Aviseringar
Rensa alla

Våran familjs vanor.


Ämnesstartare

I våran familj lagar mina päron bara fläskfilé och ris/pasta elr kyckling m ris. Om dom inte lagar de blir de beacon o pasta/nuddlar elr panpizza o de känns jävligt trist o när man klagar blir dom sura och säger ' eh laga maten själv då. '' jag är 15 år och min bror är 12 vi ska inte behöva laga maten för att få den varierad och god. jag har tröttnat på dessa rätter nu.


   
Citera

Min familj äter inte kyckling [shake]


   
SvaraCitera
Åtta

Vid femton är det väl knappast orimligt att laga mat ibland?


   
SvaraCitera

oliver_953:

jag har tröttnat på dessa rätter nu.

Okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Vid femton är det väl knappast orimligt att laga mat ibland?

This.

+ Det finns inget diskussionsunderlag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Vid femton är det väl knappast orimligt att laga mat ibland?

Nej självklart men asså de känns lite konstigt att min mamma eller pappa inte kan kolla i en receptbok eller nått och testa nått nytt. Även fast de är trötta och kommit hem från en seg dag på jobbet.


   
SvaraCitera

Eh, laga maten själv då. Såvida ni inte får näringsbrister eller andra hälsoproblem av maten ni får så kan du knappast kräva att dina föräldrar ska laga något annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sant, fast ja kräver inte ja frågar. [crazy]


   
SvaraCitera

oliver_953:

sant, fast ja kräver inte ja frågar.

Och de svarar att du får laga mat själv om du inte är nöjd med maten de lagar. Jag föreslår att du gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja kan ta betalat för värje måltid lol [badgrin]


   
SvaraCitera

Skriv ut ett recept och ge till dem. Vill de ej testa att laga det någon gång så kan du göra det själv. Eller fortsätta äta det de lagar.


   
SvaraCitera

dagens ungdom


   
SvaraCitera

jag var tvungen att börja laga mat själv när jag var tolv, och det gick alldeles utmärkt. läs kokböckerna själv (förmodar att du kan läsa) och var tacksam för att du har mat på bordet över huvud taget. [smile]


   
SvaraCitera

Åtta:

Vid femton är det väl knappast orimligt att laga mat ibland?

flyttade hemifrån när jag var 16=lagade all mat själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni är ju äldre och går inte i skolan och har inte lika mycket arbete att göra när man kommer hem.
Fast jag ska skriva ut recept och laga /ge dem till mina päron 🙂
Jag är väldigt aktiv / icke- lat för att vara en av dagens ungdomar.


   
SvaraCitera