Aviseringar
Rensa alla

Våren är på väg (eller är den redan här?)


Ämnesstartare

Känns det som iallafall, med allt regnande, töande, plusgrader, vattenmassor... Är det nån mer som tycker att det känns som att våren är väldigt nära?

Är det nån mer som tycker att det var bättre med massa snö, istället för massa is eller vattentäckt is överallt som man glider omkring på?

Ska våren komma? Eller ska vintern hålla i sig lite till? Mig kvittar det. Jag gillar snö och kyla så vintern får gärna hålla i sig, men å andra sidan vill jag börja köra MC snart igen, så våren får lika gärna komma

Fast visserligen... Vår i Januari/Februari... troligt?

Nu har visserligen inte hela sverige tö-övesvämmar-väder, men vad tycker ni som finns där det är tö-väder? Är det bra? Dåligt? Varför?


   
Citera

kylan kommer komma tillbaks. kan nästan svära på det, det är ju bara mitten av januari...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förvirrad? Fick skotta som en galning idag för att komma ut med bilen, massa snö överallt.

Tidigast april kan du räkna med våren.


   
SvaraCitera

Vi har minus 30 här så jag skulle inte påstå att våren känns nära.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här är det vatten-duggregn-slask-blött-is-halt-snöhög-plusgrader
i en salig röra, blöö. [sad]

Jag vill att antingen börjar det snöa igen så att man slipper halka omkring på snorhal is, eller att allt töar över en natt och det blir april. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

massa snö överallt.

ju


   
SvaraCitera

Vad fan snackar du om...


   
SvaraCitera

Storchen84:

Är det nån mer som tycker att det känns som att våren är väldigt nära?

Nej. -26°C känns inte särskilt vårigt.


   
SvaraCitera

Nej. Här är det så kallt, att jag inte ens oroar mig för anfallskrig just nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag hatar vintern, våren, hösten

vill ha sommar jämt


   
SvaraCitera

Vår!? Här har det snöat hela dagen. Det är förvisso ganska varmt och ligger runt nollan men snön lär inte försvinna än på några månader. Skulle den göra det någonstans så är jag den förste att tälta där.

Angeleyes:

vill ha sommar jämt

Men våren kan du väl omöjligt ogilla? Jag skulle gå med på om det bara fanns vår och sommar. Det vore det bästa! Sen om det är genomförbart vet jag inte riktigt, får finslipa lite på de planerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eee.. är typ 16 minus, igår 26. så nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi är två veckor in i januari..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Men våren kan du väl omöjligt ogilla? Jag skulle gå med på om det bara fanns vår och sommar. Det vore det bästa! Sen om det är genomförbart vet jag inte riktigt, får finslipa lite på de planerna.

Vad gillar du med våren? [crazy]

Tycker det är trist med snö som smälter bort det ser så smutsigt ut då, träd som inte har några blad, stark vit sol...den känns annorlundare än på sommaren. Hehe.


   
SvaraCitera

Angeleyes:

Vad gillar du med våren?

Egentligen är det väl mest känslan av att sommaren är på väg och alla planer man har inför den närmar sig. Men jag gillar när man får se torr och ren asfalt, känna att solen värmer igen och känna lukten utav vår. Men allt det där skulle väl i och för sig försvinna om det var sommar året om.

Så okej då, jag röstar för sommar året om! Dock vill jag inte ha det för varmt.


   
SvaraCitera