Aviseringar
Rensa alla

Var till apoteket idag


Ämnesstartare

Du har väl mål i mun pöjk.
Det var ju fö öv snällt av honom att göra så, många apotekare hade blankt sagt att de hade slut på preparatet i din mängd och låtit dig gå hem utan.


   
SvaraCitera

isola:

Det var ju fö öv snällt av honom att göra så, många apotekare hade blankt sagt att de hade slut på preparatet i din mängd och låtit dig gå hem utan.

snällt? troligtvis stoppade han ju resten av asken i egen ficka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

snällt? troligtvis stoppade han ju resten av asken i egen ficka

Det vet man ju inte. Snällt som i att han nu fick sin behövda medicin.


   
SvaraCitera

isola:

Det vet man ju inte. Snällt som i att han nu fick sin behövda medicin.

finns väl 2 alternativ
1 han behöll dem eller sålde dem vidare till någon som ej behöver dem
2. han slängde resten

oavsett så har medicin som landstinget/staten betalat för hamnat någonstans den inte ska vara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det var ju fö öv snällt av honom att göra så, många apotekare hade blankt sagt att de hade slut på preparatet i din mängd och låtit dig gå hem utan.

[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karen Eliot:

Hur skall jag frisera mitt skägg?

Detta är ett snyggt skägg

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha, men vad fan. Frågan är vad han ska med de resterande 50 till, det finns väl inte direkt nåt missbrukspotential i antiepileptika?

Apotekare är konstigt folk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ibland är prislistan knäpp. Ett 30 pack kan kosta mer än ett 100 pack hos apoteket ibland [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du har väl mål i mun pöjk.

vad menar'u med det?

isola:

Det var ju fö öv snällt av honom att göra så, många apotekare hade blankt sagt att de hade slut på preparatet i din mängd och låtit dig gå hem utan.

Ja, mycket bra, men min erfarenhet är att de alltid löser sånt på något vis, ibland har jag fått motsvarande mängd i svagare styrka eller helt enkelt bara en lite större förpackning.

annoyed:

haha, men vad fan. Frågan är vad han ska med de resterande 50 till, det finns väl inte direkt nåt missbrukspotential i antiepileptika?

Det är även rätt stämningshöjande, inte euforiskt men man blir på gott humör och ångestfri


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karen Eliot:

vad menar'u med det?

du hade kunnat säga STOPP I LAGENS NAMN

Karen Eliot:

de, inte euforiskt men man blir på gott humör och ångestfri

Är det inte mot borderline-personlighetsstörning? fast ja kanske behöver sådana stämningshöjare

Karen Eliot:

Ja, mycket bra, men min erfarenhet är att de alltid löser sånt på något vis, ibland har jag fått motsvarande mängd i svagare styrka eller helt enkelt bara en lite större förpackning.

Extremt snällt. Jag har då blivit hänvisad till andra apotek eller fått höra "näe tyvärr [sad]".


   
SvaraCitera

isola:

Det var ju fö öv snällt av honom att göra så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

1 han behöll dem eller sålde dem vidare till någon som ej behöver dem
2. han slängde resten

Eller så låste han in dem att ha och skarva med när någon som skulle ha 100 st endast fick ett femtiopack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

du hade kunnat säga STOPP I LAGENS NAMN

Ja, men jag bryr mig inte riktigt om det, jag fick medicin jag behövde och slapp vara utan under helgen, det är jag nöjd med

isola:

Är det inte mot borderline-personlighetsstörning? fast ja kanske behöver sådana stämningshöjare

Gabapentin används mot allt från epilepsi och migrän till depression, jag har den utskriven mot ångest

isola:

Extremt snällt. Jag har då blivit hänvisad till andra apotek eller fått höra "näe tyvärr [sad]".

Dåligt av dem

isola:

Eller så låste han in dem att ha och skarva med när någon som skulle ha 100 st endast fick ett femtiopack.

Det var från en burk, så vore konstigt att få 50st lösa, antingen skickade han dem att förstöras eller så tog han dem själv, jag fick intrycket av att han kan ha gjort det senare


   
SvaraCitera

isola:

Eller så låste han in dem att ha och skarva med när någon som skulle ha 100 st endast fick ett femtiopack.

tveksamt du...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karen Eliot:

Det var från en burk, så vore konstigt att få 50st lösa, antingen skickade han dem att förstöras eller så tog han dem själv, jag fick intrycket av att han kan ha gjort det senare

Öppnade han burken och räknade ut femtio stycken ur den?


   
SvaraCitera