Aviseringar
Rensa alla

vara bara vän med någon man är kär i?


Ämnesstartare

nu har jag inte varit med om de här själv, utan frågar bara, ja som rubriken lyder ungefär, har ni varit/är ni vän med någon ni egentligen skulle vilja ha ett sk kärleksförhållande med? hur funkar de i såna fall?

/seriösa svar


   
Citera
Ämnesstartare

Skulle tro det verkligen skulle driva en till vansinne efter ett tag..[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Skulle tro det verkligen skulle driva en till vansinne efter ett tag..

ja kanske. men jag menar såhär...om man verkligen känner att man har hittat sin livskamrat. Kan man bara släppa honom/henne då. Nej, då kanske det viktigaste blir att ha personen i sitt liv, och det där fysiska kanske mindre viktigt? jag vet inte, så frågar dig 🙂 vad tror du?
ja menar..älskar man verkligen personen kan man kanske ha överseende med att han/hon inte älskar en på samma sätt tillbaka. blev väl mest babbel de här X )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ensyster:

ja menar..älskar man verkligen personen kan man kanske ha överseende med att han/hon inte älskar en på samma sätt tillbaka.

ja men om det inte besvaras och du ändå är så nära då kommer du bara å bli sjukligt fixerad å till slut kommer inte vanlig vän-umgänge vara fix nog..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

ja men om det inte besvaras och du ändå är så nära då kommer du bara å bli sjukligt fixerad å till slut kommer inte vanlig vän-umgänge vara fix nog..

ja, en del klarar nog av det, andra inte. olika som med allt annat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ensyster:

ja, en del klarar nog av det, andra inte. olika som med allt annat

Beror nog lite på hur attraherad man är också..Är man helt head over heels är det nog svårt.[sad]


   
SvaraCitera

Oja, det har hänt. Kan tänka mig att många killar här har upplevt detta med en tjejkompis (inbillar mig om att detta oftare drabbar killar, rätt mig om jag har fel). Man vet att det är ett rent platoniskt förhållande men man tycker sig ändå se små tecken på att hon vill ha något mer ur situationen, det blir lite önsketänkande över det hela.

Rätt jobbigt i längden, man tycker sig ha hittat en själsfrände men det blir bara en i raden av ytliga kompisar. Kärlek kan vara jobbigt ibland.


   
SvaraCitera

fistforfight:

Skulle tro det verkligen skulle driva en till vansinne efter ett tag..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

japp, det funkade inte bra, jag vågade aldrig säga något till då hon blev tillsammans med en av mina bästa vänner (på den tiden). Då sprack allt och jag var tvungen att säga som det var till henne. Det blev luddigt mellan oss ganska länge efter det, men nu är det bra igen och jag har inte haft känslor för henne efter det öht


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan nog kännas jävligt konstigt för vännen om dennes nära(?) vän helt plötsligt säger att man vill vara mera än så..


   
SvaraCitera

tror man plågar sig själv bara.. antingen så kommer man över det och fortsätter vara vänner.. eller så låter man bli personen i fråga tills man är över det... En regel bara man KAN komma över alla ... men rätt inställning och vilja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trexo0:

tror man plågar sig själv bara..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ofta man är vän med en tjej, dom är ju astråkiga[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

ofta man är vän med en tjej, dom är ju astråkiga[shake]

Vem sa något om tjejer? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Vem sa något om tjejer?

tror du gjorde det[shake]


   
SvaraCitera