Aviseringar
Rensa alla

Vår stora tråd om second hand!


höna
Ämnesstartare

Hej!

Jag och säkert fler tycker att det återkommer second hand lite överallt i alla klädtrådar. Så en ny tråd är allt på sin plats tycker jag.

Här kan vi lägga upp fynd, dela med oss av tips, affärer vi gillar osv. 

man får alltså lägga upp ALLT man fyndat, då inkl grejer böcker möbler osv. inte enbart kläder

kötta bräää


   
Citera

Köpte två böcker på stadsmissionen för ett par veckor sedan. För 40 spänn, mkt najs

Mvh inte kläder MEN ÄNDÅ. 


   
SvaraCitera

En polare köpte ett coolt munskydd med skelettmun, han hade redan ett likadant men detta hade även vampyrtänder O: 25kr eller nåt på myrornas, fantastiskt <3


   
SvaraCitera
höna
Ämnesstartare

rotorblad:
Köpte två böcker på stadsmissionen för ett par veckor sedan. För 40 spänn, mkt najs

Mvh inte kläder MEN ÄNDÅ. 

gör dig till medbestämmare på tråden å har ändrar beskrivningen nu!


   
SvaraCitera
höna
Ämnesstartare

jag köpte en bok idag på pingstkyrkans second hand. massa historier från hemlösa. tycker sånt är bra att läsa, få lite insikt i hur förjävligt folk har det. ändå finns de ofta massa hopp i såna böcker. 


   
SvaraCitera
höna
Ämnesstartare

second hand är terapi för mig. mår jag piss eller bara är allmänt uttråkad så funkar alltid en liten second handrunda. behöver inte ens köpa något, gillar att bara gå runt och kolla


   
SvaraCitera

Vad ligger priserna på ungefär? Alltså kläder. Antar att skick, kvalité etc har viss betydelse, men hur många procent billigare på ett ungefär är kläderna i snitt jämfört med vanlig butik?  


   
SvaraCitera

S3ON:
Vad ligger priserna på ungefär? Alltså kläder. Antar att skick, kvalité etc har viss betydelse, men hur många procent billigare på ett ungefär är kläderna i snitt jämfört med vanlig butik?  

Det beror på var du handlar. Vissa second handshoppar är jättedyra. På tradera kan man ofta göra lite fynd eftersom det är auktion. 


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

Det beror på var du handlar. Vissa second handshoppar är jättedyra. På tradera kan man ofta göra lite fynd eftersom det är auktion. 

Aha, så "second hand" är bara ett annat ord för 'använt' eller 'begagnat'? Trodde det var någon organisation av något slag som tog beslag på olika saker och sålde till människor för lägre pris. Rodnar

 


   
SvaraCitera

S3ON:

Aha, så "second hand" är bara ett annat ord för 'använt' eller 'begagnat'? Trodde det var någon organisation av något slag som tog beslag på olika saker och sålde till människor för lägre pris. Rodnar

 

Jaja. Second hand låter ju bättre än begagnat så det står sällan som begagnat. Vintage kan det också stå. 


   
SvaraCitera

Köpte ett köksbord med tillhörande stolar idag. Handlar så gott som aldrig second hand men jag är väldigt nöjd med detta köp! 


   
SvaraCitera

Ska inte köpa något, men däremot dumpa av en par kavajer pga har redan för många. 


   
SvaraCitera

Myrorna är förövrigt ett härligt smultronställe för LP-skivor, fick b.la. denna för en femma
226426968_534b437f-9cb9-4e80-9f42-4ebb9b


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

S3ON:

Aha, så "second hand" är bara ett annat ord för 'använt' eller 'begagnat'? Trodde det var någon organisation av något slag som tog beslag på olika saker och sålde till människor för lägre pris. Rodnar

 

Haha, har du alltid trott det när du hört "second hand"? Rodnar


   
SvaraCitera
höna
Ämnesstartare

hamlat ihop ännu en kasse kläder. har nu typ 3 ikeakassar med kläder att skänka för jag är nog för lar för att sälja


   
SvaraCitera