Aviseringar
Rensa alla

Var handlar du?


Smilen
Ämnesstartare

Coop, ICA, Konsum, Hemköp, Willys eller handlar du andra matvarorbutiker?

 


   
Citera

räknas helt vad jag behöver ha från affären men mest coop ica citygross


   
SvaraCitera
dwadw

Den affären som ligger närmast. Blir oftast coop då.


   
SvaraCitera

Nästan alltid Willys hemma pga några minuters gångavstånd, men Coop nån gång ibland om jag ändå är ute o kör av annan/andra anledning(ar).

Hjärta


   
SvaraCitera

Jag brukar handla med mamma och då handlar vi på coop (de har dessutom snygg personal där med bland en kille som jobbar där lång och snygga glasögon)RodnarSöt

Då när man hör att mamma ska till coop och  storhandla så följer man gärna med ditRodnarHjärta


   
SvaraCitera

Handlar allt på stormarknaden där jag jobbar eftersom jag har bra personalrabatter. Akut kan jag handla i min lilla pyttelilla lokala "snabbköp". 
Egentligen borde jag handla allt där för att inte butiken ska slå igen framöver men de har överseende med att jag handlar den mesta maten inne i stan på jobbet eftersom jag jobbar på en stormarknad.

Eftersom jag är i "branschen" kan jag lista vilka jag tycker är bra och dåliga.

BRA: ICA (bra varor hyfsade priser). Hemköp & Willys (dyra). City Gross (bra varor men dyra). Lidl (riktigt bra men begränsat utbud).

DÅLIGA: Coop & Konsum (konkursen är nog nära - usch!).


   
SvaraCitera

i sydafrika.


   
SvaraCitera

agnesberg:
i sydafrika.

Via internet? Då hinner ju maten bli dålig innan den ens har kommit in över europeiskt luftrum.


   
SvaraCitera

politisk realist:

Via internet? Då hinner ju maten bli dålig innan den ens har kommit in över europeiskt luftrum.

Det finns en uppfinning kallad frysutrymme, man kyler då ner födan till en betydligt lägre temperatur än miljön runt om. På så vis rör sig energin i mikroorganismerna mycket saktare, samt energin runtom de kemiska ämnenas/molekylernas beståndsdelar av energi i form av protoner, neutroner och elektroner... (Likt hur vatten rör sig saktare/blir till is när det är kallt).
...Därav försämras kvaliteten av födan i helhet mycket saktare än om den befunnit sig i rumstempererad miljö där ämnen och mikroorganismer påverkar födan mycket snabbare.
På så vis kan man frakta livsmedlet längre sträckor utan att det blir dåligt.
Det är just därför som man exempelvis kan handla kängurukött ifrån Australien i City Gross frysdisk, eller äta svenska jordgubbar vid julafton, även fast de är rätt mosiga pga frysta.
Rullar ögonenSötRodnar


   
SvaraCitera

Handlar förövrigt mest på ICA pga jag har ett ICA-kort och har inte orkat skaffa ett Coop-kort även om Coop ligger 20 meter ifrån mitt hem vs. ICA som ligger 2km härifrån Förvirrad
Sen finns det ju mycket mer på vårt ICA än Coop också, så blir att man knallar dit iställe.


   
SvaraCitera