Aviseringar
Rensa alla

varför är de så många som hatar katter?


isola:

Jo, du har bara inte träffat henne

Haha.

Jessica_E:

1. Katter spinner. Hundar dreglar.

Dåligt exempel.

Jessica_E:

2. Katter stryker sig mot ditt ben då de vill ha ömhet och kärlek. Hundar torrknullar mot ditt ben då dem är pilsk.

Hunden är ärlig och visar uppskattning på olika sätt.

Jessica_E:

3. Katter använder kattlådan. Hundar använder ditt ben.

Hundar gör sina behov ute ifall de är uppfostrade.

Jessica_E:

4. År 1996 kvävdes över 10.000 hundägare till döds av saliv vid det dagliga morgonslicket i ansiktet.

Källa?

Jessica_E:

5. Katter ser söta ut då de sover på teven. Hundar faller ihop och slaggar mitt framför den.

Falskt.

Jessica_E:

6. Ingen har någonsin behövts "varnas för katten".

Eftersom att alla vet att katter är dumma i huvudet.

Jessica_E:

7. Katter begraver sin skit. Hundar gräver upp andras och kör kärna in nosen i den.

Hundar kan även gräva fram pengar.

Jessica_E:

8. Katter har bättre saker för sig än att stoppa sin nos i ditt skrev och andra djurs rövar

Som att klösa dig i skrevet och andra djurs rövar.

Jessica_E:

9. Gustaf och Ådi. Behöver jag säga något mer?

Bevisar att du tror på tecknat.

Jessica_E:

10. Katter är sjävständiga och klarar sig själva.. Hundar är jävla "Attention-whores" som inte klarar en så pass enkel sak som att gå ut och skita utan sällskap.

Falskt.

Jessica_E:

11. Katter är enligt vetenskapliga bevis intelligentare än hundar.

Och ändå är det hundar som används i yrken och inte katter.


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

och andra djurs rövar.

där klöser dem inte[shake]

DeathOrGlory:

Haha.

sant ju ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jessica_E:

Nu var detta inte tänkt att bli en Katt vs Hund-tråd.

Då är det väl inte så bra att börja rada upp en massa för-katt-argument?

OnT: Jag upplever inte att det står om misshandlade/torterade katter i tidningarna särskilt ofta, även om det förekommer. Anledningarna kan vara många, låter man sin katt springa och göra vad den vill är det inte sällan man får sura grannar. Katterna lägger sig på möbler, smiter in i andra hus, kissar lite varstans, bajsar i sandlådor osv. Det är ju svårt att kontrollera varje steg katten tar, men det är inte det första man tänker på när man återvänder till den mjuka stolen en varm sommardag och möts av en blöt fläck.


   
SvaraCitera

Jessica_E:

År 1996 kvävdes över 10.000 hundägare till döds av saliv vid det dagliga morgonslicket i ansiktet.

Om du tror på det där själv så är du verkligen dum i huvudet. För det första skulle en hund inte kunna producera så pass mycket saliv på den korta tiden en människa kvävs på. Elelr vad fan, jag behöver inte ens skriva nåt, det räcker med:

[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batterseabardot:

Om du tror på det där själv så är du verkligen dum i huvudet. För det första skulle en hund inte kunna producera så pass mycket saliv på den korta tiden en människa kvävs på. Elelr vad fan, jag behöver inte ens skriva nåt, det räcker med:

Nej men du var ändå tvungen att skriva något? Bevisar ju bara hur dum du själv är. En sund och frisk människa hade insett den humoristiska överdriften på just den punkten. Men istället så kommer du med motargument och bitchar om det.

Grattis. Köp en påse IQ.


   
SvaraCitera

Jessica_E:

Men istället så kommer du med motargument

Du var inte beredd på motargument, därför svarar du så aggro som du gör. Om du inte hade varit seriös hade du inte varit så specifik gällande årtal och hur många som dog. [smile]

Ps. Du kan vara bitch.[no-no]


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Hunden är ärlig och visar uppskattning på olika sätt.

Katter är ärligare, för de gör som de vill.
Hundar gör bara som ägaren säger åt dem. 🙁
Om en katt inte trivs så kan den ju typ få för sig att flytta, hundar bara lyder.

DeathOrGlory:

Och ändå är det hundar som används i yrken och inte katter.

Åsnor är smartare än hästar, för de låter sig inte förslavas. Säger vår biologilärare. 🙁


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Hundar gör bara som ägaren säger åt dem. 🙁

Fel.

SaltaKätzchen:

Åsnor är smartare än hästar, för de låter sig inte förslavas. Säger vår biologilärare. 🙁

Tänk på uttrycket "Dum som en åsna".


   
SvaraCitera

Vadå hatar ofta någon hatar katter jag skulle slå någon som hatar katter om jag fick tag på dom [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jessica_E:

Hundar dreglar.

Beror från ras till ras och jag har då stött på MÅNGA katter som dreglar när man klappar dom. Mina hundar dreglar inte.

Jessica_E:

Hundar torrknullar mot ditt ben då dem är pilsk.

Uppfostran heter de. En ordenligt uppfostrad och stimulerad hund bör inte göra detta.

Jessica_E:

Hundar använder ditt ben.

Återigen uppfostran.

Jessica_E:

till döds av saliv

Allergi?

Jessica_E:

Hundar faller ihop och slaggar mitt framför den.

Återigen, du kan lära din hund att sova där du vill att den ska sova. Inte svårare än så.

Jessica_E:

Hundar gräver upp andras och kör kärna in nosen i den

Den hundägaren borde kanske ha bättre koll?

Jessica_E:

sin nos i ditt skrev och andra djurs rövar

UPPFOSTRAN

Jag gillar inte katter för man kan inte göra ett skit med dom. ok, man kan klappa dom. Hurray. En hund finns de en mängd sporter och aktiviteter till, som är bra både för dig och din hund psykiskt och fysiskt.
Och i princip 90% av alla katter jag träffat har helt oprovocerat och utan förvarning blitt aggro.. Därför gillar jag inte katter. Sen skiter dom inomhus och de luktar ju inte lite..


   
SvaraCitera
Noak_

Jag hatar inte katter, jag bara föredrar hundar.


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Tänk på uttrycket "Dum som en åsna".

Ja, men det säger vår biologilärare är fel. Bara för att de har en egen villja och kan vägra att göra som människorna vill att de ska göra så är de inte duma. De är smarta som inte låter oss använda dem.

DeathOrGlory:

Fel.

Hundar följer ju sina flockledare. En hund kan följa en människa för att människan är boss.
Om en katt kommer till en så är det för att den själv vill.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Jessica_E:

Ja men en katt låter ju och kan råka rivas lite

Rivas lite? Jag har ett ärr i hårfästet som är minst 1 dm långt, gjort av en katt då jag var liten..

Jag har 4 katter och 1 hund, och jag umgås mkt hellre med hunden eftersom jag kan göra mer med henne, jag kan träna olika trick, lydnad, agility ska vi börja med i framtiden eller bara allmänt vara ute och busa det går inte att göra med en katt..

I övrigt så är jag häst och hundmänniska.


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Hundar följer ju sina flockledare. En hund kan följa en människa för att människan är boss.

Den följer människan eftersom att den är lojal och gillar som ägare.


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Den följer människan eftersom att den är lojal och gillar som ägare.

Men de följer väll och är lojala mot sin flockledare även om de inte behöver gilla ledaren?
Katter följer ingen de inte gillar.


   
SvaraCitera