Aviseringar
Rensa alla

Vardagens guldkorn.


Ämnesstartare

Vilken uppfriskande kommentar i kontrast till i princip allt annat som sägs idag;

"Det finns bara ärliga människor nu för tiden" - Äldre dam, Ica Nära ********, ca kl 14.15

Så tittade hon upp mot mig Dold text: (de enda människor som är kortare än mig är äldre damer/herrar) och log. Och jag log det störtsta leendet tillbaka. Fin tant. [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Min klasskompis är en citatmaskin
"man är aldrig högre än toppen av sitt huvud"
"jag tänker inte förstöra mitt liv med att plugga när jag kan spela wow istället"

Blir glad av dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja det känns onekligen bra när man råkar ut för dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och nu äter jag extremt krispiga morötter! [love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love]

En mycket bra dag idag. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aw. Äldre människor är söta ibland. Fick telefonsamtal av farmors bästa kompis idag, det var snällt. Iof var syftet med samtalet att lokalisera farmor, men ändå! [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Aw. Äldre människor är söta ibland. Fick telefonsamtal av farmors bästa kompis idag, det var snällt. Iof var syftet med samtalet att lokalisera farmor, men ändå!

Älskar gammlingar! Om de är snälla, vissa surar ju bara. Men de snälla är för härliga! Var på 70årsfest en gång och hade skitkul. [blush][blush]


   
SvaraCitera
oktan

Äldre folk har fått lära sej vett å ettikett i uppväxten, inga spydiga komentarer & bara tänka på sej själva. Det fick dom lära sej tidigt. Annat är det i dag då alla är otrevliga & måste komentera allt för att trycka ner folk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oktan:

vett å ettikett i uppväxten, inga spydiga komentarer

Fast man hör ju äldre vara otrevliga och elaka dagligen, så många av dem har nog följt med i samhällets förändring.

Men vissa. [smile]


   
SvaraCitera

En uteliggare började idag tala med mig, och verkade tro att jag även var en uteliggare. Han talade endast engelska, och verkade bekymrad för mig. Borde nog laga mina kläder, alt. köpa nya.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

;

Är det där verkligen rätt? Se över ditt användande av semikolon.

Postorderhoran:

"man är aldrig högre än toppen av sitt huvud"
"jag tänker inte förstöra mitt liv med att plugga när jag kan spela wow istället"

Meningar inleds i regel med versal.

sötnos:

70årsfest

70-årsfest*

sötnos:

gammlingar

gamlingar*

Med vänliga hälsningar, Rättaren


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol, rättaren


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rättaren:

Meningar inleds i regel med versal.

du är tråkig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

du är tråkig

Det är ingen ursäkt till att göra fel. Rättaren behövs på UM, den som hävdar annat är antingen blind, ordblind eller både och.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HAHAHAHA rättaren [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men herregud här sitter ju nån uppenbarligen med dubbelkonton!!!


   
SvaraCitera