Aviseringar
Rensa alla

Vår om 3 månader.


NEMI
 NEMI

Smilen:

Intåg? 

början för något som går att kalla vinter.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

NEMI:

början för något som går att kalla vinter.

Jaha då förstår jag. Men sedan bor man i Norrland så är det snö till april minst. 


   
SvaraCitera

Om det nu faktiskt skulle bli vår om tre månader här skulle jag fly till fjällen för att uppleva lite mer vinter


   
SvaraCitera

Det känns bra. 


   
SvaraCitera

tippar på att våren kommer om 2 månader.


   
SvaraCitera
Lounge

asnajs att det är så snart eftersom denna vinter varit så mild så man knappt tänkt att d varit vinter/plågats av den


   
SvaraCitera
Draug

Det dröjer nog längre än så, fast våren är en av mina favoritårstider så väl värd att vänta på.


   
SvaraCitera

Mitt år:
januari-juni = vår
juni-halva augusti = sommar
augusti-oktober = höst
november och december = vinter.

Alltså så är det vår nu, men väldigt tidig vår och nästan mer vinter än vår såklart just nu. Men det är en gammal barndoms syn att Januari... är vår 🙂


   
SvaraCitera

Crysilis:
Mitt år:
januari-juni = vår
juni-halva augusti = sommar
augusti-oktober = höst
november och december = vinter.

Alltså så är det vår nu, men väldigt tidig vår och nästan mer vinter än vår såklart just nu. Men det är en gammal barndoms syn att Januari... är vår 🙂

Fick en läxa en gång i 2an(?) att ta reda på vilka månader som räknades till vinter. Gick hem och frågade mamma, så sa hon "november,december, januari å februari". Sen dagen efter så sa jag det framför klassen och fick skämmas då november bestämt är en höstmånad.

Tynger mig än idag 🙁


   
SvaraCitera

morsor har fan ingen koll alls


   
SvaraCitera

Punda:

Fick en läxa en gång i 2an(?) att ta reda på vilka månader som räknades till vinter. Gick hem och frågade mamma, så sa hon "november,december, januari å februari". Sen dagen efter så sa jag det framför klassen och fick skämmas då november bestämt är en höstmånad.

Tynger mig än idag 🙁

Jag vet inte om det är något bestämt, men många går efter hur naturen och miljön ändrar sig. Som vintern när det är snö, ofta vid november-februari så är det vanligt med snö. Och när det blir märkvärt mörkare om hösten och löven faller, september till november ungefär och så vidare...

Jag tror att man får välja själv. Jag tror att jag tycker att året skall "börja" med ny årstid alltså första januari-vår. Eller något i den stilen. Det har hängt med sedan jag var ung att det skall vara på det sättet Rodnar


   
SvaraCitera

Crysilis:

Jag vet inte om det är något bestämt, men många går efter hur naturen och miljön ändrar sig. Som vintern när det är snö, ofta vid november-februari så är det vanligt med snö. Och när det blir märkvärt mörkare om hösten och löven faller, september till november ungefär och så vidare...

Jag tror att man får välja själv. Jag tror att jag tycker att året skall "börja" med ny årstid alltså första januari-vår. Eller något i den stilen. Det har hängt med sedan jag var ung att det skall vara på det sättet Rodnar

Nej!! December,januari, februari=Vinter. Mars,april,maj=Vår. Juni,juli, augusti=sommar och september,oktober å november är höst. Detta är det korrekta och allt annat är felaktigt! 

Tänker aldrig medverka till att låta någon genomlida det jag gjorde!


   
SvaraCitera

Urgh fy fan vad jag hatar vår 


   
SvaraCitera

Förhoppningsvis är det kallt och snö till maj nu 


   
SvaraCitera

Punda:

Nej!! December,januari, februari=Vinter. Mars,april,maj=Vår. Juni,juli, augusti=sommar och september,oktober å november är höst. Detta är det korrekta och allt annat är felaktigt! 

Tänker aldrig medverka till att låta någon genomlida det jag gjorde!

Då har du inte varit i Kiruna. Vintern är lite längre än så där. 


   
SvaraCitera