Aviseringar
Rensa alla

var kan man köpa riktigt schyst yoghurt?


Valio vaniljs yoghurtar e fan kanon, mums [love]
Testa; sommarbär, jordgubb eller hjorton och äpple
FAN VA GOTT!


   
SvaraCitera
Knuvel

valio vanilj är ju ass god! [crazy]


   
SvaraCitera

haha vafan...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1684_:

Valio vaniljs yoghurtar e fan kanon, mums [love]
Testa; sommarbär, jordgubb eller hjorton och äpple
FAN VA GOTT!

Knuvel:

valio vanilj är ju ass god! [crazy]

Valio är supergod men ända nackdelen med den är att det är så jävla mycket socker i den... så SUPERMYCKET socker! [mad]

8 gram tillsatt socker per dl dvs 80 gram tillsatt socker per liter! [mad] En vanlig sockerbit väger 1 gram vilket innebär att 1 liter Valio yoghurt innehåller 80 SOCKERBITAR!!! [mad]


   
SvaraCitera

TheSpookyMan:

Valio är supergod men ända nackdelen med den är att det är så jävla mycket socker i den... så SUPERMYCKET socker!

8 gram tillsatt socker per dl dvs 80 gram tillsatt socker per liter! En vanlig sockerbit väger 1 gram vilket innebär att 1 liter Valio yoghurt innehåller 80 SOCKERBITAR!!!

jadu, de har jag inte tänkt på.
De syns inget på min kropp kan jag ju lova, jag pimplar 5-10dl valio yoghurt om dagen, + 3000kcal till. å då e jag styrketrä'nande tjej på 19år, som håller på å bulkar i vikt. iofs äter jag inget godis å sånt heller. äsch, orka va sån. de enda negativa jag ser e att den e dyrare. ne nu ska jag gå å äta lite nötter å apelsin å keso 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fattar ni inte att han snackar om riktigt sur och jävlig yoghurt från förbistrade bergsgetter mjölkade av leprakärringar - ingen smaksatt sockrad mysyoghurt med K-Special. Ut härifrån, pöbel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yoghurt suger om du inte har blandat själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1684_:

jadu, de har jag inte tänkt på.
De syns inget på min kropp kan jag ju lova, jag pimplar 5-10dl valio yoghurt om dagen, + 3000kcal till. å då e jag styrketrä'nande tjej på 19år, som håller på å bulkar i vikt. iofs äter jag inget godis å sånt heller. äsch, orka va sån. de enda negativa jag ser e att den e dyrare. ne nu ska jag gå å äta lite nötter å apelsin å keso 😀

Det är ju inte farligt på något sätt med 80 gram socker dvs 80 stycken sockerbitar i varje liter Valio yoghurt. Jag tycker kanske att det kunde räckt med hälften... tror inte det skulle påverka smaken speciellt mycket.

Jag äter den mest för att den innehåller de nyttiga acidophilus, bifilus och gefilus bakterierna som är superbra för magen. [love]

Yoghurt och fil håller magens bakterier i styr
Mataffärens mjölkkyl är fullproppad av fil och yoghurt med konstiga namn – acidophilus, bifilus och gefilus. På förpackningarna kan vi läsa att det är levande bakteriekultur i och att det ska lösa allt vad magproblem heter.

http://hd.se/halsa/2008/12/17/yoghurt-och-fil-haaller-magens-i/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

superbra för magen.

säger han med mask i magen[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

säger han med mask i magen[wink]

Ät yoghurt med de nyttiga acidophilus, bifilus och gefilus bakterierna så är du maskfri hela livet.

Det lät som reklam eller en slogan men det är faktiskt mitt nya motto... skrivet 27 dec -09. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

motto

mask i magen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

mask i magen.

Du kan inte på något sätt (be)visa att den som äter fläskkött... exempelvis julskinka... får mask i magen!?!?!? [confused]

Då är det många gånger större risk att du FÅR mask i magen av att äta vildhallon eftersom mask ÄLSKAR (vild)hallon. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

får mask i magen!?!?!?

men åhh
sa inte att
OM DU ÄTER IDAG FÅR DU IMORRN!
det kan orsakas av fläskkött..[tired] HAR JAG HÖRT & låter även rimligt.

TheSpookyMan:

Då är det många gånger större risk att du FÅR mask i magen av att äta vildhallon eftersom mask ÄLSKAR (vild)hallon.

wtf? 1. det är väl oftast spindel- eller fjärillarvar på sådant? & tror inte dom lever på kött omfg nej usch va äckligt :p kryper i hela kroppen nu
aja
men om du äter typ sand, lera eller kanske tuggar gräs kan du också få mask i magen.. Så vem vet, otvättade vildhallon kanske framkallar & orsakar att man får mask i magen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

eftersom mask ÄLSKAR (vild)hallon.

larv ere väl?


   
SvaraCitera

TheSpookyMan:

Det är ju inte farligt på något sätt med 80 gram socker dvs 80 stycken sockerbitar i varje liter Valio yoghurt. Jag tycker kanske att det kunde räckt med hälften... tror inte det skulle påverka smaken speciellt mycket.

mjo,håller ju med dig [surprised] jag tål iaf inte arlas yoghurtar [censur] helvetes sura


   
SvaraCitera