Aviseringar
Rensa alla

Varför är dagens ungdomar så snuskiga, dåliga och syndiga och sånnt? ):


SaltaKätzchen:

jag gillar inte när saker förändras. Varför måste de göra det? :'(

Inte jag heller egentligen men så är det bara.

SaltaKätzchen:

Ja, vi får hoppas att det vänder snart. ):

Vänder? Det här är bara början.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

galenolga:

Man blev gift vid den åldern då ungdomar mister oskulden nu förtiden.. Tror jag

Men man var iaf bara ihop med en person då. Man hade ju lovat Gud att älska varandra i nöd och lust tills döden skiljer en åt. Och det var ett löfte man var tvungen att hålla, man fick inte skillja sig.

Och dom flesta kristna gammlingar jag pratat med iaf, har varit sånna som väntade på den rätta, inte ens hade varit ihop med någon annan, och kanske gifte sig nånngång i vuxen ålder iaf.


   
SvaraCitera

Bara för att du är ett dåligt troll som inte får ligga behöver det inte gå ut över oss andra? Du är sämst, dö.


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Men man var iaf bara ihop med en person då. Man hade ju lovat Gud att älska varandra i nöd och lust tills döden skiljer en åt. Och det var ett löfte man var tvungen att hålla, man fick inte skillja sig.

Fast de mesta var också tvångsgifte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snweater:

Vänder?

Ja, Jesus får se till att komma tillbaka och göra så att alla blir bra och snälla igen. ):

Eller att de nästa generationerna bara börjar bli lite bättre och kristnare av sig själva typ. Dagens ungdomar kanske bara är en del av en kortvarig ny hippie ha-sex-med-alla-och-ta-droger trend. ):

Snweater:

Det här är bara början.

Det var det jag var rädd för. )=


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Ja, Jesus får se till att komma tillbaka och göra så att alla blir bra och snälla igen. ):

Är varken religiös eller tror på Jesus så jag tror inte det.

SaltaKätzchen:

Eller att de nästa generationerna bara börjar bli lite bättre och kristnare av sig själva typ. Dagens ungdomar kanske bara är en del av en kortvarig ny hippie ha-sex-med-alla-och-ta-droger trend. ):

Skulle inte tro det.

SaltaKätzchen:

Det var det jag var rädd för. )=

Det är bara att bita ihop och hålla fast sig.


   
SvaraCitera

Gud är död. Gud förblir död. Och vi har mördat honom.

Vi har haft analt och oralt sex i flera tusen år. Inget har förändrats. Det är snarare så att vi har blivit tamare med åren, på grund av kristendomen. Och precis som kristendomen stoppade den vetenskapliga utveckligen i ett drygt millenium så stoppades även den fysiska kärleken, och är idag sett som något ont.

Men mänsklig närhet, och total hängivelse till varandra är en av de högsta formerna av kärlek, och kan bara jämföras med kärlek man känner genom samhörighet och gemenskap med en större grupp, en familj.

Fri kärlek till folket!


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

alla hade bara vanligt vaginlat missionärs sex grejs

Det tror jag inte en sekund på. Skillnaden var väl att det då skedde bakom stängda dörrar och inte var något man pratade om. [zzz]

SaltaKätzchen:

Men man var iaf bara ihop med en person då. Man hade ju lovat Gud att älska varandra i nöd och lust tills döden skiljer en åt. Och det var ett löfte man var tvungen att hålla, man fick inte skillja sig.

Och det var säkert fler som var fast i dåliga äktenskap pågrund av det. [smile]


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

What would Jesus have done? [sad]

Han hade haft sex.
Vilket han också garanterat hade när han levde, trots att han aldrig var gift..

SaltaKätzchen:

Vad är orsaken till denna hemska förändringen?

Sen vet jag inte om det är en så "sjuk" förändring.. Du vet väll att under antiken (ungefär samma tidsålder som din älskade jesus) så var pedofili (mot småpojkar) mycket utbrett i t.ex. Grekland..
Skiter i orsaken, men tack och lov att den "hemska" förändringen gjort att det inte är likadant idag.

SaltaKätzchen:

alla hade bara vanligt vaginlat missionärs sex grejs

Ye right.. du lever i en illusion beträffande historia.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snweater:

Det är bara att bita ihop och hålla fast sig.

Ja, och försöka se till att göra vad man kan för att ändra på allt dåligt. ):

Mawns:

Gud är död. Gud förblir död. Och vi har mördat honom.

Gud kan väll inte dö, he's immortal. 🙁
Och om han skulle kunna dö, så skulle han ändå säkert bara resurrecta sig hela tiden. 🙁

Mawns:

Inget har förändrats.

Jo, väldigt mycket har väll förändrats? ):
När jag pratar med gammla människor så berättar de iaf hur allt var förr, och då bode de ute på landet, och alla var jätte religiösa och straffade sina barn så fort dom var syndiga och onda, när dom t.ex spelade kort och sattsade pengar, gick på bio och annat sånnt ondeskefullt, så mycket var nog mycket strängare och nogrannare förr. Och många gamlingar tycker ju att dagens ungdomar är hemska som festar, har sex tidigt och horar omkring, och så var det inte på deras tid ju? ):

Och jag tror inte att många av de ungdomarna var ute och hade sex, rökte och knarkade och festade och höll på. ):
Och sen hade dom väll ingen kunskap om kondomer, preventinmedel och sånnt ondeskefullt, så det var också en anledning till att dom inte kunnde ha sex hur som hellst och hålla på. (Kanske fanns några som hade knepp på hur man gjorde abort och sånnt med gift, men knappast vanliga små ungdomar ute på landet ju.)

Så om de hade sex hade dom ju fått barn och sånnt, och då hade dom verkligen fått stå till svars och sånnt i kyrkan. Om du sett på filmen Arn - Tempelriddaren, där Arn blir falskt anklagad för att ha haft köttsligt umgänge med Cecilias syster Katarina, och sen spärras Cecilia in på nått kloster i 20 år, och Arn skickas iväg till det Heliga Landet för att kringa och bli en tempelridare och sånnt. Även om det bara är en story så demonsterar det ju iaf strängheten från the past ju? ):

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Och det var säkert fler som var fast i dåliga äktenskap pågrund av det. [smile]

Nej, förr i tiden var alla jätte glada och allt var jätte bra. [sad]

Terroristen:

Sen vet jag inte om det är en så "sjuk" förändring.. Du vet väll att under antiken (ungefär samma tidsålder som din älskade jesus) så var pedofili (mot småpojkar) mycket utbrett i t.ex. Grekland..
Skiter i orsaken, men tack och lov att den "hemska" förändringen gjort att det inte är likadant idag.

Fast det var ju ändå bara i Grekland, säger vi. ):


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Nej, förr i tiden var alla jätte glada och allt var jätte bra. [sad]

Nej. Tror många fler var olyckligare och att det dessutom inte fanns hjälp att få eftersom man inte pratade om sina problem som man gör idag. [sad]


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Bla bla bla kristna tiden

Som sagt, kristendomen retarderade världen. Folk skulle inte bli kallade horor om det inte vore för monogami. Nu är det ju inte så att kristendomen uppfann monogami, men däremot så förbjöd den allt som inte passade in i deras världsbild och deras mall som skulle följas för att mänskligheten skulle vara enkel att kontrollera.

Att gamlingar blir arga på ungdomar är rätt skönt, för då vet man att världen äntligen är på väg tillbaka. Mer sex till folket! Om alla är slampor så kommer ordet sluta vara negativt laddat!

SaltaKätzchen:

Gud kan väll inte dö, he's immortal. 🙁

Läs Nietzsche.


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Och sen finns det de som har massa konsigt oralsex, analsex och sånnt, och sånnt hade man inte förr.

Du vill ju ha sex med djur?


   
SvaraCitera

Sex är vackert [love]


   
SvaraCitera

sedan när blev sex sjukt?

sex är en underbar gåva till för att njutas den går ej att missbruka om båda parter är med på det.

låter som du är en sado kristen jävel som baar vill provocera...


   
SvaraCitera