Aviseringar
Rensa alla

Var träffade ni eran flickvän/pojkvän?


Ämnesstartare

Exner:

Hur många säger att hon är svensk?

hon är ju inte svensk. men folk säger att hon inte är vit. 


   
SvaraCitera
Exner

Anura:

hon är ju inte svensk. men folk säger att hon inte är vit. 

Nu slingrar du dig. Time frågade om man måste vara svensk om  man är vita. Du tar du upp någon som inte har med Sverige att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Nu slingrar du dig. Time frågade om man måste vara svensk om  man är vita. Du tar du upp någon som inte har med Sverige att göra.

jag vet verkligen inte. 


   
SvaraCitera

på flashback


   
SvaraCitera

integration och invandringsforumet såklart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
På min lokala etnicitetsklubb förstås.

wtf?


   
SvaraCitera
Exner

Anura:

jag vet verkligen inte. 

Ok. Då upplyser jag dig. Det finns vita människor som inte är svenskar. Önskar du ett konkret exempel, kan jag nämna min mormor. Vidare till nästa fråga.


   
SvaraCitera
frukt

ich hab' die fräulein im tanzenfest getroffen jawohl


   
SvaraCitera
Exner

MarcusKing:

wtf

Sårad för att hon inte minns att ni träffades på Ica dagen innan?


   
SvaraCitera

Svenska Motståndsrörelsens sommarkollo 2010


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Kanske för femhundra år sedan ja, men för femhundra år sedan var min familj tysk och det räknar jag ju inte in som en faktor om jag ska beskriva min nationalitet eller mitt ursprung.

konstig parallel


   
SvaraCitera
time
 time

Exodus:

konstig parallel

På vilket sätt då? Iste har inte haft någon svensk i sin familj sedan långt, långt, långt tillbaka i släkthistorian, därav jämförelsen. Eller hur menade du med svenskt blod? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

På vilket sätt då? Iste har inte haft någon svensk i sin familj sedan långt, långt, långt tillbaka i släkthistorian, därav jämförelsen. Eller hur menade du med svenskt blod? 

1809 var åland fortfarande svensk och tror inte blodet har hunnit "förändras" så mycket jämfört med din tyska släkt som på 500 år antagligen har blandat sig med allt från ryssar och judar


   
SvaraCitera
time
 time

Exodus:

1809 var åland fortfarande svensk och tror inte blodet har hunnit "förändras" så mycket jämfört med din tyska släkt som på 500 år antagligen har blandat sig med allt från ryssar och judar

Förlåt nu men ursprung och etnicitet förändras inte för att ett annat land tar över ett markområde. Om Frankrike plötsligt erövrade Sverige skulle inte allas familjer bli franska. Sen kommer inte Istes familj ursprungligen från Åland heller. 


   
SvaraCitera