Aviseringar
Rensa alla

Vardag och helg , hur ser din vecka ut?


vakna 5-5.30
gå till tåget 6.00
vara framme 7.30
dega/göra sig iordning/äta frukost till 8.20
skola
tåg hem vid 16.
kommer hem 17.15
dega, göra läxor, äta, dö.


   
SvaraCitera
Åtta

elverpigen:

gå till tåget 6.00
vara framme 7.30

Shit vad långt du måste ha till tåget.


   
SvaraCitera

Åtta:

Shit vad långt du måste ha till tåget.

missade visst "tåget avgår" men aa,harfem min till stationenoch över entimmetillskolan


   
SvaraCitera

08.00-08.30: Vaknar, äter frulle och tvagar mig
11.00-12.00: Lagar och äter lunch, tar bussen in till stan och tränar, träffar vänner
16.00-17.00: Åker hem, lagar middag och äter
Sen varierar det, men pluggar i typ 3h efter att jag kommit hem, kan även träffa vänner här.

Lite annorlunda på helgerna, träffar vännerna mer då.


   
SvaraCitera

jobbar, äter och sover på veckorna. alltid olika tider pga väldigt oregelbundet schema

på helgerna umgås jag med pojkvän och kompisar och dricker alkohol ibland
och ibland gör jag ingenting utan driver runt i pyjamas utan att gå utanför dörren en enda gång [cute]


   
SvaraCitera

skillnaden är minimal


   
SvaraCitera

Det enda skillnaden är att skolan inte är på helgen. Annars är det i stort sett det samma.


   
SvaraCitera

everyday im shuffling

Vardagar arbetar på jobbet.

Helger jobbar hemma på arbetet


   
SvaraCitera

Ingen markant skillnad direkt. Vardagarna börjar mellan halv sju och halv nio på morgonen och spenderas mest i skolan. På eftermiddagarna blir det en del plugg, sittande framför datorn, promenerande, lek å bus med hund, gymmande.

På helgen har jag lite mer dötid att ta kål på vilket jag gör med hjälp av ännu mer sittande framför datorn, promenerande, lek å bus med hund och så läser jag en del. Ibland hamnar jag framför symaskinen också.


   
SvaraCitera

Går inte i skolan så varje dag är helg. Fri från de flesta förpliktelser andra har, så som att gå upp 07.00, dra sitt arsle till bussen och möta skittråkiga äckliga idioter. Ska börja plugga på distans efter sommaren så kommer väl plugga runt 5 timmar varje dag samt lite på helgen då.


   
SvaraCitera

Min vardag:
06:15 - Vaknar, klär på mig och äter frukost.
07:00 - Blir upphämtad av en kollega. Lyssnar på radionyheterna enda fram tills vi kommit fram till arbetsplatsen.
07:45 - Börja jobba.
11:00 - Lunch tillsammans med vänner/kollegor/familj.
11:45 - Dricker kafé och konverserar med mitt sällskap.
12:30 - Börjar jobba igen.
15:30 - Slutar jobbet.
16:00 - Blir avsläppt hemma och tackar för skjutsen.
16:10 - Äter mellanmål, packar träningsväskan och beger mig till gymmet.
16:30 - Styrketränar.
17:15 - Duschar och byter om. Dricker också en Gainomax eller aminosyror.
17:45 - Hemma igen. Packar upp all tvätt och lägger i tvättkorgen.
18:00 - Äter mat.
18:45 - Kopplar upp mig på datorn / tid till studier.
20:00 - Aktivitet med någon av mina vänner.
21:30 - Lägger fram kläder inför morgondagen och äter kvällsmål.
22:00 - Lyssnar och somnar till någon ljudbok alt BODY Radio.


   
SvaraCitera

Vardagar
Stiga upp, äta frukost med barnen, klä på oss och gå till skolan. Hämtar på eftermiddagen på skolan, hem, fixa mellis. Maken kommer hem från jobbet, vi äter middag och sedan ska jag iväg och jobba. Där emellan också ut med hunden.

Helger
Sovmorgon till kl.08-09 vanligtvis. Äta frukost och klä oss. Ut med hunden och göra lite diverse aktiviteter. Åka pulka, skidor, slalom, skridskor osv nu på vintern. Umgås med vänner till både oss och barnen. Äta middag, ibland med vänner, se lite TV tex Gladiatorerna eller nu Melodifestivalen. Lägga barnen och sedan kanske se en film om vi orkar. Och självklart ska hunden ut med jämna mellanrum även på helgen.


   
SvaraCitera

min vardag: ibland i skolan
helg: inget


   
SvaraCitera

Rutin, hittar på så lite som möjligt, blir väl en och en annan helg man dricker fast man inte har pengar.
Jag vill komma ur denna jävla piss värld


   
SvaraCitera

Ehrm.. Jag har typ 1-2 föreläsningar per vecka såattee..

Måndag: Vakna vid 9-tiden. Föreläsning eller seminarium 10-12.
Fritid med plugg, datorhäng och lite annat. Nattvardsmässa i huset där jag bor, brukar föregås av fika. Därefter är det pub på någon nation.
Varannan vecka har jag också stiftsgrupp, vilket innebär träff med något program tillsammans med andra präststudenter/kandidater i uppsala stift.

Tisdagar: Ingenting särskilt, mer än egen pluggtid. Brukar försöka ta en timmes simpass någon gång under dagen. Vid tretiden brukar teologiska instutitionens studiegrupp boka bord på café, så det finns möjlighet att sitta och snacka ett tag.

Onsdag: Återigen inget särskilt, mer än plugg. Vid 6tiden brukar jag ta mig hem till min hemstad och umgås med ungdomsgänget i kyrkan. Brukar ibland simma också.

Torsdag: Inget som vanligt. Plugg, dator, annat. Simma.

Fredag: Föreläsning 10-12
Brukar därefter, iallafall nu under vintern, åka till min hemstad och barnvakta/hästvakta/hundvakta hos min familj under helgerna.
De helger jag inte åker dit hänger jag i uppsala, umgås med vänner osv.
Söndag, gudstjänst kl 11, och ibland även på kvällen.

Jaeh, såattee.. Det är studentlivet för migjust nu.


   
SvaraCitera