Aviseringar
Rensa alla

var hittar man roligt folk


Ämnesstartare

Hej, jag känner bara för att skriva av mig. Mitt liv går åt helvete, och jag vet inte ens varför. Jag har bara ångest hela tiden, känner mig extreeeemt ensam, jag gör ingenting kul, skolan suger, allt suger å ja det är det. Nejmen det största problemet är att jag är så ENSAM. Jag är 16 år, och går aldrig på fest, även om det enda jag vill är att bli bjuden på en rolig temafest, strula med nån och komma hem tidigt på morgonen bakis och allmänt död. Jag menar, det är ju det jag ser på insta och snap, av personer som jag inte känner, men som ändå är yngre än mig. Jag känner mig så himla efter och det ÄR jag. Men hur blir man bjuden på fester? Jag vet att man frågar folk, men alla jag frågar säger nej? Och jag skulle aldrig kunna hålla i en fest, för mitt hus är för stökigt och dessutom skulle ingen komma. Jag hatar att se folks tonårsproblem på youtube osv, där det är nåt om nån fest hit o dit och det blev bråk ojojoj, och han var så full så vi gjorde det oooosv. Jag vet att det händer dåliga grejer på fester, men det är väl ändå en del av livet, är derby inte? Och nu känner jag att jag missar det när jag ligger hemma i min 90säng, oskuld en fredagkväll. Kul liv va? Nä. När börjar livet egentligen? Visst när jag är 18 kan jag gå ut på klubb, men det är ju verkligen inte samma sak som en hemmafest. HUR ska jag göra för att hitta hemmafester och nya personer att umgås med? Vilken aktivitet finns det som jag kan börja på, där folk festar? Finns det nån sport jag kan börja på som nybörjare när jg är 16? Jag vill börja på typ gitarr, men kommer jag träffa nån som inte är värdens tråkigaste person? Åå jag vet inte. Jag hatar mitt liv, och jag klagar för mycket. Förlåt, men jag behövde verkligen skriva av mig.


   
Citera

Fester är inte så intressanta
visst det blir bråk men det brukar sluta med att man kastar ut dem som bråkar


   
SvaraCitera

Fest e overrated, alkohol o sex de me. Lär dej nåt instrument ist, då lever du längre... än om du festar en masaa iallafall. Du nämnde gitarr så satsa på det! Om du inte menade akustisk gitarr så är elbas ett alternativ, för att det är enklare o låter bäst (+de coolareBlink).
Köp en billig, men väl fungerande, stålsträngad på blocket. Dyrt är oftast bättre, men man kan ha tur. Sen stämmer du upp den, det är helvetes viktigt att den är stämd iaf 95% rätt, men det kan vara svårt på en billig gitarr och g strängen vill aldrig riktigt endå. Hämta bara fenders stämm app, den funkar fin fint för nybörjare. Sen söker du på blues ackord, lär dej alla dom och därefter lär du dej nån hendrix låt. Bara ackorden såklart, inte hans extra klydd :). Det är svårt i början och kan bli tråkigt, men du måste träna träna träna, annars kommer ju inget hända 🙁
Sen när dina fingrar blivit starkare så kan du ta resten och lära dej allt de andra med skalor och sånna inveklade ackord med siffror o sånt hihi. Sen om man får extra tråkigt nån gång kan man ju bara gå ut på youtube o söka efter en tutorial på en låt man gillar. Tabulatur (tabs) funkar osså, jag gillar det mer men kan vara klyddigt i början sklrt (som allt annat). Aja, ja e trött o behövde bara skriva av mej lite så ta inte detta på för stort allvar men håll det gärna i bakhuvet. Ha de gott


   
SvaraCitera

Jävlar i hel ve te va ja skrev som fan. Märkte inte det, ursäkta mej


   
SvaraCitera
M04
 M04

Bananlåda:
Jävlar i hel ve te va ja skrev som fan. Märkte inte det, ursäkta mej

Ja de va en del du skrev, bra du ursäktade dig själv för det för de tog hela 4 min av mitt liv att lästaSover


   
SvaraCitera

Kan fråga min vän om du får följa med på fest för jag vill inteCool


   
SvaraCitera

M04:

Ja de va en del du skrev, bra du ursäktade dig själv för det för de tog hela 4 min av mitt liv att lästaSover

Vadådå det är ju 4 minuter som du inte behöver komma på nåt annat att göra med 😉


   
SvaraCitera
M04
 M04

Bananlåda:

Vadådå det är ju 4 minuter som du inte behöver komma på nåt annat att göra med 😉

Vadådå skulle de där va roligt, tänk om jag hade nåt mkt viktigare att göra 7 på morgonen när jag ännu inte hade somnaTrött haha ne men okej visst, du hade en poäng där bananlådan 🙂


   
SvaraCitera

M04:

Vadådå skulle de där va roligt, tänk om jag hade nåt mkt viktigare att göra 7 på morgonen när jag ännu inte hade somnaTrött haha ne men okej visst, du hade en poäng där bananlådan 🙂

Heh 🙂
Jag slösar gärna tid på att läsa onödigt långa inlägg här liksom, inte som att ens liv blir mycke roligare en det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skåneärbäst:
Fester är inte så intressanta
visst det blir bråk men det brukar sluta med att man kastar ut dem som bråkar

Fast de känns ändå som att de e en del av livet om du fattar vad jag menar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bananlåda:
Fest e overrated, alkohol o sex de me. Lär dej nåt instrument ist, då lever du längre... än om du festar en masaa iallafall. Du nämnde gitarr så satsa på det! Om du inte menade akustisk gitarr så är elbas ett alternativ, för att det är enklare o låter bäst (+de coolareBlink).
Köp en billig, men väl fungerande, stålsträngad på blocket. Dyrt är oftast bättre, men man kan ha tur. Sen stämmer du upp den, det är helvetes viktigt att den är stämd iaf 95% rätt, men det kan vara svårt på en billig gitarr och g strängen vill aldrig riktigt endå. Hämta bara fenders stämm app, den funkar fin fint för nybörjare. Sen söker du på blues ackord, lär dej alla dom och därefter lär du dej nån hendrix låt. Bara ackorden såklart, inte hans extra klydd :). Det är svårt i början och kan bli tråkigt, men du måste träna träna träna, annars kommer ju inget hända 🙁
Sen när dina fingrar blivit starkare så kan du ta resten och lära dej allt de andra med skalor och sånna inveklade ackord med siffror o sånt hihi. Sen om man får extra tråkigt nån gång kan man ju bara gå ut på youtube o söka efter en tutorial på en låt man gillar. Tabulatur (tabs) funkar osså, jag gillar det mer men kan vara klyddigt i början sklrt (som allt annat). Aja, ja e trött o behövde bara skriva av mej lite så ta inte detta på för stort allvar men håll det gärna i bakhuvet. Ha de gott

DU jag gjorde ett tappert försök att spela gitarr en gång, det gick sådär..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:
Kan fråga min vän om du får följa med på fest för jag vill inteCool

HAHAHHA gärna har du snap elle


   
SvaraCitera

Milo245:

DU jag gjorde ett tappert försök att spela gitarr en gång, det gick sådär..

Det var knappast tappert om det gick sådär. Det är svårast i början, innan fingrarna vant sej. Vill du verkligen så ge inte upp Galen Tumme upp


   
SvaraCitera

Milo245:

HAHAHHA gärna har du snap elle

Ah men tvivlar du bor i Blekinge


   
SvaraCitera

Fester är kul. Men inte så kul så att det är värt att deppa hela livet för att man inte blir bjuden. Kom igen grabben ryck upp dig! Det kommer så småningom. 16 är ingen ålder, fattar inte varför alla ska ha så bråttom med allting. Inte konstigt att ungdomar mår skit idag Sover


   
SvaraCitera