne som matematik. I och med att jag ska läsa alla fem kurser och göra detta efter varandra tror jag det studiesättet gör förutsättningarna goda. Känns också skönast att göra så; få hela ämnet överstökat på en gång, istället för att sprida ut det. Är rätt taggad och det ska bli kul att börja. Vad jag ska läsa efter det, vet jag inte. Kanske ska man passa på med fysiken, eller så tar man och byter till ett samhällsvetenskapligt ämne och kör alla dem kurserna, för att sedan switcha till något annat. Gillar hur det här systemet är böjbart på det sättet. Jag är inte helt säker på religionskunskapen; i min studieplan har jag lagt in både kurs 1 och 2, men kanske att jag vill stoppa in något annat istället för 2:an. Psykologi eller filosofi, kanske. Men jag undrar om jag inte skulle känna mig väldigt begränsad i nivån på filosofikursen. Jag strävar hela tiden efter att bryta gränser, och jag är osäker på om jag skulle känna och få den friheten där. Historia 2 är jag inte heller säker på. Jag gillar historia, men är jag säker på att det inte finns något annat som jag gillar bättre, som jag skulle gilla och ha mer användning för? Jag vet inte; svårt. Meritpoängen har jag fixat, jag vet vilka kurser jag bör läsa för att få dessa och hur de skulle passa. Vad finns det annars att tänka? Flera saker, men det är jag för trött för att gå in på nu.
Vill egentligen börja nu, men jag vet att jag behöver vila och ta det lite lugnt. Tror att resan till Utlandet kan göra mig gott - jag hoppas i alla fall det. Att komma ner till lite stadig värme med sol och bad, träning och avslappning samt god mat; ja, det blir nog inte så illa. Jag behöver ladda batterierna. Har haft sommarlov i knappt två veckor - några veckor till kan jag gott unna mig, tycker jag. Jag inser att det inte är någon idé att kötta in i väggen; då blir jag bara utbränd och mår dåligt. Det är bättre at ta pauserna när man behöver det, för att på sätt kunna vara effektiv och faktiskt ha kul med studierna. För det är viktigt att njuta av det man sysslar med och känna att det har en personlig mening för en själv.
Nästa sommar hoppas jag att jag kunnat samla på mig lite fler betyg så att jag kanske kan söka lite sommarjobb. Jag tror det vore både användbart och lämpligt att ha en sådan erfarenhet, utöver den nästan lilla jag har idag. Har väl i alla fall en tanke på vad jag skulle kunna tänka mig att syssla med, och det är ju bra. Det förutsätter dock goda betyg, men det känns inte som att det skulle vara oöverkomligt; jag ska ju ändå ha bra betyg av andra skäl ändå, så. Det känns inte alltför dåligt att tänka. Det känns inte dåligt att tänka på, utan det är väl mer min trötthet som i skrivande stund påverkar hur jag känner inför saken. Men jag vet att det enda roliga sättet att studera på är att plugga för A:n. Det är på det hela taget väldigt ointressant att bara plöja fakta; analyserna och kontexualiseringen är det som gör informationen användbar och meningsfull. Ja, det är den givande biten. Det handlar bara om att orka. Försiktigt positiv är jag, och jag vågar hoppas att jag kanske, kanske är på väg åt ett bättre håll nu - som håller i längden. Vi får se - man ska inte ropa hej förrän man kommit över bäcken, och det är något jag förhåller mig starkt till nu.
Dagarna spenderas med dagdrömmerier och fixning av ärenden. Jag är nöjd med de aktiviteter jag hittills har lyckats få in på den korta tid lovet har varit igång. Jag hoppas kunna fortsätta hitta på flera saker som gör tiden lite roligare. Jag minns känslan av att ligga på en picknickfilt på gräset nära havet och känna brisen smeka svalkande över huden; hur man så fridfullt och harmoniskt andades in havsluften och var fullständigt zen. Det var så länge sen, men jag längtar tillbaka dit. Hade gärna åkt ner till Favoriten igen, innan flytten är genomförd; HP-utställningen vore guld. Överlag gillar jag dock att umgås med den. Den relationen är guld och jag vill förvalta det av hela mitt hjärta. Det enda som skrämmer mig med mitt dagdrömmeri är rädslan för att skapa mig föreställningar om Platserna och Upplevelserna som är romantiserade eller överdrivna bilder av verkligheten. Jag vill att det ska vara så bra som folk säger - så bra som jag läst, men jag vet inte om jag kan slå tummen på det. Jag kämpar så mycket för det målet och jag vill inte att det ska visa sig vara en förlust att nå dit. Jag antar att man får försöka göra efterforskningar så gott man kan, när det blir dags. Det finns ingen poäng i att oroa sig, och om det farhågorna i värsta fall skulle visas sig var sanna, kan man alltid byte riktlinje. Det är inte svårare än så, man måste bara vara inställningsmässigt flexibel. Då fungerar det mesta.
Qulikilavisier: om han är rak med vad han menar blir det väl mindre av en lek? straight forward conversation
ja, exakt. antar att den röst och mimik som är oumbärlig för "lätt raggningsbeteende" går förlorad på internet. förstod att det var skämtsamt, men känner avsmak inför att behöva föreställa mig att allt som skrivs på forumet av hanar ska läsas in som raggningsförsök.
bah. aspieproblem.
durga: ja, exakt. antar att den röst och mimik som är oumbärlig för "lätt raggningsbeteende" går förlorad på internet. förstod att det var skämtsamt, men känner avsmak inför att behöva föreställa mig att allt som skrivs på forumet av hanar ska läsas in som raggningsförsök.
avsmaken inför att behöva föreställa dig att allt som skrivs på forumet av hanar bör läsas in som raggningsförsök, tror jag inte har så mycket med aspigheter att göra. mer att det är jobbigt att konversationerna då hela tiden skulle vara sexualiserande, tänker jag. det kan det vara oberoende av ast eller ej. (^_____^)
Detaljhandeln...suger...ta mig härifrån...
Kommer det en till som tydligen på 5 minuter blivit min BFF och ska ha rabatt så kommer denne få käka sina kommande måltider genom slang...
Eller den underbare komikern "Ska hämta ett annat ex, verkar inte gå och scanna in den här"
"Då är den väl gratis HUEHUEHUE"
"HA..ha jag ska bara gå och hämta fälgkorset i bilen, jag kommer strax"
Eller folk från icke skidåkande nationer som alltid ska dra rasistkortet
Larmbågarna piper, frågar vänligt "Kan det vara så att någon annan butik har glömt något larm kanske? jag kan kika åt er och åtgärda det så ni slipper det"
"TROR DU ATT VI SNOR BARA FÖR ATT VI ÄR INVANDRARE"
"...amen för helvete..ja...exakt därför...sieg heil osv...nu går jag på lunch"
Jag har blivit oerhört bitter...ja
Första lönen från Vol*o ska komma i veckan. Eller skulle. "Glömde" lämna in bankuppgifter till banken som sköter deras lönutbetalning.
Är en mycket mycket lat sate. Orkade inte åka och lämna papperet... haha.
Får väl vänta någon vecka på en såndär "check" man löser ut.