Aviseringar
Rensa alla

Våran familjs vanor.


oliver_953:

Ni är ju äldre och går inte i skolan och har inte lika mycket arbete att göra när man kommer hem.

Eh, exakt vad tror du att vi gör om dagarna? De flesta som svarat i tråden går i skolan och bor dessutom utan föräldrar som tvättar åt oss, städar åt oss och handlar åt oss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har nog spelat för mycket wow. Tur att jag slutat [love] Alla jag pratade med var arbetslösa haha [cheers] Boende med sina föräldrar.


   
SvaraCitera

Prata med dina föräldrar då [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pappa e arbetslös mamma är halv-arbetande skulptör. Så njea


   
SvaraCitera

Bli vegan pojkspoling.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

pojkspoling.

Aldrig hört de utrycket förut. [wink]


   
SvaraCitera

Min mamma köpte endast restaurang mat och börja ryta som ett monster (på riktigt, absolut inte överdrift), om man sa att jag ville ha Riktigt mat, när jag köpte "restaurang chansen" för att samla in pengar till klasskassan i 5an.
Jag tyckte inte om snabbmat och ville inte ha restaurang mat.
För övrigt gillade min mamma inte att laga mat och gjorde det sällan och om hon gjorde det var det något simpelt som smakade äckligt. Pappa kom hem till oss ibland och lagade något som var relativt ätbart.

Få äs, svimma i skolan och be din lärare ringa hem & skälla ut dina föräldrar för att de inte tar tag i problemen.
Det fungerade, mamma lagade ny mat varje dag - allt blev dock infryst och vi använde mikron ca 4 ggr per dag.
Lycka till


   
SvaraCitera

gillar att hitta på lite, lägg det på minnet.
Men, det kunde vara sant.
Eller, så är det sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha, låter lite halvknasigt men när ja varit hemma hos mina polare o blivit bjuden på middag då äre alltid najs mat jämfört med hemma hos mig. Och sen när jag säger de säger dom att de inte är något märkvärdigt. När jag sa din till min mor säger hon?
- fråga om receptet så lagar jag det. Men de är väll ändå lite pinsammt.


   
SvaraCitera

oliver_953:

Ni är ju äldre och går inte i skolan och har inte lika mycket arbete att göra när man kommer hem.

jag flyttade hemifrån när jag började gymnasiet och lagar alltså min mat själv (plus diskar, städar, handlar maten osv), och jag har antagligen mer arbete än vad du har iom att jag är äldre än dig. [confused]

oliver_953:

Även fast de är trötta och kommit hem från en seg dag på jobbet.

av just den anledningen borde du väl underlätta lite för dina föräldrar och hjälpa till mer, exempelvis genom att laga mat?

är förvirrad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sant men de känns som jag är för snäll då [cool]


   
SvaraCitera

oliver_953:

sant men de känns som jag är för snäll då [cool]

skäms du inte, pojke?

[no-no]


   
SvaraCitera
Åtta

Blivande_japan:

flyttade hemifrån när jag var 16=lagade all mat själv

Samma här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag bor i en bortskämd del av stockholm? jag är en kille som tänker mycket om vad andra gör och tycker.
Och nej jag skäms inte. [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag var i din ålder så lagade jag maten minst 1 gång i veckan...
Bra förberedelse inför vuxenlivet när man börjar laga allt själv.


   
SvaraCitera