Aviseringar
Rensa alla

Vara otrogen eller bli utsatt för otrohet?


Timmmmmmmmmm: Bli utsatt för otrohet

Jag skulle bli förkrossad men jag vill inte vara orsaken till någons lidande och plågas av det. I båda fallen skulle jag lida (mer i det tidigare), men i det senare fallet så skulle någon annan få lida som fan av min carelessness, själviskhet och idioti.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Timmmmmmmmmm: Bli utsatt för otrohet

Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den_fete:
varför går man in i ett förhållande och för att sedan vara otrogen?

Varför nöja sig med en tårtbit när man kan smaka flera? Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Varför nöja sig med en tårtbit när man kan smaka flera? Blink

"Men från början var det inte så. Jag säger er: Den som
skiljer sig från sin hustru av något annat skäl än otukt och gifter sig
med en annan, han begår äktenskapsbrott!"
(Matt 19:8-9)

"Har ni inte läst att Skaparen från begynnelsen gjorde dem till
man och kvinna och sade: Därför skall en man lämna sin far och sin mor
och hålla sig till sin hustru, och de två skall vara ett kött. Så är de
inte längre två utan ett kött"
(Matt 19:4-6)

"[och] vad Gud har fogat samman skall människan inte skilja åt" (Matt 19:6)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ifall jag var tvungen att välja skulle jag välja att bli otrogen för då kan jag bara bli riktigt jävla sur och besviken på personen och sedan glömma hen

Om jag däremot skulle vara otrogen mot någon skulle jag få hemskt dåligt samvete


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vara. Har aldrig varit och har aldrig komit på tanken men jag skulle kunna komma undan med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är väl egoistisk och röstar på vara otrogen, med motiveringen att om jag skulle vara otrogen så skulle inte jag vara speciellt förälskad i min pojkvän och antagligen inte tro att han var speciellt försälskad i mig heller.


   
SvaraCitera

Stekaren:
Vara. Har aldrig varit och har aldrig på tanken men jag skulle kunna komma undan med det.

Aha... så otrohet är ett slampigt och hemskt beteende om kvinnor gör det, men helt okej om du gör det? Du kommer ju undan med det, och skulle kunna leva med dig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu: Aha... så otrohet är ett slampigt och hemskt beteende om kvinnor gör det, men helt okej om du gör det? Du kommer ju undan med det, och skulle kunna leva med dig själv.

man kan ju inte kalla en kille för slampa det vet du själv att ingen gör...vi kallas svin men saken är den att vi kan vara mer ärliga med det, tillochmed tycka att det är lite ballt att vara ett svin..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den_fete:

blablablabla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

blablablabla

hur vågar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den_fete:

hur vågar du?

Jag äger dig, pojke lilla. 🙂


   
SvaraCitera

Stekaren:

man kan ju inte kalla en kille för slampa det vet du själv att ingen gör...vi kallas svin men saken är den att vi kan vara mer ärliga med det, tillochmed tycka att det är lite ballt att vara ett svin..

De enda som tycker att det är ballt är svinen.

En tjej som anses vara en slampa har legat med lika många killar som en "normal" kille legat med tjejer, och det är ingen som kritiserar honom, så... Näe, hon ska inte heller kritiseras eller kallas för slampa för hon är precis lika fri att ha sex med vem hon vill, på samma villkor som killar.

(Och eftersom du behöver extra stöd så kan jag poängtera att jag inte syftar på otrohet just nu, jag menar i allmänhet. Otrohet är idiotiskt, även om du nu helt plötsligt tycker att det är ballt. Hycklare).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren: Vara. Har aldrig varit och har aldrig komit på tanken men jag skulle kunna komma undan med det.

Du har väl inte ens haft en flickvän?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu: En tjej som anses vara en slampa har legat med lika många killar som en "normal" kille legat med tjejer, och det är ingen som kritiserar honom, så... Näe, hon ska inte heller kritiseras eller kallas för slampa för hon är precis lika fri att ha sex med vem hon vill, på samma villkor som killar.

Var det inte du som påstod att sverige hade luckrats ifrån det där? 


   
SvaraCitera