Aviseringar
Rensa alla

Var/hur söker man hjälp?


smisk
Ämnesstartare

NormaJean:

Visste inte ens att DU kunde må dåligt. [blush]

Vet, tog ett tag innan jag fattade det själv. [rolleyes]

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Ring BUP smisk. Det är ändå där du kommer hamna via skolsköterskor/kurator/whatever.

Har hört så mycket skit om BUP bara, alla säger ju att de suger :s

Bulldeg:

Känner igen det där. Jag fattar inte varför alla måste ta det så personligt om man är lite känslolös, varför kan de inte acceptera att man mår dåligt.

Jag vet, men man tycker att man kanske borde kunna vara lite gladare nära sina vänner. De förtjänar de.


   
SvaraCitera

smisk:

Har hört så mycket skit om BUP bara, alla säger ju att de suger :s

Tror inte de suger mer än random skolkurator eller liknande. Det finns ju dem som är bra på sitt jobb och de som inte är det, så är det ju överallt. Jag har haft både bra och dåliga erfarenheter av sådana människor, jag har träffat en skolkurator som var bra, en skolpsykolog som var bra och min nya kontakt med BUP verkar helt suverän. Dock var min förra kontakt med BUP ganska halvdan, det gav ingenting och de tyckte inte att jag var deprimerad eller gjorde något alls, och jag har dessutom träffat en kurator/psykolog på ungdomsmottagningen som var kass.

Det gäller ju att träffa någon man trivs med, som man känner att man passar ihop med och kan öppna sig för. Får du någon du inte gillar så säg till, byt. Det är jätteviktigt att ha någon man trivs med.

Du kan ju såklart gå till skolkuratorn eller någon annan om du vill det, men eftersom det låter som att det varit ett långvarit mående och ett väldigt dåligt sådant så tror jag att du förr eller senare kommer bli skickad vidare till BUP i vilket fall.
Jag själv tycker det är jobbigt att anförtro mig till många människor, jag blir mer och mer reserverad för varje gång, men om du inte har ont av det så kanske du ska gå till någon annan, för ju fler du träffat ju större chans är det ju att du hittar någon du gillar och kan prata med.


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Det gäller ju att träffa någon man trivs med, som man känner att man passar ihop med och kan öppna sig för. Får du någon du inte gillar så säg till, byt. Det är jätteviktigt att ha någon man trivs med.

Sant, sant. Har ju faktiskt ett BUP-kontor, helt bokstavligen, 40 meter från min port. Dags att gå till dem kanske.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jag själv tycker det är jobbigt att anförtro mig till många människor, jag blir mer och mer reserverad för varje gång, men om du inte har ont av det så kanske du ska gå till någon annan, för ju fler du träffat ju större chans är det ju att du hittar någon du gillar och kan prata med.

Jag har också problem med det, men jag försöker fixa det. Jag kan inte gå runt och må huuur dåligt som helst. Det finns en viss gräns då man måste våga.


   
SvaraCitera

smisk:

Jag har också problem med det, men jag försöker fixa det. Jag kan inte gå runt och må huuur dåligt som helst. Det finns en viss gräns då man måste våga.

Ja, precis. Och om du då har svårt att öppna dig för flera stycken så är det kanske lika bra att gå direkt till BUP, och skippa mellanhänderna.

smisk:

Sant, sant. Har ju faktiskt ett BUP-kontor, helt bokstavligen, 40 meter från min port. Dags att gå till kanske.

Ja. Det kan inte gå mer än åt helvete, och då är det väl bara att gå någonannanstans. [smile]


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Ja. Det kan inte gå mer än åt helvete, och då är det väl bara att gå någonannanstans. [smile]

Sant sant. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Kablash:

Prata med din skolkurator. Om det inte hjälper kan hon/han hjälpa dig att få kontakt med någon annan.

Dr.Öman till undsättning


   
SvaraCitera

hur gick det?


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

Sharpen:

hur gick det?

Ptja, det har inte gått ännu. Har inte riktigt haft tid, men någon dag ska jag väl komma till kritan. 🙂


   
SvaraCitera

smisk:

Ptja, det har inte gått ännu. Har inte riktigt haft tid, men någon dag ska jag väl komma till kritan. 🙂

[y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera