Aviseringar
Rensa alla

var moralisk kompass i högst hypotetisk situation


Ämnesstartare

Ponera att du tror att du blivit/håller på att bli förälskad i en av ditt syskons bästa vänner, men inte är helt säker.
ni har varit bekanta i ett antal år och pratat rätt mycket med varandra, mestadels vid festligheter, men även nyktra. du har sovit hos personen vid mer än ett tillfälle i samband med fylla samt blivit inbjuden till fest hos personen.

du funderar nu på över vad du känner, men tror inte du kan komma underfund med det utan att träffa personen mer. kanske helst nyktra bara ni. Är det rätt eller fel att föreslå att ni ska ses? Du är alltså högst osäker på vad det är du känner och vill absolut inte behöva såra personen om det går att undvika. 

obs! på att ditt syskon tidigare ogillat att du sovit hos vännen, men att syskonet nu har gett någon form av godkännande till att ni ses och verkar väldigt chill med det nu.


   
Citera

Ja, pga:

att det eventuellt blir någonting mellan er, mest för att du inte ska behöva gå runt och tänka "But what if?" i framtiden (vilket är oerhört jobbigt obv.) 
Sålänge du är ärlig med personen i fråga och inte visar dig mer intresserad än du kanske egentligen är så tycker jag verkligen att det är en bra idé att föreslå en träff. Tumme upp


   
SvaraCitera

Blivande_japan: Ja, pga:

Yolo.


   
SvaraCitera

Gillar du hen så varför inte. Hade ej låtit mitt syskon råda ang ngt sådant. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
Gillar du hen så varför inte. Hade ej låtit mitt syskon råda ang ngt sådant. 

vet ju inte hur
vill inte göra personen illa heller


   
SvaraCitera

"Hypotetisk situation", yeah right.. Oskyldig


   
SvaraCitera

Självklart.


   
SvaraCitera

Ja, pga:

CasperJ:
att det eventuellt blir någonting mellan er, mest för att du inte ska behöva gå runt och tänka "But what if?" i framtiden (vilket är oerhört jobbigt obv.) 
Sålänge du är ärlig med personen i fråga och inte visar dig mer intresserad än du kanske egentligen är så tycker jag verkligen att det är en bra idé att föreslå en träff. Tumme upp

InABox:

Yolo.

tumblr_inline_n6pgfe0urG1snf8l1.png


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:
"Hypotetisk situation", yeah right.. Oskyldig

Det menar du inte


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

vet ju inte hur
vill inte göra personen illa heller

Försök väva in det i ett samtal så att det inte blir så uppstyltat. ".. jag är ledig måndag och tisdag så hoppas att vädret håller i sig då pga har varit så förkyld", så säger frågar hen förhoppningsvis vad du ska göra. Eller ljug lite och säg att du ska vara i hens område pga någonting. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

Försök väva in det i ett samtal så att det inte blir så uppstyltat. ".. jag är ledig måndag och tisdag så hoppas att vädret håller i sig då pga har varit så förkyld", så säger frågar hen förhoppningsvis vad du ska göra. Eller ljug lite och säg att du ska vara i hens område pga någonting. 

"oj, jag bara råkade ha vägarna förbi grannstan, ska vi ses ellör?"
om inte annat lär vi väl kanske ses valborg. kanske ba ska ha is i magen till dess


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

"oj, jag bara råkade ha vägarna förbi grannstan, ska vi ses ellör?"
om inte annat lär vi väl kanske ses valborg. kanske ba ska ha is i magen till dess

ja precis. om du vill göra det trovärdigare så kan du ju säga att du träffat någon där alt var och kollade på en möbel från blocket (som du sedan säger att du ej ska ha pga den finns ju ej) alt så bestämmer du träff med någon från blocket och kollar på en möbel hemma hos någon och frågar om hen vill följa med för att du ej vill gå hem ensam till försäljaren. 

uh nu låter jag rätt manipulerande hehe


   
SvaraCitera

Jaa, tänker dock inte motivera varför Galen


   
SvaraCitera
time
 time

Blivande_japan: Ja, pga:

Uppenbara anledningar och det hypotetiska syskonet är ju mer chill nu.

För övrigt är det ju uppenbart att den här tråden handlar om Monica, Chandler och Ross så jag vet inte vad alla dillar om 


   
SvaraCitera
Draug

Blivande_japan: Ja, pga:

Why not.


   
SvaraCitera