Aviseringar
Rensa alla

Vår gemensamma "vem-jag-har-suttit-bredvid--i-kollektivtraffiken"-dagbok


Ämnesstartare

Idag var bussen ganska full och en somalisk familj hade låtit ca 4 av sina barn sitta "ensamma", för att barnen ville ha fönsterplats så att de kunde betrakta miljön utanför bussen under färdens gång. Jag satt bredvid en liten tjej som tyckte att världen var väldigt spännande vilket hennes bror framför ofta fick höra på deras egna språk. Det var jävligt fint tyckte jag, barn är fina.

Den här tråden kan man återvända till när man sitter och har tråkigt i bussen och bara vill analysera någon medresenär eller så kan man skriva ner sånt man minns från förr, inte illa va?


   
Citera

minns ej vilka jag suttit bredvid mer än en gubbe.
fast han satt mittemot och tyckte han gav mig 1 obehaglig blick, annars hade jag ej ens kommit ihåg hnm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: minns ej vilka jag suttit bredvid mer än en gubbe.
fast han satt mittemot och tyckte han gav mig 1 obehaglig blick, annars hade jag ej ens kommit ihåg hnm

Tror att många inlägg kommer att vara av denna karaktär. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har suttit dels bredvid en kärring som stank kärringparfym och dels bredvid en gubbe som stank en blandning av svett och piss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bara tanter & gubbar som sätter sig vid mig. tjata ska d göra också :(:(

vågar iofs inte sätta mig bredvid randoms i min ålder, d kanske får för sig att jag är ett creep som vill förgripa sig på dem dååå, det är ändå sverige vi lever i, man får änna tänka till lite grann så att man inte begår ett misstag som sådant enligt de oskrivna osociala bussreglerna Rodnar   


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska skriva här nästa gång jag åker kollektivt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Satt bredvid Carl-Jan Granqvist och väntade på ett tåg en gång

Annars rätt ospännande, tanter osv. på bussen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En gång somnade jag mot en dams axel, hon väckte mig vänligt när vi var framme. jag sa genant förlåt. o sedan gick vi varsin väg... det var skumt, vi borde blivit kompisar... mer sådana här i livet.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Fkpaw:
En gång somnade jag mot en dams axel, hon väckte mig vänligt när vi var framme. jag sa genant förlåt. o sedan gick vi varsin väg... det var skumt, vi borde blivit kompisar... mer sådana här i livet.

haha, vad fint Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell:

haha, vad fint Party

mmh, jag hade en vana att somna varje dag under vinterhalvåret på vägen hem... men jag älskar sådana fina vardagssituationer, så var kanske tur ändå :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw: det var skumt, vi borde blivit kompisar...

Känner igen den känslan, vissa dagar får jag den av massor av de jag ser.

Agahnim:
Har suttit dels bredvid en kärring som stank kärringparfym och dels bredvid en gubbe som stank en blandning av svett och piss.

Satt bredvid en man som tuggade khat en gång, fattade inte vad det var som luktade först och trodde lukten kom från mig för jag hade rökt med några kompisar lite innan. (luktade lite som cannabis) Men sen såg jag hur han tog något ur en konstig påse och tuggade, skön kille!

S3ON: vågar iofs inte sätta mig bredvid randoms i min ålder, d kanske får för sig att jag är ett creep som vill förgripa sig på dem dååå, det är ändå sverige vi lever i, man får änna tänka till lite grann så att man inte begår ett misstag som sådant enligt de oskrivna osociala bussreglerna

Stirrtävlar du inte med de andra unghanarna då?

Kronotomi: Satt bredvid Carl-Jan Granqvist och väntade på ett tåg en gång

Annars rätt ospännande, tanter osv. på bussen

Växlade ni artighetsfraser?

Zerafina:
Ska skriva här nästa gång jag åker kollektivt 

Party


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

mobbaren: inte illa va?

inte illa alls! Gillar't! Party Åker sällan kollektivt nu. Men det brukar vara intressant när jag gör det. Speciellt när en åker tåg en längre bit.. då får en ju lite som en relation till alla i närheten. En hör halva samtal eftersom medresenärer pratar i mobil. En hinner uppfatta vad någon pluggar till pga medtagna böcker. Ett samtal mellan ett barn och en förälder avslöjar vad de ska hitta på med mormor i helgen. Det är fint. 

Jag har inget särskilt att bidra med tror jag. Fast sist jag åkte tåg så var det en man som tittade på mig rätt mkt. Fick lite ögonkontakt när vi reste oss upp för att kliva av på slutstationen. Han hamnade bakom mig i den där smala gången. Filmiskt nog krånglade min väska på den där hyllan och han frågade vänligt om han skulle hjälpa mig. Tackade ja. Vi klev av och sågs aldrig mer. Tror han var rätt snygg, men lite för gammal.

En annan gång satt jag bredvid en döv kvinna. När de ropade ut i högtalarna från vilket spår anslutande tåg skulle gå ifrån, så skrev jag på mobilen (och visade henne) vilket spår hon skulle till pga hade sett hennes biljett innan. Hon blev jätteglad. Jag kände mig som en superhjälte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min väska Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mobbaren: Växlade ni artighetsfraser?

Nä, så häftig är han inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mobbaren: Stirrtävlar du inte med de andra unghanarna då?

haha ja, det händer!! SkadeglädjeRodnar


   
SvaraCitera