Aviseringar
Rensa alla

Varför är Britter så bra på musik?


Ämnesstartare

Är miljön där på något sätt jävligt inspirerande or what? Ja menar liksom många av det absolut största så som Led Zeppelin, Beatles,Rolling Stones,Lily Allen,Pete Doherty,Iron Maiden och Amy Winehouse är ju britter... Är musikundervisning bra eller vafan är det? [shake]
Eller har UK sålt sin själ till djävulen för att bli mästerliga i sann crossroads-style?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag håller med dig, men en annan, större fråga är, trots alla dessa bra band, varför har britter så jävla dålig musiksmak?

Not:
USA är världens främsta musikexportör, följt av england, och därefter.dundundun... sverige!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du glömde Coldplay [tard]

dom va ju i sverige igår [tard]

asså [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det har nog mer med förutsättningar för att sprida musiken att göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Det har nog mer med förutsättningar för att sprida musiken att göra

Borde inte spela någon roll idag med internet osv.

Vincenco:

du glömde Coldplay [tard]

Wannabe-U2... [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Coldplay suger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

Coldplay suger.

word!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

Coldplay suger.

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har ganska rätt, men VAFAN!?
Sånt här gör mig så jävla arg!
Du gör en liten lista på de största och skriver in Pete Doherty, Amy Whinehouse och Lily allen[shake] istället för något som Sex pistols, Black Sabbath & Cock sparrer!?
Bli äldre än 16, fjortis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Borde inte spela någon roll idag med internet osv.

Jo, det gör det nog, jämför hur många brittiska band/artister du upptäckt via internet med exempelvis ryska


   
SvaraCitera

Jag håller inte med dig. England har inte presterat så bra alls när det gäller musik, det är mest tråkiga band som kommer därifrån med ett fåtal undantag. T.ex. Yndi Halda.

USA är mycket bättre, och europa i övrigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Conny:

Bli äldre än 16, fjortis.

Visst de borde jag kanske också haft med men jag ville ha med musik som ungdomar in general kan känna att dem gillar också...

internet:

USA är mycket bättre,

Några få bra jämfört med den stora kvantiten av skit de pumpar ut...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du ser inte sambandet med att usa och storbritannien är störst och att det språk som talas mest i världen är engelska? (ej modersmål ok). vidare ser du inte sambandet med att sverige är ett land vars invånare är ganska bra på engelska jämfört med övriga världen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Visst de borde jag kanske också haft med men jag ville ha med musik som ungdomar in general kan känna att dem gillar också...

Jaha okej [smile]
Jag tyckte bara att de tre artisterna inte hade något att göra i den här tråden.
Att vara extremt värdelös gör en inte till en bra musiker.
Puss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Conny:

Jaha okej [smile]
Att vara extremt värdelös gör en inte till en bra musiker.
Puss

Okej kanske inte håller jättehög klass men extremt värdelösa är dem ju inte om du tänker på alla Lady Gagor och 50 cents där ute...


   
SvaraCitera