Aviseringar
Rensa alla

Varför är den Svenska vänstern så sjukt pinsamt dåliga?


Tickstart: det är vänstrare slänger ur sig saker som att "tiggare är en folkgrupp", inte högern Galen Då är det vänstern som är rasister, om de menar att alla romer är tiggare, ingen annan har påstått det.

nej, men vänstern genomskådar lätt rasismen i tiggarhatet. det är ingen slump att rasistiska organisationer och partier för antitiggar-kampanjer.


   
SvaraCitera

scraftys:

nej, men vänstern genomskådar lätt rasismen i tiggarhatet. det är ingen slump att rasistiska organisationer och partier för antitiggar-kampanjer.

De är mer realistiska och onaiva 


   
SvaraCitera

scraftys: nej, men vänstern genomskådar lätt rasismen i tiggarhatet. det är ingen slump att rasistiska organisationer och partier för antitiggar-kampanjer.

men ni (?) har ju fortfarande inte visat på vilket sätt SD som du talar om i detta fallet skulle vara rasistiska Galen bara för att du tolkar någons handlingar som rasistiska så betyder det inte att de är det, åter igen, alla romer är inte tiggare


   
SvaraCitera

Gillar att jag både försvarar SD och romer i samma mening, mind boggling innit, lefties Blink


   
SvaraCitera

Tickstart:

men ni (?) har ju fortfarande inte visat på vilket sätt SD som du talar om i detta fallet skulle vara rasistiska Galen bara för att du tolkar någons handlingar som rasistiska så betyder det inte att de är det, åter igen, alla romer är inte tiggare

sd är huvudsakligen emot romer, inte tiggare. vad har sd emot etniskt svenska tiggare? inte mycket.


   
SvaraCitera

scraftys: vad har sd emot etniskt svenska tiggare? inte mycket.

Är inte en svensk tiggare en tiggare by definition?


   
SvaraCitera

har inte sett vart de gjort distinktionen mellan etniskt svenska tiggare och utländska tiggare. Iofs så har ju inhemska tiggare medborgarskap här, det kan ju vara en anledning..


   
SvaraCitera

Asha:

Vem kan vara stolt över den Svenska sexköpslagen? Problemet med många så kallade kvinnliga feminister, är att de på vissa områden är DJUPT konservativa. Det brukar vara en paradgren för den svenska socialdemokratin att ge de utsatta i samhället en röst, när det gäller narkotikabrukare och sexarbete däremot då slår det flint i skallen på de flesta, alltså en majoritet inom vänstern med inflytande? 

Det är väl precis de man gör, annan prostitutionslagstiftning då skiter man i de utsatta och vill lagföra de istället.


   
SvaraCitera

Tickstart: "tiggare är en folkgrupp"

nu vill jag vara lite FB- kuk och fråga efter källa


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll: nu vill jag vara lite FB- kuk och fråga efter källa

det blir ju så när SDs reklamkampanj blir anmäld för hets mot folkgrupp, när den riktades mot tiggare. Sen att det var just romer som aktivisterna menade vet jag faktiskt inte om de uttalade, men många diskussioner och artiklar har ju gjort en varse om att det var just romerna de avsedde. 


   
SvaraCitera

dazed:

Det är väl precis de man gör, annan prostitutionslagstiftning då skiter man i de utsatta och vill lagföra de istället.

det ska vara helt lagligt annars fortfarande svart marknad, farligt för inblandade.

basic. asymmetrisk legalisering är bara skenhelig populism.


   
SvaraCitera

Tickstart:

det blir ju så när SDs reklamkampanj blir anmäld för hets mot folkgrupp, när den riktades mot tiggare. Sen att det var just romer som aktivisterna menade vet jag faktiskt inte om de uttalade, men många diskussioner och artiklar har ju gjort en varse om att det var just romerna de avsedde. 

Jo, just så. 


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Jo, just så. 

vilket såklart är olyckligt då bara en minoritet av vänstern är inkompetenta rättshaverister, skulle jag tro. Det är ju så med grupper av människor, majoriteten döms ofta utifrån vad en minoritet gör.. Vet inte hur man ska komma ifrån det :/ det är ett problem för alla


   
SvaraCitera

Tickstart:

vilket såklart är olyckligt då bara en minoritet av vänstern är inkompetenta rättshaverister, skulle jag tro. Det är ju så med grupper av människor, majoriteten döms ofta utifrån vad en minoritet gör.. Vet inte hur man ska komma ifrån det :/ det är ett problem för alla

När folk kastar bajskorvar kan konsensus fallera både åt vänster och höger.


   
SvaraCitera

Asha: Vem kan vara stolt över den Svenska sexköpslagen? Problemet med många så kallade kvinnliga feminister, är att de på vissa områden är DJUPT konservativa.

Postmoderna feminister har ofta väldigt puritanska ideal när det kommer till sex och nakenhet. Enda skillnaden mellan de och exempelvis konservativa religiösa är att de använder sig inte av begrepp som "synd" för att kontrollera människans sexualdrift, istället används feministiskt pseudovetenskap och begrepp som "sexism", "dålig kvinnosyn", "objektifiering" etc.


   
SvaraCitera