Aviseringar
Rensa alla

Var han kär eller inte?


Ämnesstartare

vonKissekatt:
och herregud man skyddar sig väl ändå med en kk? och gör man det inte så kommer man väl överens om att inte vara med andra, inte att man inte litar på den andra så att man kränker hens privatliv och försöker hindra hen från att träffa andra. 

Ja det gjorde vi alltid, det var han som var noga med det så det kan han ju egentligen inte varit rädd för. Alltså kan vi säga att han bara ville ha mig som sin egen och blir svartsjuk när jag visat att han inte är den enda för mig.


   
SvaraCitera

försök att glömma honom. att vara så kontrollerande när man ej ens är tillsammans bådar inte gott. 

Frökensvår96:

Ja det gjorde vi alltid, det var han som var noga med det så det kan han ju egentligen inte varit rädd för. Alltså kan vi säga att han bara ville ha mig som sin egen och blir svartsjuk när jag visat att han inte är den enda för mig.


   
SvaraCitera

Frökensvår96:

Han skulle aldrig lyfta ett finger mot mig. Svartsjuk eller kontrollerande kan man vara utan att vara våldsam. Men det var inte det frågan handlade om heller.. Jag kommer vilja försöka med honom i vilket fall som helst men är rädd att bygga upp förhoppningar och sen bli friendzonad

Hur vet du det? Kvinnomisshandlare ser inte ut på något speciellt sätt. De flesta är "snälla" i början för att sedan med tiden bli allt mer våldsamma och kontrollerande. Det som börjar med att han läser dina sms slutar med att han mördar dig inför era gemensamma barn. Fattar att du är rädd och inte vågar lämna honom, men det finns kvinnojourer att vända sig till. Gör det nu, innan det är för sent.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dessiréschlyter:

Hur vet du det? Kvinnomisshandlare ser inte ut på något speciellt sätt. De flesta är "snälla" i början för att sedan med tiden bli allt mer våldsamma och kontrollerande. Det som börjar med att han läser dina sms slutar med att han mördar dig inför era gemensamma barn. Fattar att du är rädd och inte vågar lämna honom, men det finns kvinnojourer att vända sig till. Gör det nu, innan det är för sent.

Rädd och inte vågar lämna honom? Verkligen inte. Vi är ju inte ens ett par eller umgås överhuvudtaget fär tillfället? Jag har gjort en hel del respektlösa saker mot honom och han blir aldrig arg utan bara besviken och säger precis hur han känner. Vill jag inte ha något mer med honom att göra så är det löst på 5 min, men nu är det han som tagit bort mig från Facebook och instagram osv. Skulle aldrig vara rädd för honom


   
SvaraCitera

Frökensvår96: Rädd och inte vågar lämna honom? Verkligen inte. Vi är ju inte ens ett par eller umgås överhuvudtaget fär tillfället? Jag har gjort en hel del respektlösa saker mot honom och han blir aldrig arg utan bara besviken och säger precis hur han känner. Vill jag inte ha något mer med honom att göra så är det löst på 5 min, men nu är det han som tagit bort mig från Facebook och instagram osv. Skulle aldrig vara rädd för honom

Alltså vännen. Jag säger detta för ditt eget bästa. Kvinnomisshandlare fungerar på det sättet. De börjar med att vara snälla och vänliga, sedan om man gör något de inte tycker om så får de en att känna skuldkänslor genom att bli besvikna, sedan kollar de ens sms, sedan hotar de med att ta livet av sig om man vill lämna dem, sedan hotar de en, sedan förbjuder de en från att träffa vänner och bekanta, sedan misshandlar de en och till sist mördar de en. Jag har jobbat massor på kvinnojourer så jag är expert på detta ämnet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dessiréschlyter:

Alltså vännen. Jag säger detta för ditt eget bästa. Kvinnomisshandlare fungerar på det sättet. De börjar med att vara snälla och vänliga, sedan om man gör något de inte tycker om så får de en att känna skuldkänslor genom att bli besvikna, sedan kollar de ens sms, sedan hotar de med att ta livet av sig om man vill lämna dem, sedan hotar de en, sedan förbjuder de en från att träffa vänner och bekanta, sedan misshandlar de en och till sist mördar de en. Jag har jobbat massor på kvinnojourer så jag är expert på detta ämnet.

Ja så fungerar säkert många. Men han har ju sagt upp bekantskapen med mig nu för att han inte gillar det jag gjorde, och skriver eller säger ingenting överhuvudtaget så jag tror inte han är sån. Han är säkert kontrollerande, eller snarare väldigt mån om vilka han umgås med som han säger. Eftersom jag betedde mig fel flera gånger enligt honom så kapa han ju sin vänskap med mig så..


   
SvaraCitera

time:
Det låter ju som att han hade känslor för dig men i ärlighetens namn tycker jag inte det är värt att lägga ned tid och energi på någon som är så svartsjuk att den blockar dig från sociala medier för att du kysst någon annan. Speciellt inte om ni inte är tillsammans. 

Detta


   
SvaraCitera

Alltså, att du inte tycker att han är ett jävla as som läste dina meddelanden. Det där är inte "romantiskt" eller "gulligt" eller något annat trams, det är kränkande och respektlöst. Har inte velat ha något att göra med mitt ex överhuvudtaget sen han läste mina meddelanden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
Alltså, att du inte tycker att han är ett jävla as som läste dina meddelanden. Det där är inte "romantiskt" eller "gulligt" eller något annat trams, det är kränkande och respektlöst. Har inte velat ha något att göra med mitt ex överhuvudtaget sen han läste mina meddelanden.

Jag bryr mig liksom inte. Han får läsa mina meddelanden om han vill. Tycker mest synd om honom som är så osäker att han måste läsa vad jag skriver med andra. Så no hard feelings. Jag tror inte jag vill ha ett förhållande med honom heller, det är kanske därför jag inte tänker på hans dåliga sidor så mycket, jag är bara ute efter så som vi hade det om han kan "förlåta mig".


   
SvaraCitera

Frökensvår96: Jag bryr mig liksom inte. Han får läsa mina meddelanden om han vill. Tycker mest synd om honom som är så osäker att han måste läsa vad jag skriver med andra. Så no hard feelings. Jag tror inte jag vill ha ett förhållande med honom heller, det är kanske därför jag inte tänker på hans dåliga sidor så mycket, jag är bara ute efter så som vi hade det om han kan "förlåta mig".

Varför inte glömma honom? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bliuqzth:

Varför inte glömma honom? 

Om det vore så enkelt. Men det var inte det den här tråden handla om överhuvudtaget. Jag ska till Australien pga honom. Jag är jättekär i han och han är världens bästa kille bortsett från småsaker som jag inte kunde bry mig mindre om. Jag kommer fortfarande träffa andra vid sidan av honom, och träffar jag en kille som är bättre än honom DÅ kanjag glömma honom. Alternativt den dagen jag inser att han inte kommer höra av sig mer, och den dagen är snart kommen. Det sista han skrev var liksom "Du kommer säkert bli en bra människa men jag ser dig inte på samma sätt längre." så oddsen är ju låga ändå. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En liten uppdatering.

Han har nu börjar svara igen. Han skrev att jag bara hör av mig när jag är full och han jobbar nätter dock. Fast han hör ju inte av sig överhuvudtaget. Men han verkar förlåtit mig nu iallafall. Jag sa att tycker han det blir för jobbigt om jag skulle ringa på natten eller så så får han blockera mig om han vill för jag kan verkligen inte behärska mig när jag druckit utan måste kontakta honom av nån anledning. Men det gjorde han inte. Han sa att jag borde blockera alkoholen istället. Även att det blir en kollision med hans hälsosamma livsstil och mitt festande. Men nu kan jag till och med få glada smileysar och skratt. Träffar han en snabbis med och fick två kramar efter varandra och han sa att han ville prata med mig längre om han inte skulle jobba.

Men som sagt det är bara jag som hör av mig fortfarande. Kanske känner han att jag aldrig hör av mig nykter och bara vill ses på natten när jag är full och sova där. Han har också sagt flera gånger att situationen är lite awkward efter allt som hänt.

Ska jag ge upp eller ska jag pröva skriva när jag är nykter och se om han vill hitta på nått? Börjar känna mig riktigt dryg haha.


   
SvaraCitera