Aviseringar
Rensa alla

VARFÖR ÄR DET OKEJ FÖR VISSA ATT BETE SIG HUR SOM HELST?


amsi:

Den vill köpa sex av mig, den tror att jag är prostituerad.

Hur drog du denna slutsats..?
Själv hade jag nog trott att personen i fråga ville fråga om vägen eller dylikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Randroid:

Jag förstår fortfarande inte, på vilket sätt dömer jag ut män? Jag har inte nämnt ens män.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Randroid:

Om jag gör om tråden och säger att det var en invandrare då, är det relevant att döma ut alla invandrare för att en invandrare tog sig frihet i en obehaglig situation?

Om det är vanligt förekommande - självklart måste man genomskåda beteendet som är särskilt för en viss "grupp" av människor. Varför det finns sådana strukturer och varför dras gruppen till att upprätthålla dem.

Hur kan du neka att det finns en väletablerad jargong mellan män att använda kvinnors kroppar som samtalsämne?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Hur drog du denna slutsats..?

Jag promenerade på en gata där prostitution ofta förekommer, dessutom cirkulerade personen med bilen och följde efter mig. Har stött på personer som vill köpa sex förut, och de har agerat på samma vis.

Blivande_japan:

Själv hade jag nog trott att personen i fråga ville fråga om vägen eller dylikt.

Det var min första tanke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Själv hade jag nog trott att personen i fråga ville fråga om vägen eller dylikt.

Vilket smidigt och icke-suspekt sätt att göra det på då. Inte alls att vara uppenbar stereotyp torsk och vinka en ensam tjej mot bilen, haha. Man får väl ha lite game om man vill ha hjälp. Typ kanske lyfta sitt lata arsle och kliva ur sin bil (om en kan kliva ur sin bil, annars kanske det blir lite svårt. Annars typ vara väldigt tydlig med "HEJ, HUR KÖR MAN TILL ****").


   
SvaraCitera

Randroid:

En idiot tog sig frihet. Om jag gör om tråden och säger att det var en invandrare då, är det relevant att döma ut alla invandrare för att en invandrare tog sig frihet i en obehaglig situation?

genus:

Om det är vanligt förekommande - självklart måste man genomskåda beteendet som är särskilt för en viss "grupp" av människor. Varför det finns sådana strukturer och varför dras gruppen till att upprätthålla dem.

Fast om man hade gjort det så hade man blivit kallad sverigedemokrat och rasist.


   
SvaraCitera

Randroid:

En idiot tog sig frihet. Om jag gör om tråden och säger att det var en invandrare då, är det relevant att döma ut alla invandrare för att en invandrare tog sig frihet i en obehaglig situation?

genus:

Om det är vanligt förekommande - självklart måste man genomskåda beteendet som är särskilt för en viss "grupp" av människor. Varför det finns sådana strukturer och varför dras gruppen till att upprätthålla dem.

Fast om man hade gjort det så hade man blivit kallad sverigedemokrat och rasist.


   
SvaraCitera

amsi:

Jag promenerade på en gata där prostitution ofta förekommer, dessutom cirkulerade personen med bilen och följde efter mig. Har stött på personer som vill köpa sex förut, och de har agerat på samma vis.

aha då förstår jag
tyckte det verkade väldigt konstigt först att det första du tänkte var att personen ville köpa sex av dig för att denne vinkade sig till dig

genus:

Vilket smidigt och icke-suspekt sätt att göra det på då. Inte alls att vara uppenbar stereotyp torsk och vinka en ensam tjej mot bilen Man får väl ha lite game om man vill ha hjälp. Typ kanske lyfta sitt lata arsle och kliva ur sin bil (om en kan kliva ur sin bil, annars kanske det blir lite svårt. Annars typ vara väldigt tydlig med "HEJ, HUR KÖR MAN TILL ****").

Hade nog tyckt det känts mer suspekt om någon gick ur sin bil och fram till mig.
dessutom, måste man alltid anta det värsta för att det är just en man som vinkar till en? Hade du tyckt att det var lika illa om en kvinna vinkat till sig en ung pojke..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

tyckte det verkade väldigt konstigt först att det första du tänkte var att personen ville köpa sex av dig för att denne vinkade sig till dig

Uttryckte mig fel, ber om ursäkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Well, klär du dig utmanat? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AVEII:

Well, klär du dig utmanat?[crazy]

Jag ska kunna klä mig hur fan jag vill utan att bli diskriminerad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

Jag ska kunna klä mig hur fan jag vill utan att bli diskriminerad.

Svara på fråga först, så kan vi diskutera det senare! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Hade du tyckt att det var lika illa om en kvinna vinkat till sig en ung pojke..?

Nej. Självklart köper kvinnor också sex men vad jag vet inte i lika stor utsträckning. Och absolut inte lika välkänt. Varför kan inte män bara ta det ansvaret som finns att inte sätta folk i jobbiga situationer genom att uppföra sig på annat sätt än supersuspekt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AVEII:

Svara på fråga först, så kan vi diskutera det senare!

Jag upprepar: Min klädsel ska inte påverka andras rätt att diskriminera mig. Om du är så intresserad av klädesplagg kanske du borde börja läsa modemagasinet ELLE?

Jag bar:
Underbyxor
Ljusrosa strumpbyxor(obs ej transparenta)
En randig klänning(obs knälång)
En mörkgrå, stor hoodie(obs inte tight)
En skinnjacka(obs inte med knallrosa/leopardmönstrade lackdetaljer)
Svarta converse(obs inte högklackade)


   
SvaraCitera

genus:

Nej. Självklart köper kvinnor också sex men vad jag vet inte i lika stor utsträckning.

menade inte att kvinnan skulle vilja köpa sex, utan om det skulle vara okej för henne att vinka till sig en ung pojke för att säg, fråga efter vägbeskrivning, eftersom du inte verkade tycka att det var okej för män att göra på det sättet.

genus:

Varför kan inte män bara ta det ansvaret som finns att inte sätta folk i jobbiga situationer genom att uppföra sig på annat sätt än supersuspekt?

Sen när är män en homogen grupp, undrar jag.


   
SvaraCitera