Aviseringar
Rensa alla

Vårdcentral, under 18?


Ämnesstartare

Får föräldrarna reda på att man går till vårdcentralen om man är under 18 eller kan man göra det "anonymt" [blush]


   
Citera

Ungdomsmottagningen kan man nog gå till anonymt tror jag, men på vårdcentralen beror det nog på vad du ska göra där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

Ungdomsmottagningen kan man nog gå till anonymt tror jag, men på vårdcentralen beror det nog på vad du ska göra där

Måste få behandling av ett sår, antagligen sy, klantade mig på fyllan och vill ej att mina päron ska veta om detta [cute]


   
SvaraCitera

Phrasedlvoe:

Måste få behandling av ett sår, antagligen sy, klantade mig på fyllan och vill ej att mina päron ska veta om detta

Jaha, gå dit o fråga? Eller ring, om det inte går så kan du väl säga att du fick såret på annat vis eller bara låta dem veta de kan ju inte precis bränna dig på bål för det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

Jaha, gå dit o fråga? Eller ring, om det inte går så kan du väl säga att du fick såret på annat vis eller bara låta dem veta de kan ju inte precis bränna dig på bål för det

Dom kanske frågar om mitt för och efternamn och jag vill inte säga det för då vet dom vem jag är och då kan dom kontakta mina föräldrar [sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NÄÄÄÄÄÄÄÄäää nu har jag panikångest, det blöder fortfarande ioch är jätte brett, står överallt att jag borde åka in och få det sytt men då kmr föräldrar få reda på det njeee [cry][cry]


   
SvaraCitera

Phrasedlvoe:

Dom kanske frågar om mitt för och efternamn och jag vill inte säga det för då vet dom vem jag är och då kan dom kontakta mina föräldrar

Phrasedlvoe:

NÄÄÄÄÄÄÄÄäää nu har jag panikångest, det blöder fortfarande ioch är jätte brett, står överallt att jag borde åka in och få det sytt men då kmr föräldrar få reda på det njeee

Bara var chill när du går dit o ge dem ingen anledning att ringa dina föräldrar o om de gör det ändå får du ba ta det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

Bara var chill när du går dit o ge dem ingen anledning att ringa dina föräldrar o om de gör det ändå får du ba ta det

ringde dit och dom sa att dom skulle ringa upp kl 2 så väntar tills dess [chocked] kan inte chilla med denna panikångesten började gråta på bussen pga fobi för infektion.


   
SvaraCitera

Phrasedlvoe:

ringde dit och dom sa att dom skulle ringa upp kl 2 så väntar tills dess kan inte chilla med denna panikångesten började gråta på bussen pga fobi för infektion.

Tvätta med bakteriedödande eller sårtvätt grej då, det är nog inte så farligt
men jättebra du ringt!
Om du inte gillar bakteriedödande osv kan du blöta en klut i varmt grönsåpe-vatten o ha på


   
SvaraCitera

Var det ett tag sedan du fick såret är det inte säkert att de vill sy igen nu eftersom risken att bakterier som hamnat i såret sys in och det blir infekterat. Men ta dig bara dit, de kommer antagligen inte att höra av sig till dina föräldrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Var det ett tag sedan du fick såret är det inte säkert att de vill sy igen nu eftersom risken att bakterier som hamnat i såret sys in och det blir infekterat. Men ta dig bara dit, de kommer antagligen inte att höra av sig till dina föräldrar.

Fick det igår, väntar nu på svar medan jag sitter och är patetisk och panikgråter i mitt rum [love] vill ej ha blodförgiftning igen, kommer dö då[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Näääääää varför ringde jag [cry] dom ville ha mitt telefonnummer, personnummer för och efternamn och allting trots att jag bara frågade om råd och inte gick dit.
Frågade om min ålder osv tror dom kommer ringa mina föräldrar?
Vill dö [sad]


   
SvaraCitera

om du bara ska dit och sy ett sår tror jag inte de kommer höra va sig till dina föräldrar för det. Dock tror jag inte de kommer vilja sy ihop ett sår som är gammalt.


   
SvaraCitera

Skolsyster?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nee dom ville inte sy men tror dom kommer ringa ändå för det är infektionsrisk osv och jag är under 18?? tror dom vill att mina föräldrar ska ha koll på det. har förstört mitt liv nu vill dö


   
SvaraCitera