Aviseringar
Rensa alla

Varför är deathcore så hatat?


Ämnesstartare

Deathcore är inte "misslyckad death metal" som jag hörde nån säga. Är mycket väl medveten om att deathcore inte är "ren" metal, utan det är helt enkelt bara hardcore blandat med death metal. 

Så varför har denna genren blivt till ett sådant hat objekt? 


   
Citera
Ämnesetiketter
reben

hur hör man ens skillnad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

länka exempler


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
hur hör man ens skillnad

I Deathcore används det mycket breakdowns, och sången är lite annorlunda.


   
SvaraCitera

Varför? Själlös tråkigt försök till dödsmetall.

Ofta gjort av ett gäng snorungar som lyssnat för mycket på Cannibal Corpse och BMTH.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget Namn:
Varför? Själlös tråkigt försök till dödsmetall.

Ofta gjort av ett gäng snorungar som lyssnat för mycket på Cannibal Corpse och BMTH.

Det är just detta som är min poäng. Det är inget "försök till death metal" , utan helt enkelt hardcore blandat med death metal.

Sen kan man ju undra varför grindcore verkar vara mer accepterat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äckligt likadåligt som allt annan musik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:
äckligt likadåligt som allt annan musik

Fel citerat"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uncivilized:

Så du gillar ingen musik?

verkligen inte


   
SvaraCitera

Uncivilized:

Det är just detta som är min poäng. Det är inget "försök till death metal" , utan helt enkelt hardcore blandat med death metal.

Sen kan man ju undra varför grindcore verkar vara mer accepterat.

Fast nu är grejen att genren inte har något med hardcore att göra.
En till anledning är att banden låtsas så mycket. Brutala texter men sedan är banden i överlag fjantar. Musiken saknar allt som kallas vett. Det är onödigt brutalt och trött.Death metal band såsom Entombed, Death, Teitanblood och Dismember är minst lika brutala men de har ivarjefall känsla och äkthet medan deathcore banden bara är posörer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Deathcore suger till 95% 

Och då lyssnar jag mkt på Death metal ,melodic death  . Det ända bra deathcore/Breakdown band är  Suffokate Suffokate "The Hole Beneath"  och musik som Kingdom Of Giants  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget Namn:

Fast nu är grejen att genren inte har något med hardcore att göra.
En till anledning är att banden låtsas så mycket. Brutala texter men sedan är banden i överlag fjantar. Musiken saknar allt som kallas vett. Det är onödigt brutalt och trött.Death metal band såsom Entombed, Death, Teitanblood och Dismember är minst lika brutala men de har ivarjefall känsla och äkthet medan deathcore banden bara är posörer.

precis en sådan diskussion jag var ute efter

självklart har deathcore med hardcore att göra, vad tror du annars dom fick alla breakdowns ifrån osv? även om de flesta nuvarande deathcore band numera är rätt långt ifrån den ursprungliga hardcoren, tar dom fortfarande inspiration från den. (menar alltså att dom fortfarande använder sig av liknande element)

sen vill jag inte heller påstå att alla deathcore band är "onödigt brutala" som du uttrycker det. tycker att de flesta undviker allt vad gore teman heter.  
sen får du allt förklara mer nogrant vad du menar med med "vett och ettiket". 
sen ska man ju tänka på att de banden vi anser som äkta idag, inte alltid ansågs vara lika äkta på sin tid..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:
Deathcore suger till 95% 

Och då lyssnar jag mkt på Death metal ,melodic death  . Det ända bra deathcore/Breakdown band är  Suffokate Suffokate "The Hole Beneath"  och musik som Kingdom Of Giants  

finns många dåliga, men också många bra exempel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men länka en låt då qqv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:
Deathcore suger till 95% 

Och då lyssnar jag mkt på Death metal ,melodic death  . Det ända bra deathcore/Breakdown band är  Suffokate Suffokate "The Hole Beneath"  och musik som Kingdom Of Giants  

Gillar mycket melodeath och annan metal också, men dom bedömer vi ut efter vad dom är. Liksom jag menar att deathcore inte ska bedömas som deatmetal.


   
SvaraCitera