Aviseringar
Rensa alla

Varfär inga Higrise/supertall


Ämnesstartare

Alså sverige ekonomi är en av världen starkaste,men städerna har
inga highrise eller supertall tower.


   
Citera

[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

därför att du är gay[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför ens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

itch:

Varför ens.

sverige=stor ekonomi såklart stora byggnader


   
SvaraCitera

Marco1995:

Alså sverige ekonomi är en av världen starkaste,men städerna har
inga highrise eller supertall tower.

Stark i jämförelse mot dess befolkning. Inte starkast som innehavare av mest resurser/pengar. Det finns många länder som skulle kunna bygga större, bättre byggnader än vad vi skulle klara av med våra resurser. Men vi lägger pengar på annat, på folket.

Sedan är frågan den, vad är syftet med "highrise eller supertall tower"? Jag kan inte se något större syfte än att det helt enkelt är skrytbyggen för att försöka vissa upp något illusion på storhet och makt. Sådant har Sverige aldrig brytt sig om och det finns viktigare saker att satsa kapital på än ett stort torn [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marco1995:

sverige=stor ekonomi såklart stora byggnader

Nah, inte nödvändigtvis. Varför ens. Ser inte poängen med att bygga astuffa byggnader för att flasha. Nä.


   
SvaraCitera

Marco1995:

sverige=stor ekonomi

Nej, Sverige = stark ekonomi, det finns en skillnad[no-no]
Även om vår ekonomi är stark gentemot världsmarknaden och i jämförelse med vår befolkningstorlek betyder inte det att vi har mer pengar än vad andra länder har. Det betyder att vi har mer pengar per invånare och att vi kan stå oss när kriser uppstår.

Och som jag sa innan, skrytbyggen är inte något vi i Sverige kommer eller bör ägna oss åt. Låt knasbollar som Nordkorea eller USA göra sånt.


   
SvaraCitera

Templar:

Sådant har Sverige aldrig brytt sig om och det finns viktigare saker att satsa kapital på än ett stort torn [wink]

Det enda manligare jag kan komma på är stora, djupa gropar!


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Det enda manligare jag kan komma på är stora, djupa gropar!

Men vi är inte ute efter att vara manliga, är vi? Sverige som alltid varit så fram för jämställdhet [rolleyes]


   
SvaraCitera

Templar:

Men vi är inte ute efter att vara manliga, är vi? Sverige som alltid varit så fram för jämställdhet [rolleyes]

Jo, men sen när har det hindrat oss?


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Jo, men sen när har det hindrat oss?

Sedan dess att kvinnan lärde sig att organisera sig. Vet några tjejer som man absolut inte vill göra sura, för då[rolleyes]


   
SvaraCitera

Templar:

Sedan dess att kvinnan lärde sig att organisera sig. Vet några tjejer som man absolut inte vill göra sura, för då[rolleyes]

Typiskt, skulle aldrig hänt om vi inte börjat utbilda dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera