Aviseringar
Rensa alla

Var kan man köpa Prozac?


Ämnesstartare

Hej hej där!
Jag skulle bara vilja fråga en sak rakt ut.
Rubriken säger nog allt.
Var köper man Prozac?
Mina föräldrar köpte åt mig, men dom slutade eftersom att dom har bråkat lite med mig och slagit min lillebrorsa, så vi flyttades till en jourfamilj, sen till våra kusiner.
Så nu bor jag hos mina kusiner, men dom säger att jag får köpa det här själv.
Jag har ingen aning ifall man behöver recept eller inte eftersom att mina föräldrar skötte allt det där.
Kan man gå till ett apotek och köpa det bara sådär eller vad?
Skål! [bigcheers]


   
Citera
Ämnesstartare

Prozac säljs väl inte som Prozac i Sverige? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blir nog rätt svårt utan recept


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

simommrt1:

Kan man gå till ett apotek och köpa det bara sådär eller vad?

Nej, du måste ha recept


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prozac säljs inte alls i Sverige, men är du ute efter motsvarande läkemedel så kan du köpa det på apoteket om du har ett recept. Ett recept får du hos en läkare, förslagsvis via BUP.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gå till en läkare


   
SvaraCitera
Zsasz

simommrt1:

Var köper man Prozac?
Mina föräldrar köpte åt mig

mediakatt:

Prozac säljs inte alls i Sverige

[ops]

I sverige säljs det oftast generiskt, dvs. som "Fluoxetin", men som alla har nämt i tråden än så länge, så måste du ha recept för att få tag på det (lagligt), och det får du av en läkare.. Så, Gå till en läkare.


   
SvaraCitera

Dina föräldrar köpte det på apoteket, och eftersom de fick ut det, så har du antagligen recept på det. Jag vet inte vilka befogenheter din värdfamilj har just nu, men, du torde kunna hämta det själv. Fluoxetin är väldigt billigt, så, det kommer inte kosta mycket. Gå till ett apotek och ta fram ditt leg och fråga om du har något e-recept inne.


   
SvaraCitera