Aviseringar
Rensa alla

Våran hörsel "is a lie"!


Ämnesstartare

"Om du tappar en säck med mjöl på golvet hör du en ljudlig duns; detta ljud är ett resultat av alla de små kornens enskilda ljud. Men tänk dig att du tappar ett enskilt korn på golvet; du vet att du inte kommer att höra något ljud. Det finns alltså ljud som vår hörsel inte kan uppfatta. Alltså är hörseln vilseledande och vi bör inte lita på den!" [chocked]


   
Citera
Ämnesetiketter

Om ett träd faller på en kvinna och ingen hör det...

Vad gjorde då ett träd i köket?


   
SvaraCitera

jojjnes:

Men tänk dig att du tappar ett enskilt korn på golvet; du vet att du inte kommer att höra något ljud. Det finns alltså ljud som vår hörsel inte kan uppfatta. Alltså är hörseln vilseledande och vi bör inte lita på den!

klart det finns ljud om är för svaga för oss att höra det finns även ljud som är för ljusa och för mörka precis som ljus. men det är inte riktigt rätt att det ljud som görs av en säng med mjöl är det sammanlagda ljudet varje korn gör själv det är lite för förenklat...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jonnybravo91:

Vad gjorde då ett träd i köket?

[love]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Vad gjorde då ett träd i köket?

[love][love]


   
SvaraCitera

nja bara för att vår hörsel inte uppfattar ljudet så kan det ju existera ändå.


   
SvaraCitera

qazedctgb:

en säng med mjöl

[blush]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Image


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

[blush]

men jag menar ju så klart säck men jag var/ är väll trött lite snäll freudian slipp. och på grund av sammanslagning kan jag inte ändra i min post 🙁


   
SvaraCitera

qazedctgb:

men jag menar ju så klart säck men jag var/ är väll trött lite snäll freudian slipp. och på grund av sammanslagning kan jag inte ändra i min post 🙁

det gör inget 🙂


   
SvaraCitera

Varför ska man inte lita på hörseln bara för att vi inte kan ta upp de minste ljudvågorna?


   
SvaraCitera

Kviq:

I don't like camping with you dad

Cyanide & happiness!!! [love]


   
SvaraCitera

jojjnes:

Det finns alltså ljud som vår hörsel inte kan uppfatta.

Ja? Precis som det finns strålning som vi inte kan se (radiovågor, mikrovågor, IR osv). We're humans, vi kan inte se och höra allt på denna jord!!! Men det betyder ju inte att det vi hör är fake.


   
SvaraCitera

Mjöl? ._.


   
SvaraCitera

[confused]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Vad gjorde då ett träd i köket?

[love]


   
SvaraCitera