Aviseringar
Rensa alla

Var skulle ni ha bott om ni var ekonomiskt oberoende?


Flyttat farfars släktgård hit (med lagård och foderlada) och bott här med typ 2 kor och så


   
SvaraCitera

Skulle antagligen bo i utkanten av en medelstor stad, med stuga i både fjällen och avskilt vid någon sjö i syd.


   
SvaraCitera

Såsmåningom flyttar jag nog till någon större stad i Kina, men det finns andra alternativ också.


   
SvaraCitera
Exner

aristoteles:
Såsmåningom flyttar jag nog till någon större stad i Kina, men det finns andra alternativ också.

Nu har du det visserligen gott ställt, men TS menar snarast om man vore miljardär.


   
SvaraCitera

stockholms innerstad. skulle ha 1 fet lägenhet


   
SvaraCitera

Skulle köpt en hel bostadsbyggnad

Myslägenheten, som är inrett med just mysiga möbler, mysig belysning. Bokhyllor med böcker som jag faktiskt finner intressanta, ett litet skafferi fyllt endast olika te-sorter. Mysig fåtölj, mysig soffa, mysigt bord, mysiga tavlor, mysiga mattor, mysig robot som städar när jag befinner mig i någon av de andra lägenheterna. I princip ingen elektronik alls i rummet, förutom belysning då. Kan iofs använda mig utav en massa värmeljus och dylikt.

En lägenhet inreder jag som butik, anställer även nån nybliven student som handlar in allt jag vill ha. H*n får även sätta prislappar på allt i "butiken". En massa skyltdockor står utspridda i "butiken" för att ge den där härliga känslan av att vara ute bland vanligt folk. En tiggar-docka sitter vid lägenhetsdörren, någon jag undviker att få ögonkontakt med förutom när jag ska betala ut lönen till min student. 

o så typ

vet int mer 🙁


   
SvaraCitera
duden

Kanske Monaco, Luxemburg, Paris eller där jag bor nu Glad


   
SvaraCitera

Exner:

Nu har du det visserligen gott ställt, men TS menar snarast om man vore miljardär.

Jag tror trådskaparen menar det som skrevs, alltså "ekonomiskt oberoende", men jag kan ha felGlad


   
SvaraCitera
Kudhos

På en ö som har 1 fru och 1 verkstad där jag kan snickra grejer.


   
SvaraCitera

Någonstans längs Australiens östkust, definitivt.


   
SvaraCitera

Köpt en lägenhet på Strandvägen och sagt upp mig ifrån jobbet.


   
SvaraCitera

Skulle köpt en liten ö i karibien, lite avskilt. Huset skulle jag ha byggt på stranden, en sådan här lyxvilla. Det skulle finnas massa säkerhetsvakter runt ön och om någon skulle vilja gå ombord på ön skulle jag bara släppa in hen om hen visste det hemliga lösenordet, vilket skulle va "avokado". Om allt detta väl händer skulle jag nog överväga att byta lösenord. 


   
SvaraCitera

Jag hade inte gjort någon egentlig stor grej alls, om jag blev ekonomiskt oberoende. 
Jag hade börjat med att betala av mina billån. 
Sedan hade jag flyttat till en lägenhet inom samma stad som jag bor i nu. En lägenhet med storlek som täcker mina behov. Den behöver inte vara så stor. En 3:a räcker. Bara det är väldigt stort för en person. Men då har jag även utrymme för framtiden. Och ja... Antagligen så hade jag väl köpt lägenheten. 
Jag hade inte köpt några värstinggrejer. Kanske en ny säng, men den behöver inte i sig vara dyr. Jag ska ju bara sova i den. 
Jag skulle behålla min nuvarande tv. Kanske sälja min soundbar och köpa ett bioljudssystem. 
Jag skulle behålla datorn. Den har några år på nacken, men den fungerar ju.


   
SvaraCitera

USA givetvis. Hm, var... Seattle kanske.


   
SvaraCitera

Hade nog undvikit fasta bostäder och istället bott lite här å var å där jag känt för.


   
SvaraCitera