Aviseringar
Rensa alla

Var sa nara att salja


Budolicious:

Och?

Vadå "än han egentligen ville"? Personen är myndig, får han ett erbjudande han inte gillar är det väl bara att säga nej.


   
SvaraCitera

respons:

Personen är myndig, får han ett erbjudande han inte gillar är det väl bara att säga nej.

Hon undanhöll ju ett bättre?


   
SvaraCitera

galenolga:

Sag ju lite hur han fingrade i systemet sa jag kan nog fixa det utan hans hjalp nu. Dock hann nagon annan fore [n]

Awww. [sad] *kram*


   
SvaraCitera

Budolicious:

Hon undanhöll ju ett bättre?

Att det är billigare betyder väl inte nödvändigtvis att det är bättre? Självklart utgår man från det dyraste när man ska sälja något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Hon undanhöll ju ett bättre?

Jag kan inte påstå att det är bättre, bara billigare.


   
SvaraCitera

galenolga:

Jag kan inte påstå att det är bättre, bara billigare.

respons:

Att det är billigare betyder väl inte nödvändigtvis att det är bättre? Självklart utgår man från det dyraste när man ska sälja något.

Men det var ju uppenbarligen det han ville ha.
säger inte att du egentligen gjorde fel, hela säljarkulturen är osmaklig :C


   
SvaraCitera

Budolicious:

Men det var ju uppenbarligen det han ville ha.
säger inte att du egentligen gjorde fel, hela säljarkulturen är osmaklig :C

Håller med, då. På samma sätt som jag tycker att det kan vara omoraliskt att spela på folks psykologi vad gäller övrig marknadsföring, placering av produkter och affärer etc. Allt handlar om att få folk att gå på känsla snarare än att tänka igenom vad man egentligen behöver. Den enskilde säljaren gör ju dock bara sitt jobb.


   
SvaraCitera

Bra chef


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Den enskilde säljaren gör ju dock bara sitt jobb.

Underbart argument: Gör baraa sitt jobb.

Budolicious:

hela säljarkulturen är osmaklig :

Kan inte se det som ett lureri, tycker att som kund ska man själv vara uppmärksam på hur verkligheten ser ut och ifrågasätta allt. Kan dock vara lätt för mig att säga som vet hur det ser ut bakom ridån.


   
SvaraCitera

galenolga:

Underbart argument: Gör baraa sitt jobb.

Vet inte om du är sarkastisk eller inte. Jag behövde vara telefonförsäljare i ett år, gillade det inte men man måste ju pröjsa hyran på något sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Vet inte om du är sarkastisk eller inte.

Jag tycker att det är ett riktigt dåligt argument då jag alltid tänker på soldater som dödar småbarn när jag hör det och känner då hur osmakligt det är.
Dock ställer jag mig på något sätt mitt emellan då uttryckets användning kan göra själva meningarna så motsägelsefulla gällande en persons åsikter både moraliskt och etiskt.
Det är ju lättare att värja sig från en säljare än ett vapen, eller hur man nu ska säga det på bästa sätt. Vilket ger säljaren större tyngd och upprättelse i orden än soldaten. (Ursäkta om jag svamlar, tror jag lider utav syrebrist)


   
SvaraCitera

HAha fan va din chef ägde dig! Men du borde ge han en pisk på tasken [no-no] Fan va taskigt [no-no]
Står på din norska sida!


   
SvaraCitera

galenolga:

Jag tycker att det är ett riktigt dåligt argument då jag alltid tänker på soldater som dödar småbarn när jag hör det och känner då hur osmakligt det är.

Hajar inte hur du kan likna en telefonförsäljare vid en soldat. Självklart är ett argument olika mycket applicerbart på olika saker. [shake]


   
SvaraCitera
Arlo
 Arlo

mystiskt
visst är nöjd kund viktigt. men chefen måste ju vilja sälja superabonnemang också eller??[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Hajar inte hur du kan likna en telefonförsäljare vid en soldat. Självklart är ett argument olika mycket applicerbart på olika saker. [shake]

Nej, men menar itne att jag jämförde en säljare med en soldat det första jag gjorde, utan att uttrycket får mig att tänka på de som utför moraliskt felaktiga jobb.


   
SvaraCitera