Aviseringar
Rensa alla

Varför är de som är mot legalisering av cannabis oftast ointsatta och trångsynta?


Ämnesstartare

fgasdfgd:
de tycker väl att det finns viktigare saker (som alla vettiga människor gör) och ser ner på knarkarna som tjatar om sina droger och inte fattar nånting om världen

knarkare är oftast smarta.

fgasdfgd:
dem som pratar om cannabis är liksom missbrukare och då får man inte så bra intryck.
dem normala som är för det vågar nog inte säga för de kan bli av med sitt jobb o så.

det finns jobb där man får knarka.

fgasdfgd:

Kan du inte läsa eller? Om du vill jg ska förklara så får du fråga snällt.

hade hon inte kunnat läsa så hade hon inte svarat dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:

snälla söta underbara jag skulle uppskatta om du kunde upplysa ärade jag själv

man får inte så bra intryck av att det personen säger är nåt att lita på när det bevisligen inte kan sköta sitt eget liv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fgasdfgd:

man får inte så bra intryck av att det personen säger är nåt att lita på när det bevisligen inte kan sköta sitt eget liv

de som är för legalisering är ofta forskare osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

de som är för legalisering är ofta forskare osv

nej de är mkt ungdomar och misslyckade människor som fastnat i skolan och aldrig växer upp. arbetslösa. hopplösa socialfall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fgasdfgd:

man får inte så bra intryck av att det personen säger är nåt att lita på när det bevisligen inte kan sköta sitt eget liv

hmm det verkar som du redan dragit en linje över hur alla är som använder canabis och att använda canabis i sig är att misbruka. Så det blir lite dumt. För såklart att folk som förespråkar cannabis inte ser ner på användandet av det o därav kanske använder det själva. Men ditt problem blir bara en dum cirkel.

Angående att folk som använder cannabis inte kan sköta sitt eget liv, ja jag tror du har sett för mycket på tv när du har den bilden och dem ända nyheterna man hör är ju emot cannabis eftersom det är olagligt. Men är man öppensinnad och väljer att titta efter fakta själv så tror jag ens bild kan ändras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:

hmm det verkar som du redan dragit en linje över hur alla är som använder canabis och att använda canabis i sig är att misbruka. Så det blir lite dumt. För såklart att folk som förespråkar cannabis inte ser ner på användandet av det o därav kanske använder det själva. Men ditt problem blir bara en dum cirkel.

Angående att folk som använder cannabis inte kan sköta sitt eget liv, ja jag tror du har sett för mycket på tv när du har den bilden och dem ända nyheterna man hör är ju emot cannabis eftersom det är olagligt. Men är man öppensinnad och väljer att titta efter fakta själv så tror jag ens bild kan ändras.

nej de gör ja inte. har använt de själv tillomed. men folk man hör som pratar om det har stoooora problem :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag var inte emot det förrän jag hörde en idiot prata om det. lät bara så dumt! 


   
SvaraCitera

För det är det mest logiska, tydliga quickfixiga lösningen. Så orkar man inte tänka till eller har för mycket andra bollar i luiften så kanske man kör på det.

Och gör man det i en fråga gör man det kanske i fler.

Och gör man det i fler tycker du att de är trångsynta och oinsatta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fgasdfgd:

nej de gör ja inte. har använt de själv tillomed. men folk man hör som pratar om det har stoooora problem :/

Din bild av det kan la vara dålig fast du använt det själv. Vad tyckte du om det näru provade?

Hur har dem stora problem enligt dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:

Din bild av det kan la vara dålig fast du använt det själv. Vad tyckte du om det näru provade?

Hur har dem stora problem enligt dig?

tycker det är en meningslös drog och dem som håller på med det borde göra nåt vettigt istället. och då menar jag dem som gör det jämt och inte har nåt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fgasdfgd:

tycker det är en meningslös drog och dem som håller på med det borde göra nåt vettigt istället. och då menar jag dem som gör det jämt och inte har nåt liv.

Det kan ju uppfattas som en skön känsla, lika så som många uppskattar att vara fulla. Det är ju förståeligt. Det är ju rätt meningslöst att vara full för man kommer ju inte nödvändigtviss någonstans av att bara vara full. Men känslan i sig kan ju vara uppskattad så då blir det ju inte meningslöst.

Men att missbruka vad som helst är jättedåligt så ja du har helt rätt dem som gör det jämt och inte något annat dem kommer inte komma någonstans. Lika så som dem som missbrukar någonting annat jämt och inte gör någonting annat. 

Men det är ju inget ont som går att säga om cannabis i sig, för det gäller alla saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fgasdfgd:

tycker det är en meningslös drog och dem som håller på med det borde göra nåt vettigt istället. och då menar jag dem som gör det jämt och inte har nåt liv.

Det kan ju uppfattas som en skön känsla, lika så som många uppskattar att vara fulla. Det är ju förståeligt. Det är ju rätt meningslöst att vara full för man kommer ju inte nödvändigtviss någonstans av att bara vara full. Men känslan i sig kan ju vara uppskattad så då blir det ju inte meningslöst.

Men att missbruka vad som helst är jättedåligt så ja du har helt rätt dem som gör det jämt och inte något annat dem kommer inte komma någonstans. Lika så som dem som missbrukar någonting annat jämt och inte gör någonting annat. 

Men det är ju inget ont som går att säga om cannabis i sig, för det gäller alla saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu ska ju tråden ENBART handla om Cannabis så... JA - jag är för en legalisering. I första hand för att det dör mängder med människor i det sk "drogkriget" varje dygn. Dvs kriget mellan (knark)maffian och polis. Mig veterligen är det ingen hitintills som har rökt ihjäl sig på Cannibis. 

Vad beträffar Sverige. Lagarna mot droger borde fungera så att straffet ska inte skada brukaren mer än själva drogen i sig gör. Vilket det gör i Sverige. Alltså i klarspråk - straffet skadar brukaren MER än vad själva drogen gör. 

Numera ser vi konsekvenserna av det syntetiska SPICE där brukare dör på löpande band. Man kan ju i sin förlängning säga att det är lagstiftarna dvs politikerna som tar död på Spice-rökarna eftersom hade Cannabis varit lagligt att odla och att röka då hade inte Spice existerat. Och då hade dessa Spice-brukare varit i livet idag.

Hur sedan Cannabis skulle odlas och säljas har jag ingen uppfattning om. Men flera stater i USA samt Holland är väl lysande exempel på hur Cannabis skulle kunna säljas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:

Det kan ju uppfattas som en skön känsla, lika så som många uppskattar att vara fulla. Det är ju förståeligt. Det är ju rätt meningslöst att vara full för man kommer ju inte nödvändigtviss någonstans av att bara vara full. Men känslan i sig kan ju vara uppskattad så då blir det ju inte meningslöst.

Men att missbruka vad som helst är jättedåligt så ja du har helt rätt dem som gör det jämt och inte något annat dem kommer inte komma någonstans. Lika så som dem som missbrukar någonting annat jämt och inte gör någonting annat. 

Men det är ju inget ont som går att säga om cannabis i sig, för det gäller alla saker.

håller med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HeyIJustMeetYou:
Jag är emot legalisering mot cannabis och fattar inte varför det ens skall tillåtas då det är väldigt dumt tycker jag.
Men min fråga till er för legalisering av cannabis, ska man kunna köpa det som cigaretter (lite här och där) eller som alkohol (systembolaget)? 

Jag tycker personligen att alla droger ska vara lagliga och de ska säljas på systembolaget med statligt monopol. Är ingen knarkare själv men tycker att om man vill ta massa knark får man göra det och då ska man få bra skit som blir erbjudet av staten istället från någon halvskum snubbe på gatan Galen


   
SvaraCitera