Aviseringar
Rensa alla

Varför är det nästan bara killar som orkar diskutera och debattera vettiga grejer?


Ämnesstartare

Att debattera är bara slöseri med tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Att debattera handlar väl mycket om maktutövning på olika sätt?

Kanske i politikforumet, men inte här inne i V&F. Vetenskap och filosofi handlar i grunden om att söka sanningen, vilket också gäller debatten som förs om de olika ämnena, inte om maktutövning. De seriösa användarna som debatterar här inne håller nog med mig, såvida de inte kramar om Foucault och hans snack om makt och diskurser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För mig är det:

"Ja, om man nu ska *sex* gå in på de gemensamma faktorerna *sex* till varför den marxistiska *sex* teorin faktiskt inte *sex* håller, borde vi också studera *sex* de källor som föregående talare *seeeeex* talare precis län...*SEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEX*"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Därför att kvinnor inte har någon talan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

För mig är det:

Mig med, alla mina inlägg är citerade från diverse forum. [cry][shake][sad][sad][sad]

Hovnarren:

såvida de inte kramar om Foucault och hans snack om makt och diskurser.

Vilket jag gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Även om politikforumet är ganska mansdominerat så tycker jag att det finns gott om tjejer som skriver seriösa svar och diskuterar i flera andra forum.

mediakatt:

beror väl på att i de flesta andra forum så skriver folk för att de behöver hjälp med något eller frågar om något

Då är det precis som du säger - de skriver för att svara på en fråga när någon ber om hjälp. Det är inte att diskutera eller debattera. Det handalr inte om att vinna och få rätt.

Hovnarren:

Kanske i politikforumet, men inte här inne i V&F. Vetenskap och filosofi handlar i grunden om att söka sanningen, vilket också gäller debatten som förs om de olika ämnena, inte om maktutövning.

Är killarna överrepresenterade hos er också?

Rödingajävel:

könsroller

Du har mycket rätt i allt du skriver.

Jag vill ha lite tjejer här i tråden som kommer och berättar om varför de inte debatterar på de seriösa forumen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Mig med, alla mina inlägg är citerade från diverse forum. [cry][shake][sad][sad][sad]

Fattade inte ett dugg av den där meningen. Tror att mitt föregående inlägg skapade en bild av en kuk innanför mitt huvud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

För mig är det:

tror inte på dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror det är så simpelt som så att ni tjejer är mer korkade bara.[ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

tror inte på dig.

Den andra anledningen, när jag inte är kåt, är för att jag inte orkar. Varför prata med ett gäng besserwissrar när man kan äta choklad och lukta på doftljus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Jag vill ha lite tjejer här i tråden som kommer och berättar om varför de inte debatterar på de seriösa forumen!

Förlåt, visste inte riktigt om du ville ha svar generellt eller främst från tjejer. Bra tråd! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Förlåt, visste inte riktigt om du ville ha svar generellt eller främst från tjejer.

nejnejnej, jag vill ha både och!
Men än så länge har vi jag som säger att jag vill skjuta mig att debattera här, harpya som bara kan tänka på sex, någon som sa att den blir nervös av att debattera och lounge fact som bryter könsnormen. Det är inte tillräckligt.

passaro:

tror det är så simpelt som så att ni tjejer är mer korkade bara.

Vet du hur länge jag väntat på det där svaret! Jag trodde att jag skulle få minst 10 inlägg i den här tråden i samma tema. Är glad över att du är ganska ensam 🙂

Harpyja:

Varför prata med ett gäng besserwissrar när man kan äta choklad och lukta på doftljus.

Precis! Men varför är alla tjejer som tjuren ferdinand? Vi är knappast mjäkigare generellt idag som vi var för 50 år sedan, åtminstone inte i mina ögon och i de kretsar jag umgåtts i i mitt liv. Tvärtom, i många fall. Men att vinna en debatt är ointressant för oss.
Vi har inte heller fått för lite övning i detta, då kvinnor i stort är bättre på att uttrycka sig och det är oftare flickorna som håller konversationer på tex dagiset.


   
SvaraCitera

Är det inte glida-på-räkmacka-mentaliteten då? En uppfostran att män bestämmer och därför behöver kvinnor inte bry sig så mycket om det där dryga utan kan lägga energi på skojiga saker istället, t.ex skor och fika.

ELLER så är det det gamla vanliga, att UMs medlemsskara helt enkelt inte är ett representativt tvärsnitt av ungdomar/folk överlag.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Men att vinna en debatt är ointressant för oss.

Ja, den är ju redan vunnen i era ögon. Ni har ju rätt ända från ruta 1, finns inget att diskutera. [smile] Sen flyger finservisen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ollon palme:

Fan vad mkt du skiver om kukmätning.
Jävla slampa, hoppas du blir påkörd av en långtradare.

Fnissade.

Nej men tjejer bryr sig inte om att vara bättre än andra pga att de inte har några kukar. [crazy][crazy] Så ligger det till!


   
SvaraCitera