Aviseringar
Rensa alla

Varför är det INTE okej att sälja/köpa sex?


Det lär vara dyrt - pengarna borde gå till något vettigare.
Det är äckligt att sälja sig själv like a slut


   
SvaraCitera

svettsvenne:

är det okej att könssjukdomar sprids för att en kvinna ska tjäna sitt leverbröd när hon kan skaffa ett riktigt jobb?

Är det okej att kvinnan dör bara för att hon inte finner ett 'riktigt' jobb?


   
SvaraCitera

Mm man tycker ju synd om alla tjejer, horar ju runt en massa utan att kunna ta betalt[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Mm man tycker ju synd om alla tjejer, horar ju runt en massa utan att kunna ta betalt

Varför kan man inte? Det är inte olagligt att sälja sex, bara köpa.

svettsvenne:

är det okej att könssjukdomar sprids för att en kvinna ska tjäna sitt leverbröd när hon kan skaffa ett riktigt jobb?

Men varför snackar vi BARA om kvinnor för? Herregud. Plus att svenskar inte behöver sälja sig själv för att få mat på bordet. Har det gått så långt får man alltid ett bidrag eller i bästa fall jobb.

Alla gör det för att tjäna en extra kosing [y]

Renesmee:

Det är äckligt att sälja sig själv like a slut

O.K


   
SvaraCitera
Åtta

svettsvenne:

är det okej att könssjukdomar sprids för att en kvinna ska tjäna sitt leverbröd när hon kan skaffa ett riktigt jobb?

Med den logiken så skulle vi alltså förbjuda alla arbeten som innebär hälsorisker, t.ex. inom byggnadsarbete eller barnomsorg. Väljer en person att sälja sex så är det väl helt upp till dem. Vill de inte sälja sex så gör de inte det helt enkelt.

isola:

sexbranschen sprider sjukdomar, då alla inte är noga med skydd.

Samma sak gäller byggnadsarbetare som inte använder sin skyddsutrustning eller målare som inte använder andningsskydd. Det är i deras eget bästa att använda sig av skydden, gör de inte det får de skylla sig själva.

Renesmee:

Det lär vara dyrt - pengarna borde gå till något vettigare.

Menar du för köparen? Vem är du att bestämma för andra vad de får och inte får använda sina pengar till? Om en frivillig affärsöverenskommelse mellan två vuxna uppkommer så är det väl helt upp till dem.

Sagitta:

För att vissa tjänar på att utnyttja andra.

Jag antar att du menar situationer där en person tvingas utav andra att sälja sex? Det är självklart fel, men det innebär ju inte att att själva akten av att sälja sex är fel. Slaveri tillåts som bekant inte längre, men nog får man ändå ha bomullsfält.[party]


   
SvaraCitera

Själva idén med att köpa och sälja sex har jag inget emot.


   
SvaraCitera

Åtta:

Samma sak gäller byggnadsarbetare som inte använder sin skyddsutrustning eller målare som inte använder andningsskydd. Det är i deras eget bästa att använda sig av skydden, gör de inte det får de skylla sig själva.

Skillnaden är ju att om du struntar i andningsskyddet så är det bara du själv som drabbas.
Alla korkbollar som inte använder skydd drabbar ju andra, visst det är deras ansvar att använda skydd om de inte vill bli smittade, men alla är ju tyvärr inte så smarta.


   
SvaraCitera

Renesmee:

Det är äckligt att sälja sig själv like a slut

[rolleyes]

kindergartner:

Alla gör det för att tjäna en extra kosing [y]

[cheers]

isola:

Skillnaden är ju att om du struntar i andningsskyddet så är det bara du själv som drabbas.

Eller individen som köper.

I USA har dom istället bordeller där horor och köpare kontrolleras 🙂


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Eller individen som köper.

Va, nu var det ju andningsskydd som var exemplet.

Greger_EFG:

I USA har dom istället bordeller där horor och köpare kontrolleras 🙂

Bättre det än att ha en svart marknad iaf. Fast tvivlar på att alla kollas noga.


   
SvaraCitera
Åtta

isola:

Skillnaden är ju att om du struntar i andningsskyddet så är det bara du själv som drabbas.

Sure. Jag minns inte var det var, men hur som helst så var det något land eller någon stat där försäljning av sex är tillåtet under förutsättning att de prostituerade har tillstånd. För att få detta tillstånd så måste man varje månad testa sig för diverse könssjukdomar. Om man undlåter att testa sig en månad så dras tillståndet in. Som köpare får man kolla så att den prostituerade har ett giltigt tillstånd, helt enkelt.


   
SvaraCitera

isola:

Va, nu var det ju andningsskydd som var exemplet.

isola:

Bättre det än att ha en svart marknad iaf. Fast tvivlar på att alla kollas noga.

Gör inte jag.

Köparna är tydligen oftast stammisar som registreras etc, så de vill ju knappast bli sjuka på köpen!

Åtta:

Om man undlåter att testa sig en månad så dras tillståndet in. Som köpare får man kolla så att den prostituerade har ett giltigt tillstånd, helt enkelt.

Som t.ex holland och beligen har jag för mig.

Priserna va inte spec höga heller, ca 500-1000kronor för 30min.


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Köparna är tydligen oftast stammisar som registreras etc, så de vill ju knappast bli sjuka på köpen!

Tror inte att de har rätt att ta blodprov etc.


   
SvaraCitera

isola:

Tror inte att de har rätt att ta blodprov etc.

Klart de har, de är tvugna för att få access till bordellen.

Samma princip som gäller för att ge blod.

Vad heter uttrycket? Famlar efter strån? Där har vi vad du gör^^


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Klart de har, de är tvugna för att få access till bordellen.

Såna är lätta att förfalska vettu. Alla bordeller samarbetar verkligen inte med läkare.


   
SvaraCitera

Finns den lyckliga horan?
Svara på det, sedan vet du varför många inte tycker att det är ok att sälja sex.


   
SvaraCitera