Aviseringar
Rensa alla

Varför är de fel att lyssna på hiphop?


Ämnesstartare

Är man en gangster för att man lyssnar på hiphop eller? De är de som Greger som var vd för en av de friskolorna påstår. Vad är det han pratar om? Det är bara musik förfan. Det var de dummaste jag har hört. 

Jag förstår att man inte vill ha "problembarn" de svårt att skapa en skolmiljö, men man får ju inte heller bryta mot lagen eller prata sådär. Alla barn är ju inte likadana trots deras bakgrunder. Vad anser ni?


   
Citera
Draug

haha greger säger att ungarna blir gangsters om dom lyssnar på hiphop? det lät lite kul faktiskt Galen


   
SvaraCitera
mynona

det är inte fel, det är dock inte min typ av musik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
det är inte fel, det är dock inte min typ av musik

behöver inte betyda något att man lyssnar på hiphop?


   
SvaraCitera
mynona

Anura:

behöver bara betyda att det motsvarar ens smak, varför man har den smaken är individuellt, klart att man påverkas av det som är modernt i ens område såvida man inte är en person med stark integritet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför skulle det vara fel att lyssna på hiphop? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att hans gjorde ett korkat och obefogat uttalande. All hiphopp har la inte med sånt där att göra va? Att han uttryckte sig rasistiskt i SVD vart onödigt. Men han har ju iallafall förstört sitt efternamn de närmsta 2 generationerna. Syndaren straffar sig själv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: behöver bara betyda att det motsvarar ens smak, varför man har den smaken är individuellt, klart att man påverkas av det som är modernt i ens område såvida man inte är en person med stark integritet

fast betyder inte att en stil påverkar en så mycket.


   
SvaraCitera

För att Jesus sa det  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är dålig musik i över lag ^^ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:
Det är dålig musik i över lag ^^ 

to each their own..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skolanHjärta

ja hiphop e dumt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hatar hiphop:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag gillar hiphop trots att jag inte är någon gangster


   
SvaraCitera
Draug

hiphop är inte min musiksmak, men att just genren hiphop överlag skulle ha dålig inverkan på barn har jag ytterst svårt att tro. Det är som att påstå att alla som lyssnar på reggae blir nerökta hippies och alla som lyssnar på dödsmetal blir satanister. Klart musik av olika slag har inverkan på människor, men inte så stor inverkan.


   
SvaraCitera