Aviseringar
Rensa alla

Varför är de som är mot legalisering av cannabis oftast ointsatta och trångsynta?


Ämnesstartare

Diskutera.


   
Citera
reben

man föds sån man kan inte hjälpa det?


   
SvaraCitera
frukt

Åsikter handlar mer om vad för person man är snarare än fakta.
Känns som att vi har ett starkt puritanskt arv i norden.
Vi måste tänka på vår BNP i dessa tider.
För att falukorv och potatismos ur en plastbytta på 30-minuterslunchen inte är stimulerande för eftertanke.
Folk är dumma i huvudet?


   
SvaraCitera
time
 time

För många är det som är okänt och främmande rätt läskigt. Jämför med SD och deras foliehattande om att muslimerna försöker ta över Sverige liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
För många är det som är okänt och främmande rätt läskigt

rätt konstigt att de är så övertygade om att de har rätt när de inte har någon koll


   
SvaraCitera
mynona

Denna åsikt är konventionellt automatisk och utgår från det gamla axiomet "Droger är farligt", punkt, och eftersom detta är det offentliga samhällets officiella åsikt så verkar den räcka och information onödig. De känner inte att det är nödvändigt att vara informerade när de hyser en åsikt som samhället officiellt stämplar som den rätta och accepterade och korrekta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de tycker väl att det finns viktigare saker (som alla vettiga människor gör) och ser ner på knarkarna som tjatar om sina droger och inte fattar nånting om världen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var militant drogmotståndare - tills jag började läsa på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:
Var militant drogmotståndare - tills jag började läsa på.

är drogmoståndare.. men tror legalisering är bättre än förbud


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

är drogmoståndare.. men tror legalisering är bättre än förbud

Ja, det verkar så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dem som pratar om cannabis är liksom missbrukare och då får man inte så bra intryck.
dem normala som är för det vågar nog inte säga för de kan bli av med sitt jobb o så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fgasdfgd:
dem som pratar om cannabis är liksom missbrukare och då får man inte så bra intryck.

"vissa som tycker cannabis är bra använder det o då får man inte så bra intryck"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:

"vissa som tycker cannabis är bra använder det o då får man inte så bra intryck"

Kan du inte läsa eller? Om du vill jg ska förklara så får du fråga snällt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fgasdfgd:

Kan du inte läsa eller? Om du vill jg ska förklara så får du fråga snällt.

snälla söta underbara jag skulle uppskatta om du kunde upplysa ärade jag själv


   
SvaraCitera

Jag är emot legalisering mot cannabis och fattar inte varför det ens skall tillåtas då det är väldigt dumt tycker jag.
Men min fråga till er för legalisering av cannabis, ska man kunna köpa det som cigaretter (lite här och där) eller som alkohol (systembolaget)? 


   
SvaraCitera